AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #1 Del Skrevet 5. juli 2024 Heisann, er en mann som er på utkikk etter ordentlige produkter for å få orden på huden. Har kombinasjonshud (får lett kviser i panna men tørr hud resten av ansiktet). Bruker nå la roche posay cleanser, og den funker ikke på meg. Ser også eventuelt etter ordentlig fuktighetskrem som ikke er oljete, og som hydrerer bra men som ikke gir kviser. Er også veldig rød i huden, mistenker rosacea men har ikke sjekka meg for det, men hvilke produkter anbefaler dere for å roe ned det rødsprengte ansiktet mitt mens jeg venter på legetime? Alle tips tas godt i mot Anonymkode: b89d8...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #2 Del Skrevet 5. juli 2024 Start med mild rens. The Ordinary Glycolipid Cream Cleanser. Viss du har rosacea så er det lurt å bruke c vitamin og a vitamin. C vitamin om morgenen. Personlig er jeg mest fornøyd med EmerginC vitamin c serum. Selges på blivakker. Etterfulgt av fuktighetskrem. Har kombinasjonshud selv. Men det er litt vanskelig for meg å vite hvor mye fuktighet din hud trenger osv. Om sommeren bruker jeg Cosrx hydrium Green Tea Aqua soothing gel cream, men når jeg trenger mer fukt enn det den gir kombinerer jeg den med andre produkter Det er kjempe viktig å bruke solkrem. Blir huden for fet av både solkrem og fuktighetskrem så bruker du kun solkrem. På sommeren kan dette bli et problem for enkelte. Min beste solkrem selges ikke i Norge eller sendes hit så den gidder jeg ikke anbefale. Selv reagerer jeg negativt til mange solkremer menn har god erfaring med SKIN1004 Madagascar Centella Hyalu-Cica Water-Fit Sun Serum SPF50+ PA++++ og ansikts solkrem fra eucerin på 3 plass. På kvelden samme rens. Retinol (vitamin a) må mann starte med en mild type med svært lav prosent 1 gang i uken og gradevis bygge seg oppover. Mye info om dette viss man googler litt. Det beste for huden er viss den brukes med sandwich metoden. Det vil si. Et annet serum først. (Niacinamide er bra mot flere hud utfordringer) start med cosrx Niacinamide 5% + snail mucin 74% dual essence. La det trekke litt inn. Så et lag cosrx ultimate nourishing rice spa overnight mask la det trekke inn. Så retinol. Medik8 crystal retinal. Den starter på så lavt som 0,01 men også 0,03 er veldig mildt. Ikke bruk mye en pumpe er nok. Ikke bruk på huden rundt øynene eller på leppene. Etter at retinol har trukket litt inn etter noen minutter så avslutter du med en natt krem. Nattkrem skal gjerne være litt tjukkere og fyldigere enn dag kremer. Vanskelig å vite hvilken er best for deg. Men til min sensetive kombinasjons hud bruker jeg et tynt lag cosrx Advanced Snail 92 all in one cream (tube) etterfulgt av benton Snail Bee High Content Steam Cream. På kvelder med pause fra retinol er SKIN1004 Madagascar Centella Probio-Cica Intensive Ampoule et veldig godt serum. Etterfulgt av valgt nattkrem. Andre gode ingridienser er Alpha Arbutin 2% i serum demper rødhet. Kan kombineres med c vitamin eller på kvelder uten retinol. sulfur som ingridiens i maske, pass på at det ikke salicylic acid i masken. Jeg liker Zo Skin Health by Zein Obagi Complexion Clearing Masque. Collagen sheet maske roer også ned huden og gir mye fukt. Exfolierings produkt til mulig rosacea tør jeg ikke anbefale vanskelig å vite om huden din tåler det og i så fall hvilket. Flere av de typiske exfolierings produktene vil gjøre vondt verre. Husk at huden har størst effekt av en fast enkel hudrutine over tid. Rens, serum, fukt og solkrem om dagen. Masker ved behov. Huden vil også oppføre seg annerledes og ha litt ulikt behov ved forskjellige årstider. En krem som fungerer om vinteren kan bli for mye om sommeren. Men bruk svært milde produkter og kun aktive ingridienser i serum og evt maske som brukes 1 gang i uken. Anonymkode: 30087...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #3 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Start med mild rens. The Ordinary Glycolipid Cream Cleanser. Viss du har rosacea så er det lurt å bruke c vitamin og a vitamin. C vitamin om morgenen. Personlig er jeg mest fornøyd med EmerginC vitamin c serum. Selges på blivakker. Etterfulgt av fuktighetskrem. Har kombinasjonshud selv. Men det er litt vanskelig for meg å vite hvor mye fuktighet din hud trenger osv. Om sommeren bruker jeg Cosrx hydrium Green Tea Aqua soothing gel cream, men når jeg trenger mer fukt enn det den gir kombinerer jeg den med andre produkter Det er kjempe viktig å bruke solkrem. Blir huden for fet av