AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #1 Del Skrevet 6. juli 2024 Har lurt på dette. Jeg får beskjed fra de fleste kanter at jeg gjør en god jobb. Likevel er det bortimot ingen som sender meg forespørsel om kontakt på linkedin. Skjer kanskje to ganger i året. På Facebook er det samme greia. Ingen sender meg venn forespørsel. Jeg hadde over 300 venner, men 95 % av disse hadde jeg selv sendt forespørsel til. Samme gjelder forsåvidt linkedin. Hva er normalt på disse plattformene. Hva er grunnen til at noen har mange forespørsler og andre ingen? Anonymkode: b466d...22b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #2 Del Skrevet 6. juli 2024 Har ikke fått forespørsel på flere år, og da var det gamle kjenninger som oppdatert vennelista si i forhold til et jubileum. Facebook er utdatert, og jeg har inntrykk av at den består mest av folk på 40-70 år. Grei plass for kjøp/salg og bygdenytt, men ellers bare reklame og reels. LinkedIn har jeg så og si null kjennskap til, og har heller ikke hørt noen rundt meg snakke om den. K47, hvis det har noe å si Anonymkode: 5c1bd...c61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #3 Del Skrevet 6. juli 2024 Er du i en bransje hvor LinkedIn brukes mye? Anonymkode: 2db71...052 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #4 Del Skrevet 6. juli 2024 Jeg får av og til LinkedIn-forespørsler. Det er alltid fra eksterne jeg har kontakt mot eller samarbeider med. De er også de eneste som er interessant å ha i kontaktliste. Kolleger har jeg i andre kanaler. Anonymkode: b23c9...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #5 Del Skrevet 6. juli 2024 Jeg får en del kontaktforespørsler på LinkedIn, og det har ingenting med om jeg gjør en god jobb eller ikke. Jeg jobber i et attraktivt firma, jeg har en attraktiv CV og jeg er beslutningstaker på innkjøp av diverse løsninger. Så det er mest selgere, noen rekrutterere og noen unge håpefulle. En del kolleger har lagt meg til, men veldig langt fra alle. LinkedIn er ikke et superpopulært sosialt medie, med mindre man rekrutterer/er bemanningsbyrå, er på utkikk etter jobb eller skal selge noe. Med en gang en kollega plutselig legger meg til på LinkedIn etter vi har jobbet sammen og kjent hvernadre godt i ørten år, så tenker jeg at jaha, du skal slutte snart du ja. Stemmer ofte, det. På Facebook er det lengre mellom forespørslene, man må jo møte nye personer og også bli litt venn med dem, da. Selv er jeg en sånn som aldri sender face requests, så jeg håper ikke folk tar det noe personlig. Anonymkode: df8ea...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #6 Del Skrevet 6. juli 2024 Jeg får heller aldri mer facebook forespørsler, men er nok mange som er innom og stalker den offentlige profilen uten at de sender forespørsel fordi de ikke tør eller føler at de ikke kan. Jeg har fått noen forespørsler, men det er av folk jeg ikke kjenner som kanskje bare er folk som kom borti med et uhell venneforespørsel knappen uten at de var klar over det. Bruker som regel avslå de jeg ikke kjenner. Anonymkode: a9e35...c75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #7 Del Skrevet 6. juli 2024 Hadde ikke fått en forespørsel på facebook på sikkert 3-4 år. For noen uker siden fikk jeg plutselig flere venneforespørsler (mange fra kolleger). Tror nok jeg begynte å dukke opp i "personer du kanskje kjenner" etter at den første antageligvis søkte meg opp og la meg til. Er sikkert ti år siden jeg brukte facebook aktivt, så er lenge siden jeg selv la noen til. Anonymkode: 7924a...2de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå