AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #1 Skrevet 6. juli 2024 Er så ekstreeeeemt trøtt og totalt utslitt. Klarer å gjennomføre dagen, men har konstant vondt i tinningen av ekstremt trøtthet og er så sliten. Synes det er fysisk vondt i hode av trøttheten, uten at jeg har hodepine. Er dette vanlig såååå tidlig? Er ellers i grei form. Er svangerskap 2 og med første hadde jeg ikke dette her i det hele tatt. Får 7-10 timers søvn (dette har jeg hatt alltid, så er ikke det at jeg sover for masse plutselig, har alltid trengt en del søvn). Noen erfaringer? Gikk det over? Anonymkode: 54edf...69a
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #2 Skrevet 6. juli 2024 Jeg var også sinnsykt trøtt helt fra starten. Varte hele svangerskapet. Har hørt at for de fleste så går det over til andre trimester, så håper det gjelder deg og🤞😊 Hadde ikke vondt i tinningen av det da, sikker på at du ikke burde dra til legen og få dobbeltsjekket at det ikke er noe ekstra? Anonymkode: 5fde3...191
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #3 Skrevet 6. juli 2024 Jeg var utmattet med nr 1, og ser ut til at jeg får det samme med nr 2, er i uke 11 nå. Å enda morsommere nå som jeg allerede har ei på 1,5 år som er propell sist varte det gjennom hele svangerskapet. Jeg klarte ikke å holde liv i drivhsuet, bare det å ta ut av oppvaskmaskinen var en bragt men førte til at jeg måtte legge meg på sofaen. Var ingenting galt, de tok div blodprøver (viktig at man sjekker om det faktisk er noe). For noen går det over etter 1. trimester, så du får krysse fingrene for det. Anonymkode: 28878...f6b
KaraThrace Skrevet 6. juli 2024 #4 Skrevet 6. juli 2024 Var da det var verst syns jeg 😅 Sånn før du egentlig kan si det til noen. Sov flere timer hver dag etter jobb, og sovnet flere ganger i stolen på jobb og på bussen hjem 🫠 Måtte si ifra til sjefen allerede uke 8. Men det forsvant rundt uke 10-11! Så var jeg ganske opplagt hele andre trimester, bortsett fra andre ondter 😅
Qwe Skrevet 6. juli 2024 #5 Skrevet 6. juli 2024 Ah, den trøttheten der.. den var så ekstrem. Var så redd for det jeg hadde i vente, og veldig glad for at det stemte som folk sa: gravidtrøtt er en egen greie og noe helt annet enn små-barstrøtt. Jeg synes starten var aller verst, det og kvalmen ble mye bedre etter sånn 12-13 uker. Noen dager jeg kom hjem fra jobb og ikke klarte velge om jeg skulle spise når jeg var skrubbsulten eller stupe i seng.. Har ikke så mye tips om hva som funker annet enn å bare lytte til kroppen og hvile så mye du kan. Og eventuelt en kopp kaffe (innenfor anbefalt gravidmengde) når man skulle trenge det. Gratulerer og masse lykke til❤️
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #6 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er så ekstreeeeemt trøtt og totalt utslitt. Klarer å gjennomføre dagen, men har konstant vondt i tinningen av ekstremt trøtthet og er så sliten. Synes det er fysisk vondt i hode av trøttheten, uten at jeg har hodepine. Er dette vanlig såååå tidlig? Er ellers i grei form. Er svangerskap 2 og med første hadde jeg ikke dette her i det hele tatt. Får 7-10 timers søvn (dette har jeg hatt alltid, så er ikke det at jeg sover for masse plutselig, har alltid trengt en del søvn). Noen erfaringer? Gikk det over? Anonymkode: 54edf...69a For meg roet det seg fra uke 14 også kom det tilbake igjen etter uke 30. Anonymkode: f54e7...1dd
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #7 Skrevet 6. juli 2024 Trøtthet var mitt eneste symptom som gjorde at jeg innså jeg var gravid (i uke 6). Det fortsatte være mitt eneste symptom i første trimester, og gikk over rundt uke 13-14. Anonymkode: 9be8b...f61
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #8 Skrevet 6. juli 2024 Takk for alle svar, betryggende å vite at det ikke bare er meg. Kjenner jeg gruer meg til jobb fra mandag av, men er jo på ingen måte noe dårlig, er jo bare utslitt og trøtt, så føler ikke jeg kan sykemelde meg før jeg har prøvd å jobbe litt vertfall. Anonymkode: 54edf...69a
