Gjest Solanum Skrevet 6. juli 2024 #21 Skrevet 6. juli 2024 Jeg synes ikke du skal tenke ihjel dette. Han har neppe tenkt så mye, så ikke tillegg han å være sånn eller slik. Neste gang så spør du rett ut om hvor mye han har tenkt å bidra med.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #22 Skrevet 6. juli 2024 Jeg synes egentlig bare du skulle kjøpt smykket selv, uten å blande ham inn i det eller hive ham med for å glo på smykket hundre ganger mens du "hintet" om hvor mye du likte det. Hadde vippset de 200 kr retur med forklaringen at det ble feil. Anonymkode: 2800b...0a4 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #23 Skrevet 6. juli 2024 Hvorfor spurte du ikke hvor mye han tenkte å bidra med før du bestemte deg? Såpass god dialog bør du ha med samboeren din så du slipper å ha avsmak i ettertid som du kaller det. Anonymkode: 00e4a...454 1
74 modell Skrevet 6. juli 2024 #24 Skrevet 6. juli 2024 Forstår godt du ble skuffet. Dette er tydeligvis en mann som er god med penger. Synes du ikke skal kjøpe ting til han, spar penger selv du. Hva er hans kjærlighetsspråk da? Hvordan viser han at han er glad i deg? 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #25 Skrevet 6. juli 2024 Jeg hadde nok vippset de 200kr tilbake, og sagt ar det ble feil eller spurt han hvorfor han hadde vippset 200kr. Jeg ville nok sagt at det ble feil, og at hvis han ville bruke 200kr på meg, kunne han heller kjøpe noe selv. Det er mye hyggeligere, og han får også se hvor lite han får for 200kr. Det er jo helt tåpelig å «være med» på å kjøpe et smykke til 1300kr, med 200kr. Det er bare smålig. En bukett til 130kr er langt hyggeligere. Anonymkode: a31b1...021 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #26 Skrevet 6. juli 2024 Tok det opp siden det plagde meg veldig. Han ble sur og gikk å la seg uten å snakke med meg om det😅 Anonymkode: ab31d...5a0 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #27 Skrevet 6. juli 2024 Ehm. Merkelig. Jeg tør ikke å si at jeg ønsker meg noe dyrt høyt for da vet jeg kjæresten har lyst å kjøpe det til meg. Det ble bevist da jeg ønsket meg noe dyrt før bursdagen min, men jeg prater ikke lenge om det før jeg kjøper det selv. Så da jeg kjøpte det selv sa han at han skulle kjøpe det i bursdagsgave, men jeg var for rask for han😅😅😅 Neste gang gikk han i forkjøpet da jeg ønsket noe og sendte meg øyeblikkelig en mld om at det var bestilt og på vei🤭🤭🤭 Jeg mener. En ting er å ikke ha gaver som kjærlighetsspråk. En annen ting er å være direkte gnien. Og å Vippse 200 kr. Nei, da hadde jeg også Vippser tilbake og sagt at dette smykket er fra meg til meg selv. Han får ikke noe ære i å kunne si at han har kjøpt et smykke til meg når han ikke engang betalte halvparten. Kjæresten min er ikke flink med gaver. Jeg er rå😎🤭 Har gitt han mange fine oppmerksomheter, bursdagsgaver etc. Men han er raus og generøs og vil kjøpe ting han vet jeg vil ha, spanderer ute etc. Er typen din gnien med å spandere middag etc? Anonymkode: 0691c...139
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #28 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ehm. Merkelig. Jeg tør ikke å si at jeg ønsker meg noe dyrt høyt for da vet jeg kjæresten har lyst å kjøpe det til meg. Det ble bevist da jeg ønsket meg noe dyrt før bursdagen min, men jeg prater ikke lenge om det før jeg kjøper det selv. Så da jeg kjøpte det selv sa han at han skulle kjøpe det i bursdagsgave, men jeg var for rask for han😅😅😅 Neste gang gikk han i forkjøpet da jeg ønsket noe og sendte meg øyeblikkelig en mld om at det var bestilt og på vei🤭🤭🤭 Jeg mener. En ting er å ikke ha gaver som kjærlighetsspråk. En annen ting er å være direkte gnien. Og å Vippse 200 kr. Nei, da hadde jeg også Vippser tilbake og sagt at dette smykket er fra meg til meg selv. Han får ikke noe ære i å kunne si at han har kjøpt et smykke til meg når han ikke engang betalte halvparten. Kjæresten min er ikke flink med gaver. Jeg er rå😎🤭 Har gitt han mange fine oppmerksomheter, bursdagsgaver etc. Men han er raus og generøs og vil kjøpe ting han vet jeg vil ha, spanderer ute etc. Er typen din gnien med å spandere middag etc? Anonymkode: 0691c...139 Skulle ønske det var sånn her og! Eller jeg forventer ikke all verden og har fått én gave av han gjennom 1,5 år😛 Så synes ikke jeg forventer for mye heller. Men når det er sagt så er han ikke gnien på å betale middag vi lager hjemme eller de FÅ gangene vi er ute (1 gang i halvåret ca). Jeg bare synes det her var så smålig, og når jeg tok det opp og sa at det ble litt merkelig, så gikk han bare å la seg.. så nå vet jeg ikke Anonymkode: ab31d...5a0 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #29 Skrevet 6. juli 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Skulle ønske det var sånn her og! Eller jeg forventer ikke all verden og har fått én gave av han gjennom 1,5 år😛 Så synes ikke jeg forventer for mye