Gå til innhold

Hva skal følge med i kjøkken ved salg av leiligheten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal selge en leilighet, å blir ikke helt klok på løsøre listen. Hva skal følge med av innvendig inventar? Skal både søppelbøtter, løs skillearm for å lage mellomrom i skuff, bestikk skuffedeler og alt ellers følge med? 

Jeg har også kjøpt mange oppbevaringsbokser til mat, egg, frukt, osv i kjøleskap som jeg vil ha med meg. Dette er ting som ikke følger med et kjøleskap, men som jeg har kjøpt i organiserings butikk.

Anonymkode: 70094...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skal selge en leilighet, å blir ikke helt klok på løsøre listen. Hva skal følge med av innvendig inventar? Skal både søppelbøtter, løs skillearm for å lage mellomrom i skuff, bestikk skuffedeler og alt ellers følge med? 

Jeg har også kjøpt mange oppbevaringsbokser til mat, egg, frukt, osv i kjøleskap som jeg vil ha med meg. Dette er ting som ikke følger med et kjøleskap, men som jeg har kjøpt i organiserings butikk.

Anonymkode: 70094...c5e

Søppelbøtten tar du gjerne med deg😆

Samme med alt av løse oppbevaringsbokser🙂

Anonymkode: 1dd0e...bc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så det er innafor å ta søppelbøttene? Har mitt eget sorteringsystem med ulike bøtter, men ingenting sånn fancy som henger fast i skuffen eller montert opplegg.

 

TS

Anonymkode: 70094...c5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det som ikke er fastmontert i huset kan du ta med deg. Det du har lista opp i hovedinnlegget kan du ta med deg videre 🙂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ok, så det er innafor å ta søppelbøttene? Har mitt eget sorteringsystem med ulike bøtter, men ingenting sånn fancy som henger fast i skuffen eller montert opplegg.

 

TS

Anonymkode: 70094...c5e

Ta det med deg☺️

En ny regel jeg kom på som har kommet er at du kan ta med løse lamper som er montert i taket også nå. Før måtte disse alltid stå igjen. I dag er det vel kun integrerte lamper i taket som selvfølgelig blir værende. Naboen hadde nemlig en sak her. De stusset over at selgeren av huset ville selge dem lampen sammen med huset da de trodde den fulgte med automatisk. Men nei, det gjorde den ikke. Og det var en designerlampe  verdt 60 tusen. Så den var ikke ny eier interessert i å kjøpe for 40 tusen kroner og kjøpte heller en ny nesten lik, på Ikea til 1200 kr😄

Anonymkode: 1dd0e...bc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare ha det inn med teskje. Er det innafor å ta med bestikk/krydder innsatser, og alle de tingene fra inni skuffene? Da må jo ny eier kjøpe ny innmat. At alle skuffer er helt tomme?

Tenkte la gummibelegg jeg har lagt i alle skuffer og skap som beskyttelse ligge igjen. Så de slipper å klippe opp å lage til ny, eller er dette også noe dere ville tatt bort?

Solgt for litt over prisantydning, så føler kanskje det er litt frekt å ribbe kjøkken helt.

Vet at taklamper og vegglamper kan tas med. Greit å kunne ta de som kostet mye.

TS

Anonymkode: 70094...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Må bare ha det inn med teskje. Er det innafor å ta med bestikk/krydder innsatser, og alle de tingene fra inni skuffene? Da må jo ny eier kjøpe ny innmat. At alle skuffer er helt tomme?

Tenkte la gummibelegg jeg har lagt i alle skuffer og skap som beskyttelse ligge igjen. Så de slipper å klippe opp å lage til ny, eller er dette også noe dere ville tatt bort?

Solgt for litt over prisantydning, så føler kanskje det er litt frekt å ribbe kjøkken helt.

Vet at taklamper og vegglamper kan tas med. Greit å kunne ta de som kostet mye.

TS

Anonymkode: 70094...c5e


Jeg ville nok latt all innmat som er bestilt spesifikt sammen med kjøkkenet  da det ble bygd følge med. Som bestikkinnsats og krydderskuff for oss bl.a.

Mens ekstrating kjøpt uspesifikt, som ekstra bestikkinnsats fra IKEA/Rema/Clas ohlson ville jeg tatt med meg, og bokser for matoppbevaring kjøpt utenom også.

 

Anonymkode: 5eb79...787

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):


Jeg ville nok latt all innmat som er bestilt spesifikt sammen med kjøkkenet  da det ble bygd følge med. Som bestikkinnsats og krydderskuff for oss bl.a.

Mens ekstrating kjøpt uspesifikt, som ekstra bestikkinnsats fra IKEA/Rema/Clas ohlson ville jeg tatt med meg, og bokser for matoppbevaring kjøpt utenom også.

 

Anonymkode: 5eb79...787

Enig, la innmaten til Sigdal stå igjen, men ta med Claes Ohlsson. 

Anonymkode: e3a06...819

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også latt igjen bestikk plasten vært igjen siden de ofte er tilpassa til mål i skuffen.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg skal selge en leilighet, å blir ikke helt klok på løsøre listen. Hva skal følge med av innvendig inventar? Skal både søppelbøtter, løs skillearm for å lage mellomrom i skuff, bestikk skuffedeler og alt ellers følge med? 

Jeg har også kjøpt mange oppbevaringsbokser til mat, egg, frukt, osv i kjøleskap som jeg vil ha med meg. Dette er ting som ikke følger med et kjøleskap, men som jeg har kjøpt i organiserings butikk.

Anonymkode: 70094...c5e

Gjør det enkelt, snakk med megleren og avtal med han. Det du vil ha med deg som skal være igjen, kan du få inn i kontrakten at boligen selges uten ditt og datt, eller at selger tar med datt og ditt ved utflytting. Da kan ingen si noe som helst.
Men, den plastsaken i bestikk skuffer, der du deler kniver, skjeer osv i hver sitt rom, den hører til kjøkkeninnredningen og bør følge med, fordi det er ofte umulig å finne noe som passer. 
Kjøleskapet skal inneholde de delene som var obligatorisk med kjøleskapet da det ble kjøpt, det samme gjelder komfyren, dersom hvitevarene er integrerte og følger med i handelen. (Du tar altså ikke ut steikeprettene og lar komfyren stå igjen uten, slik der var en tråd om for hundrede år siden). 

Anonymkode: 84839...d6d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjør det enkelt, snakk med megleren og avtal med han. Det du vil ha med deg som skal være igjen, kan du få inn i kontrakten at boligen selges uten ditt og datt, eller at selger tar med datt og ditt ved utflytting. Da kan ingen si noe som helst.
Men, den plastsaken i bestikk skuffer, der du deler kniver, skjeer osv i hver sitt rom, den hører til kjøkkeninnredningen og bør følge med, fordi det er ofte umulig å finne noe som passer. 
Kjøleskapet skal inneholde de delene som var obligatorisk med kjøleskapet da det ble kjøpt, det samme gjelder komfyren, dersom hvitevarene er integrerte og følger med i handelen. (Du tar altså ikke ut steikeprettene og lar komfyren stå igjen uten, slik der var en tråd om for hundrede år siden). 

Anonymkode: 84839...d6d

Tusen takk for nyttige konkrete tips !

 

TS

Anonymkode: 70094...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...