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #9 Skrevet 6. juli 2024 Jeg var sånn. Det ble langsomt bedre fram til ca uke 18-20. Etter det var jeg mye kvikkere. Jeg var veldig kvalm 24/7 fram til ca uke 10-11 i tillegg. Anonymkode: 9a2b4...8ae
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #10 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for alle svar, betryggende å vite at det ikke bare er meg. Kjenner jeg gruer meg til jobb fra mandag av, men er jo på ingen måte noe dårlig, er jo bare utslitt og trøtt, så føler ikke jeg kan sykemelde meg før jeg har prøvd å jobbe litt vertfall. Anonymkode: 54edf...69a Kan du ha mulighet med tilrettelegging feks ved hjemmekontor? Jeg hadde hjemmekontor første trimester og pleide våkne 5 minutter før jobb og legge meg igjen rett etterpå, før jeg våkna litt for å spise middag. Anonymkode: 9be8b...f61
Tjoheiii Skrevet 6. juli 2024 #11 Skrevet 6. juli 2024 Jeg var veldig trøtt med lillesøster fra omtrent 6 uker og ut første trimester, andre trimester var en flott så kom trøttheten tilbake på slutten av tredje trimester (takk gud for permisjon så jeg fikk sove på dagtid mens storebror var i barnehagen, hadde ikke overlevd uten)
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #12 Skrevet 6. juli 2024 Jeg var forferdelig trøtt i alle tre svangerskap, men i det første var det verst. Jeg var konstant helt utslitt, og sov 14 timer i døgnet i flere måneder. Trengte å hvile etter hver minste ting. Dro på jobb, jobbet i zombie-modus, kom hjem og sov, ble vekket og åt middag, og sov deretter til neste morgen. For meg ble det litt bedre etter uke 22-23, men jeg sov fortsatt 12 timer i døgnet omtrent resten av svangerskapet. Anonymkode: b7082...166
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #13 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Kan du ha mulighet med tilrettelegging feks ved hjemmekontor? Jeg hadde hjemmekontor første trimester og pleide våkne 5 minutter før jobb og legge meg igjen rett etterpå, før jeg våkna litt for å spise middag. Anonymkode: 9be8b...f61 Nei, jobber nattevakt på 10 timers skift, våken. Har en ekstremt rolig jobb, hvor jeg er alene og bare passer på, mens jeg sitter i en sofa og ser på netflix. Har dermed i samråd med jordmor fortsatt da hun sier det er mer sitausjonen med nattevakt fremfor nattevakt i seg selv som er problematisk (jeg har en rolig jobb, mens en sykepleier på natt har det mye tyngre og vanskeligere for å holde på med nattskift). Er ikke noe tilrettelegging derfor. Planen er å bli tatt ut i svangerskapspenger etter råd fra jordmor, men hadde håpet å fortsette en liten stund til. Kjipt å ta sykemelding nå når jeg vet jeg skal i svangerskapspenger, og da være borte heeeeele svangerskapet 😕 Anonymkode: 54edf...69a
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #14 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, jobber nattevakt på 10 timers skift, våken. Har en ekstremt rolig jobb, hvor jeg er alene og bare passer på, mens jeg sitter i en sofa og ser på netflix. Har dermed i samråd med jordmor fortsatt da hun sier det er mer sitausjonen med nattevakt fremfor nattevakt i seg selv som er problematisk (jeg har en rolig jobb, mens en sykepleier på natt har det mye tyngre og vanskeligere for å holde på med nattskift). Er ikke noe tilrettelegging derfor. Planen er å bli tatt ut i svangerskapspenger etter råd fra jordmor, men hadde håpet å fortsette en liten stund til. Kjipt å ta sykemelding nå når jeg vet jeg skal i svangerskapspenger, og da være borte heeeeele svangerskapet 😕 Anonymkode: 54edf...69a Men må du være helt sykmeldt? For meg har gradert sykmelding fungert veldig bra. Har riktignok en helt annen jobb enn deg, men tenker det likevel er verdt å prøve gradert først. Anonymkode: b7082...166
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå