Gå til innhold

Bli døpt i voksen alder.


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan det foregår?

Jeg er i slutten av 30 årene og vil nå døpe meg, men jeg vil ikke gjøre noe ut av det, vil helst bare dra i kirken alene, bli døpt så dra. Må de som er voksne ha "gudmor/far"? Vil helst ikke at noen  av familien/venner skal få vite at jeg har blitt døpt

Anonymkode: db79d...b53

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som vet hvordan det foregår?

Jeg er i slutten av 30 årene og vil nå døpe meg, men jeg vil ikke gjøre noe ut av det, vil helst bare dra i kirken alene, bli døpt så dra. Må de som er voksne ha "gudmor/far"? Vil helst ikke at noen  av familien/venner skal få vite at jeg har blitt døpt

Anonymkode: db79d...b53

Er du døpt fra før så står det jo her at det ikke er mulig? DET synes jeg høres veldig feil ut. Når du er baby er det jo ikke et eget valg du tar så det å døpe seg på nytt når en er voksen synes jeg da burde gått an? 

Jeg vet ikke mer om dette enn hva jeg leste nå, men ville nå kontaktet presten og kanskje han kunne tilkalle noen kirketjenere eller noen han kjenner slik at de ble fadderene dine.

Eller kanskje du kan prøve å høre hva f.eks pinsevenner sier om voksendåp?

Jeg fant dette;

https://snl.no/voksendåp

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha 2 faddere når du døpes, men det trenger ikke være noen du kjenner. Her kan også kirken du skal døpes i være behjelpelige og kan man evt. bruke en kirketjener eller kontoransatt som fadder.  

Ta kontakt med din lokale kirke og fortell om dine ønsker. Dersom du ikke er døpt fra før av så der det ikke noe problem. Og som andre sier. Man kan kun døpes èn gang så om du er døpt i annet kirkesamfunn så er dette anerkjent som dåp da det er et felles sakrament.

Ps: Gudmor/gudfar er ikke noe som eksisterer i DnK. Her er det faddere som gjelder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min døpte seg i Tabernaklet/Pinsemenigheten 

Anonymkode: 65530...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...