heller. Men når det er sagt så er han ikke gnien på å betale middag vi lager hjemme eller de FÅ gangene vi er ute (1 gang i halvåret ca). Jeg bare synes det her var så smålig, og når jeg tok det opp og sa at det ble litt merkelig, så gikk han bare å la seg.. så nå vet jeg ikke Anonymkode: ab31d...5a0 Det ER smålig. Vipps ham pengene tilbake. Anonymkode: 2800b...0a4 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #30 Skrevet 6. juli 2024 Jeg kan ikke antyde at jeg vurderer å kjøpe noe en gang, uten at mannen kjøper det i gave (har felles økonomi så vil være sikker før det blir kjøpt 😅). Fordi det er sjeldent jeg finner fine ting til meg selv. Så syntes hele historien var litt merkelig. Men uansett, dette er en enkeltstående hendelse. Det viktigste er vel hvordan han er ellers? Om han hadde vært gniten til jul og bursdag, vipset penger og sagt "kjøp deg noe selv", aldri kommet med små overraskelser, sendt vipkrav om dere spiser sammen på restaurant, holdt tyggispakken du plukket med utenfor felles regning om dere handler dagligvarer.... Da hadde jeg fått fullstendig avsmak på hele mannen. Anonymkode: 1c8a1...629 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #31 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tok det opp siden det plagde meg veldig. Han ble sur og gikk å la seg uten å snakke med meg om det😅 Anonymkode: ab31d...5a0 Er dere begge i arbeid og har ok økonomi? Anonymkode: 4e426...f13 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #32 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er dere begge i arbeid og har ok økonomi? Anonymkode: 4e426...f13 Ja stemmer Anonymkode: ab31d...5a0 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #33 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Og til info: jeg er veldig gavmild og ordner stadig ting for han. Hadde sluttet med dette uten å lage noe styr ut av det. Når sånt går kun en vei, føles det feil. Smålig og gjerrig av ham, men er han sånn, så er han sånn. Men jeg hadde altså sluttet med å være gavmild tilbake. Anonymkode: ba0ba...cd7 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #34 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hadde sluttet med dette uten å lage noe styr ut av det. Når sånt går kun en vei, føles det feil. Smålig og gjerrig av ham, men er han sånn, så er han sånn. Men jeg hadde altså sluttet med å være gavmild tilbake. Anonymkode: ba0ba...cd7 Jeg bare føler ikke at jeg får vært meg selv da, på en måte. Jeg elsker å glede andre, både venner og familie. Men er jo kjipt om det bare går en vei selvsagt Anonymkode: ab31d...5a0
Kålrota Skrevet 6. juli 2024 #35 Skrevet 6. juli 2024 Kinksten skrev (13 timer siden): Kanskje han misforstod prisen? Kanskje han skreiv feil når han vippsa? Kanskje han har dårlige råd enn du tror? Det kan være mange grunner, mange mer sannsynlig enn at han er kjip, om han ellers ikke er det. Ja, jeg ville rett og slett diskutert det med ham. Det er bedre enn at du tenker på dette hver gang du bruker smykket.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #36 Skrevet 6. juli 2024 Bedre enn ingenting? Min personlige mening er at det var smålig av ham om han sa at han kunne være med å betale. Da ville jeg tenkt halvparten eller faktisk mer. Selv ville jeg kjøpt det selv, i stedet for å gå med på at han betalte noe som helst. Jeg synes det virker litt kjipt. Da vil jeg heller at han skal spandere/kjøpe som gave, eller bare la det være. Anonymkode: 09691...2a9
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #37 Skrevet 6. juli 2024 Tenker det er smålig både å spandere 200 av et 1300-smykke, og å klage på at du fikk for lite i gave Anonymkode: fd3bf...d13 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #38 Skrevet 6. juli 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg bare føler ikke at jeg får vært meg selv da, på en måte. Jeg elsker å glede andre, både venner og familie. Men er jo kjipt om det bare går en vei selvsagt Anonymkode: ab31d...5a0 Kanskje han ikke er den rette for deg. Synes for øvrig det er noe så barnslig at han blir sur og går og legger seg når du tar noe opp, i stedet for å ha en voksen samtale om problemet. Anonymkode: 2800b...0a4 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #39 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bare føler ikke at jeg får vært meg selv da, på en måte. Jeg elsker å glede andre, både venner og familie. Men er jo kjipt om det bare går en vei selvsagt Anonymkode: ab31d...5a0 Men blir han faktisk glad av gavestyret ditt, eller gleder du kun deg selv? Anonymkode: 5f7be...65b 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #40 Skrevet 6. juli 2024 Ikke ta det opp.. Men dette var gjerrig. Helt unødvendig å overføre 200,-. Dere er forskjellige når det kommer til økonomi og penger, og det vil antakelig vedvare. Anonymkode: 20244...abb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå