Gå til innhold

Jeg har i voksen alder problemer med egen seksualitet- fordi min mor leste dagboken min da jeg var tenåring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg har forstått hvorfor:

1. jeg så lenge jeg kan huske har hatt et anstrengt forhold til mamma

2. ikke klarer å nyte sex/tenke at jeg fortjener det

Hun leste dagboken min da jeg var tenåring. Der skrev jeg om sexen til meg og min daværende kjæreste. Først løy hun, og påstod at hun hadde fått vite det gjennom hans mamma. Så skjønte hun at det ikke gikk, og innrømmet derfor sannheten. Hun hadde lest i dagboken min. Jeg husker fortsatt den dag i dag hvor utrolig flaut det var for meg at hun «fersket» meg. 

Jeg forstår at hun var bekymret for svangerskap, og at hun syntes jeg var ung (13 år). Men jeg var stormforelsket, og hadde mine beste dager med han.

Lang historie kort: jeg har aldri likt sex etter det. Jeg klarer ikke nyte. Jeg føler meg skitten om jeg tar på meg selv.

Brikkene faller på plass. Det er «traumene» fra den tiden hvor hun sviktet tilliten min.

Jeg håper aldri jeg faller for fristelsen til å lese min egen datters dagbok.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette, kanskje noen har lignende erfaring?

Å ta opp dette med mamme er utenkelig. Vi har ikke snakket om akkurat dette siden den gang.

Jeg vil nyte sex… Jeg vil kjenne på følelsen av at jeg fortjener nytelse..

Anonymkode: d4087...3ea

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beklager med som en ung tenåring er det bra mamman din brydde seg nok om deg. Det at du hadde sex du likte er en ting, men ikke hverdagen til alle tenåringer. Og hvordan skal mødre vite at akkurat deres tenåring har det bra uten å snakke med dem eller snuse litt?

Husk at noens traumer er at de ikke har det bra på grunn av sex og foreldre ikke er der også.

Jeg har også et dårlig forhold til sex, startet da farmor døde og jeg ble skamfull fordi jeg var redd hun fikk så meg og fikk inblikk inn i tankelivet mitt. Har fått det bedre av å høre folk snakke om sex som noe naturlig, men ikke pressede. Jeg syns det er ekkelt å triggende å lese mye de skriver på sexforumet, trengte mest veninne prat og det å føle meg normal. Kanskje det hjelper for deg også? 

Du er helt normal. Sex er noe de fleste har, mamman din også. Farmoren min hadde også det. 

Anonymkode: c11c3...8e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men du fortjener jo å nyte sex! Det gjør alle❤️

Det var feil av moren din å lese dagboken din. Det var bra at hun innrømmet det og hvis hun ikke gjorde det, så burde hun ha sagt unnskyld.

Ikke sikkert at det vil hjelpe å konfrontere moren din i den forstand at det ikke er sikkert at hun sier unnskyld. Grunnen til at jeg sier det er fordi jeg konfronterte faren min, men han sa ikke unnskyld. Han kom bare med en mange unnskyldninger og forklaringer på hvorfor han oppførte seg som han gjorde. Det var grusomt. 

Anonymkode: e77be...3fd

Skrevet

Jeg tror dette er en trolletråd. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Beklager med som en ung tenåring er det bra mamman din brydde seg nok om deg. Det at du hadde sex du likte er en ting, men ikke hverdagen til alle tenåringer. Og hvordan skal mødre vite at akkurat deres tenåring har det bra uten å snakke med dem eller snuse litt?

Husk at noens traumer er at de ikke har det bra på grunn av sex og foreldre ikke er der også.

Jeg har også et dårlig forhold til sex, startet da farmor døde og jeg ble skamfull fordi jeg var redd hun fikk så meg og fikk inblikk inn i tankelivet mitt. Har fått det bedre av å høre folk snakke om sex som noe naturlig, men ikke pressede. Jeg syns det er ekkelt å triggende å lese mye de skriver på sexforumet, trengte mest veninne prat og det å føle meg normal. Kanskje det hjelper for deg også? 

Du er helt normal. Sex er noe de fleste har, mamman din også. Farmoren min hadde også det. 

Det å «bry seg om» ens egne barn og det å ta fra egne barn retten til privatliv (lese dagboken) er ikke sammenfallende enheter, om du tror det. De er motsetninger. 

Man tar ikke lovfestede rettigheter fra personer man er glad i. Punktum. ts ble ikke «ivaretatt» av en bekymret mor. Hun ble frastjeler en rettighet av en mor som ikke var oppgaven egnet.

Anonymkode: 78e96...07a

• Nyttig 2
Skrevet

1) En trettenåring skal ikke ha sex.

2) En mor skal ikke lese sin datters dagbok.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det å «bry seg om» ens egne barn og det å ta fra egne barn retten til privatliv (lese dagboken) er ikke sammenfallende enheter, om du tror det. De er motsetninger. 

Man tar ikke lovfestede rettigheter fra personer man er glad i. Punktum. ts ble ikke «ivaretatt» av en bekymret mor. Hun ble frastjeler en rettighet av en mor som ikke var oppgaven egnet.

Anonymkode: 78e96...07a

Jeg kommer heller til å lese en dagbok en å finne ut at dattera mi har blitt voldtatt 7 år senere fordi hun ikke tørr å si noe og faller ned i en spiral.

Jdet er ikke det at jeg ikke syns folk fortjener privatliv, men en forelder har et ansvar å beskytte barna sine. 

Jeg kommer aldri til å la en filleting som dagbøkenes lovverk stå i veien for å finne ut at barnet mitt har det godt. Men så hadde jeg uansett rørt i grøten en del ganger og hatt en del samtaler rundt ting og oppfordret til at jeg kan du prate med, og ikke lest den dagboka før hun hadde virket som at hun slet med noe. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror du ikke ts skjønner at hun er helt normal som liker sex? Hun trenger ikke misforstått hjelp fra deg med at du «betrygger» henne med dette. 
Å samtidig minne henne på at andre har det verre pga overgrep og at det er ok å snuse litt er bare helt utrolig.
«Husk» ditt og datt blir mer som en pekefinger til noen som sliter. 

Anonymkode: 681a3...994

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...