både solkrem og fuktighetskrem så bruker du kun solkrem. På sommeren kan dette bli et problem for enkelte. Min beste solkrem selges ikke i Norge eller sendes hit så den gidder jeg ikke anbefale. Selv reagerer jeg negativt til mange solkremer menn har god erfaring med SKIN1004 Madagascar Centella Hyalu-Cica Water-Fit Sun Serum SPF50+ PA++++ og ansikts solkrem fra eucerin på 3 plass. På kvelden samme rens. Retinol (vitamin a) må mann starte med en mild type med svært lav prosent 1 gang i uken og gradevis bygge seg oppover. Mye info om dette viss man googler litt. Det beste for huden er viss den brukes med sandwich metoden. Det vil si. Et annet serum først. (Niacinamide er bra mot flere hud utfordringer) start med cosrx Niacinamide 5% + snail mucin 74% dual essence. La det trekke litt inn. Så et lag cosrx ultimate nourishing rice spa overnight mask la det trekke inn. Så retinol. Medik8 crystal retinal. Den starter på så lavt som 0,01 men også 0,03 er veldig mildt. Ikke bruk mye en pumpe er nok. Ikke bruk på huden rundt øynene eller på leppene. Etter at retinol har trukket litt inn etter noen minutter så avslutter du med en natt krem. Nattkrem skal gjerne være litt tjukkere og fyldigere enn dag kremer. Vanskelig å vite hvilken er best for deg. Men til min sensetive kombinasjons hud bruker jeg et tynt lag cosrx Advanced Snail 92 all in one cream (tube) etterfulgt av benton Snail Bee High Content Steam Cream. På kvelder med pause fra retinol er SKIN1004 Madagascar Centella Probio-Cica Intensive Ampoule et veldig godt serum. Etterfulgt av valgt nattkrem. Andre gode ingridienser er Alpha Arbutin 2% i serum demper rødhet. Kan kombineres med c vitamin eller på kvelder uten retinol. sulfur som ingridiens i maske, pass på at det ikke salicylic acid i masken. Jeg liker Zo Skin Health by Zein Obagi Complexion Clearing Masque. Collagen sheet maske roer også ned huden og gir mye fukt. Exfolierings produkt til mulig rosacea tør jeg ikke anbefale vanskelig å vite om huden din tåler det og i så fall hvilket. Flere av de typiske exfolierings produktene vil gjøre vondt verre. Husk at huden har størst effekt av en fast enkel hudrutine over tid. Rens, serum, fukt og solkrem om dagen. Masker ved behov. Huden vil også oppføre seg annerledes og ha litt ulikt behov ved forskjellige årstider. En krem som fungerer om vinteren kan bli for mye om sommeren. Men bruk svært milde produkter og kun aktive ingridienser i serum og evt maske som brukes 1 gang i uken. Anonymkode: 30087...dc7 Tenker du at en mann skal orke dette morgen og kveld... Mange menn jeg har snakket med foretrekker en enklere rutine Anonymkode: 34a35...4fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #4 Del Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tenker du at en mann skal orke dette morgen og kveld... Mange menn jeg har snakket med foretrekker en enklere rutine Anonymkode: 34a35...4fc Finnes menn som "orker" dette. Og det er da ingen tvang og måtte gjøre det mann får som svar i en tråd på kg. Her var spørsmålet om en rutine i forhold til et hudproblemer. Da vil det jo være løgn og ikke gi et utfyllende svar. Viss rens, serum, fukt og solkrem blir for mye så er rens og solkrem det viktigste. Viss retinol er for avansert dropp det og bruk cantella serumet. Altså folk må da kunne ta egene valg basert på informasjonen de søker. Eller søke seg frem til mer info på egenhånd basert på svarene de får. Anonymkode: 30087...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #5 Del Skrevet 6. juli 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Start med mild rens. The Ordinary Glycolipid Cream Cleanser. Viss du har rosacea så er det lurt å bruke c vitamin og a vitamin. C vitamin om morgenen. Personlig er jeg mest fornøyd med EmerginC vitamin c serum. Selges på blivakker. Etterfulgt av fuktighetskrem. Har kombinasjonshud selv. Men det er litt vanskelig for meg å vite hvor mye fuktighet din hud trenger osv. Om sommeren bruker jeg Cosrx hydrium Green Tea Aqua soothing gel cream, men når jeg trenger mer fukt enn det den gir kombinerer jeg den med andre produkter Det er kjempe viktig å bruke solkrem. Blir huden for fet av både solkrem og fuktighetskrem så bruker du kun solkrem. På sommeren kan dette bli et problem for enkelte. Min beste solkrem selges ikke i Norge eller sendes hit så den gidder jeg ikke anbefale. Selv reagerer jeg negativt til mange solkremer menn har god erfaring med SKIN1004 Madagascar Centella Hyalu-Cica Water-Fit Sun Serum SPF50+ PA++++ og ansikts solkrem fra eucerin på 3 plass. På kvelden samme rens. Retinol (vitamin a) må mann starte med en mild type med svært lav prosent 1 gang i uken og gradevis bygge seg oppover. Mye info om dette viss man googler litt. Det beste for huden er viss den brukes med sandwich metoden. Det vil si. Et annet serum først. (Niacinamide er bra mot flere hud utfordringer) start med cosrx Niacinamide 5% + snail mucin 74% dual essence. La det trekke litt inn. Så et lag cosrx ultimate nourishing rice spa overnight mask la det trekke inn. Så retinol. Medik8 crystal retinal. Den starter på så lavt som 0,01 men også 0,03 er veldig mildt. Ikke bruk mye en pumpe er nok. Ikke bruk på huden rundt øynene eller på leppene. Etter at retinol har trukket litt inn etter noen minutter så avslutter du med en natt krem. Nattkrem skal gjerne være litt tjukkere og fyldigere enn dag kremer. Vanskelig å vite hvilken er best for deg. Men til min sensetive kombinasjons hud bruker jeg et tynt lag cosrx Advanced Snail 92 all in one cream (tube) etterfulgt av benton Snail Bee High Content Steam Cream. På kvelder med pause fra retinol er SKIN1004 Madagascar Centella Probio-Cica Intensive Ampoule et veldig godt serum. Etterfulgt av valgt nattkrem. Andre gode ingridienser er Alpha Arbutin 2% i serum demper rødhet. Kan kombineres med c vitamin eller på kvelder uten retinol. sulfur som ingridiens i maske, pass på at det ikke salicylic acid i masken. Jeg liker Zo Skin Health by Zein Obagi Complexion Clearing Masque. Collagen sheet maske roer også ned huden og gir mye fukt. Exfolierings produkt til mulig rosacea tør jeg ikke anbefale vanskelig å vite om huden din tåler det og i så fall hvilket. Flere av de typiske exfolierings produktene vil gjøre vondt verre. Husk at huden har størst effekt av en fast enkel hudrutine over tid. Rens, serum, fukt og solkrem om dagen. Masker ved behov. Huden vil også oppføre seg annerledes og ha litt ulikt behov ved forskjellige årstider. En krem som fungerer om vinteren kan bli for mye om sommeren. Men bruk svært milde produkter og kun aktive ingridienser i serum og evt maske som brukes 1 gang i uken. Anonymkode: 30087...dc7 Takk for tips! Skal sjekke ut det du anbefaler Anonymkode: b89d8...013 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #6 Del Skrevet 6. juli 2024 Vet egentlig ikke om jeg har rosacea eller ikke. Er naturlig rødhåra og har alltid egentlig bare hatt veldig rød hud. Vil si huden på kinnene er vesentlig mye mer sensitiv og tørr enn panna og nesa. Anonymkode: b89d8...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #7 Del Skrevet 6. juli 2024 Jeg kjøper Cerave produkter til mannen. Mild rens morgen og kveld. Dagkrem med eller uten faktor om morgenen. Nattkrem (gir mer fukt og er noe tykkere) kveld. Han bruker kun krem etter behov. Anonymkode: 76d05...ea6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #8 Del Skrevet 6. juli 2024 18 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kjøper Cerave produkter til mannen. Mild rens morgen og kveld. Dagkrem med eller uten faktor om morgenen. Nattkrem (gir mer fukt og er noe tykkere) kveld. Han bruker kun krem etter behov. Anonymkode: 76d05...ea6 Cerave funker veldig dårlig på meg av en eller annen grunn. Anonymkode: b89d8...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #9 Del Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Cerave funker veldig dårlig på meg av en eller annen grunn. Anonymkode: b89d8...013 Har du prøvd dermalogica? De har også egen produktlinje for menn. Eurecin er også veldig bra, uten at jeg har brukt det på en stund. Anonymkode: 76d05...ea6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #10 Del Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Cerave funker veldig dårlig på meg av en eller annen grunn. Anonymkode: b89d8...013 Jeg har svært sensetiv kombinasjons hud og cerave fungerer ikke til meg heller. Hudpleie er veldig individuelt, med erfaring rundt egen hud blir det lettere å treffe riktig viss mann kjøper noe nytt. Det er også greit å starte gradevis med ny hudpleie. Anonymkode: 30087...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #11 Del Skrevet 6. juli 2024 Glemte å skrive at viss du har uren hud så kan huden bli mer uren i en kort periode etter oppstart av nye aktive produkter som f.eks retinol, niacinamide osv. Grunnen er at huden renser opp urenheter som allerede ligger i underhuden. Dette er helt normalt og kalles purging. Bare og google viss man er usikker. Anonymkode: 30087...dc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå