AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #1 Del Skrevet 5. juli 2024 Er 44 år og alltid hatt forholdsvis fin hud, men siste året har den forandret seg totalt! Har. bl.a fått veldig ujevn hudtone, og særlig i kinnene ser det ut som jeg har masse pigmentflekker. Må derfor bruke foundation hver dag for å jevne ut hudtonen - ellers føler jeg meg veldig selvbevisst, som ikke ee en god følelse 🫤 Forstår ikke hvorfor dette skal oppstå nå, siden jeg sluttet å bruke solarium på våren for over 1o år siden😧 Men største problemet er altså at huden min i ansiktet har blitt ekstremt senssitiv; Om jeg renser huden lett og tar på en god fuktighetskrem, blir huden rød med én gang jeg starter rensingen! Videre, når jeg har dusjet, og kommer ut av dusjen, er ansiktshuden knallrød, og føles både sår og kløende 🥹🥴 Har foreløpig ikke funnet noen forklaring , annet enn rosacea, men får ikke dette til å stemme helt heller... Men hva er det som skjer med trynet mitt da?? Laster pp noen bilder så dere som vil kan se på, og kanskje komme med innspill og/eller råd for å få bukt med dette problemet 🙃🙏 Anonymkode: 62f81...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #2 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men største problemet er altså at huden min i ansiktet har blitt ekstremt senssitiv; Om jeg renser huden lett og tar på en god fuktighetskrem, blir huden rød med én gang jeg starter rensingen! Videre, når jeg har dusjet, og kommer ut av dusjen, er ansiktshuden knallrød, og føles både sår og kløende 🥹🥴 Har foreløpig ikke funnet noen forklaring , annet enn rosacea, men får ikke dette til å stemme helt heller... Dette var nøyaktig det samme som fikk meg til å gå til hudlege for noen år siden, heggar rosascea med disse symptomene, men det har blitt bedre over tid altså. Jeg bruker veldig VELDIG VEEEEELDIG skånsomme produkter, tåler paulas choice godt feks, men ikke sminke/rens osv annet enn den milde fra avene osv. Avene har en dagkrem med solfaktor 20 som er grønn, grønnfarge dekker bedre over rød og jeg liker den. Hudlegen fikk meg til å prøve soolantra i 1 år uten at det gjorde noe for meg. Så det bruker jeg ikke mer. Men rosasceaen roet seg mye når jeg kasta halve badet mef hudprodukter.... Anonymkode: f4eb8...9c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #3 Del Skrevet 5. juli 2024 Det kan absolutt se sånn ut. Forsøk Roche Posay, de har egen rosacea-serie. Anonymkode: 91a25...998 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eliis Skrevet 5. juli 2024 #4 Del Skrevet 5. juli 2024 For meg ser dette mer ut som erytem. Er huden bare sensibel, eller er den fet i disse områdene i tillegg? Hilsen hudpleier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #5 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette var nøyaktig det samme som fikk meg til å gå til hudlege for noen år siden, heggar rosascea med disse symptomene, men det har blitt bedre over tid altså. Jeg bruker veldig VELDIG VEEEEELDIG skånsomme produkter, tåler paulas choice godt feks, men ikke sminke/rens osv annet enn den milde fra avene osv. Avene har en dagkrem med solfaktor 20 som er grønn, grønnfarge dekker bedre over rød og jeg liker den. Hudlegen fikk meg til å prøve soolantra i 1 år uten at det gjorde noe for meg. Så det bruker jeg ikke mer. Men rosasceaen roet seg mye når jeg kasta halve badet mef hudprodukter.... Anonymkode: f4eb8...9c8 Takk for tilbakemelding og råd 🥰 Men vet om du er vanlig at dette "slår ut" kun etter dusjing eller hudrens? TS Anonymkode: 62f81...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #6 Del Skrevet 5. juli 2024 eliis skrev (1 minutt siden): For meg ser dette mer ut som erytem. Er huden bare sensibel, eller er den fet i disse områdene i tillegg? Hilsen hudpleier. Ikke fet nei. Får aldri kviser f.eks. i disse områdene. Har derimot oljete T-sone, og når jeg får kviser en gang iblant så er det der de kommer. Men hva er erytem? TS Anonymkode: 62f81...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #7 Del Skrevet 5. juli 2024 Det ser og høres ut som rosacea som du beskriver det. Det som har hjulpet best for meg er laserbehandling for sprengte blodkar, azealic forte fra noon aesthetics, en mild rens og solkrem fra zo skin health. Har prøvd mye apoektmerker og kremer på resept utskrevet fra hudlege uten at det har hjulpet noe særlig. Anonymkode: 597a6...fd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #8 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for tilbakemelding og råd 🥰 Men vet om du er vanlig at dette "slår ut" kun etter dusjing eller hudrens? TS Anonymkode: 62f81...ee2 Ja noen som har ganske mildt kan nok det holde ja. For meg også ved feks sterk mat, eller mye tomater, eller et par andre ting jeg ikke husker nå, som jeg slutta å spise mye av, samt det forandrer seg litt langs syklusen min og kan være verre ved mensen feks. Men alt i alt er det bedre med rette produkter Anonymkode: f4eb8...9c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #9 Del Skrevet 5. juli 2024 Jeg har rosacea, og ved utbrudd så får jeg masse små kviser og røde prikker. Det dannes masse små blodkar som sprer seg som små grener. Da blir en veldig rød i de angrepede områdene . Laserbehandling når det blir veldig ille . Avéne sin antirougeurs rensekrem og antirougeurs dagkrem med solfaktor 30 (grønn krem) bruker jeg iallefall. Men jeg synes ikke de bildene ligner på rosacea Anonymkode: ecee4...6f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #10 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det ser og høres ut som rosacea som du beskriver det. Det som har hjulpet best for meg er laserbehandling for sprengte blodkar, azealic forte fra noon aesthetics, en mild rens og solkrem fra zo skin health. Har prøvd mye apoektmerker og kremer på resept utskrevet fra hudlege uten at det har hjulpet noe særlig. Anonymkode: 597a6...fd8 Hvorfor laserbehandling for sprengte blodkar? Er det det rosacea faktisk er...? 🙈 TS Anonymkode: 62f81...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #11 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har rosacea, og ved utbrudd så får jeg masse små kviser og røde prikker. Det dannes masse små blodkar som sprer seg som små grener. Da blir en veldig rød i de angrepede områdene . Laserbehandling når det blir veldig ille . Avéne sin antirougeurs rensekrem og antirougeurs dagkrem med solfaktor 30 (grønn krem) bruker jeg iallefall. Men jeg synes ikke de bildene ligner på rosacea Anonymkode: ecee4...6f3 Nei jeg føler egentlig ikke selv at d er det... 🤔 Vil bare få det bort så jeg slipper å bruke foundation etter hver gang jeg dusjer 🫤 TS Anonymkode: 62f81...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #12 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det ser og høres ut som rosacea som du beskriver det. Det som har hjulpet best for meg er laserbehandling for sprengte blodkar, azealic forte fra noon aesthetics, en mild rens og solkrem fra zo skin health. Har prøvd mye apoektmerker og kremer på resept utskrevet fra hudlege uten at det har hjulpet noe særlig. Anonymkode: 597a6...fd8 Azaelic forte har jeg ikke hørt om, den var dyr, 1600 for liten tube, fungerer den bra? Anonymkode: f4eb8...9c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #13 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor laserbehandling for sprengte blodkar? Er det det rosacea faktisk er...? 🙈 TS Anonymkode: 62f81...ee2 Jeg fikk laserbehandling på nesen og på kinnene. De brenner bort blodkar Anonymkode: ecee4...6f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #14 Del Skrevet 5. juli 2024 Erytem betyr bare "rødhet". Og det har du jo... Anonymkode: 91a25...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eliis Skrevet 5. juli 2024 #15 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke fet nei. Får aldri kviser f.eks. i disse områdene. Har derimot oljete T-sone, og når jeg får kviser en gang iblant så er det der de kommer. Men hva er erytem? TS Anonymkode: 62f81...ee2 Det både ser og høres mest ut som erytem, slik du beskriver det. Et raskt søk på Google så kan du lese deg opp på erytem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eliis Skrevet 5. juli 2024 #16 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Erytem betyr bare "rødhet". Og det har du jo... Anonymkode: 91a25...998 Erytem er en mindre alvorlig form for eksem og rosacea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #17 Del Skrevet 5. juli 2024 eliis skrev (2 minutter siden): Erytem er en mindre alvorlig form for eksem og rosacea Nei, det er ikke det. Erytem betyr rødhet i huden. Anonymkode: 91a25...998 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #18 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Er 44 år og alltid hatt forholdsvis fin hud, men siste året har den forandret seg totalt! Har. bl.a fått veldig ujevn hudtone, og særlig i kinnene ser det ut som jeg har masse pigmentflekker. Må derfor bruke foundation hver dag for å jevne ut hudtonen - ellers føler jeg meg veldig selvbevisst, som ikke ee en god følelse 🫤 Forstår ikke hvorfor dette skal oppstå nå, siden jeg sluttet å bruke solarium på våren for over 1o år siden😧 Men største problemet er altså at huden min i ansiktet har blitt ekstremt senssitiv; Om jeg renser huden lett og tar på en god fuktighetskrem, blir huden rød med én gang jeg starter rensingen! Videre, når jeg har dusjet, og kommer ut av dusjen, er ansiktshuden knallrød, og føles både sår og kløende 🥹🥴 Har foreløpig ikke funnet noen forklaring , annet enn rosacea, men får ikke dette til å stemme helt heller... Men hva er det som skjer med trynet mitt da?? Laster pp noen bilder så dere som vil kan se på, og kanskje komme med innspill og/eller råd for å få bukt med dette problemet 🙃🙏 Anonymkode: 62f81...ee2 Ser ut som sprengte blodkar. Men prøv med Rozasol det får du på apoteket. Anonymkode: 358ab...887 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #19 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Ser ut som sprengte blodkar. Men prøv med Rozasol det får du på apoteket. Anonymkode: 358ab...887 Men om det hadde vært sprengte blodkar, kan de forsvinne så fort som i løpet av noen få timer...? For rødheten og kløen jeg får etter dusjing/hudrens, er som regel knapt synlig senere på dagen når jeg fjerner foundation 😊 Jeg har for øvrig time med medisinsk hudpleier, men er noen uker til enda, og er nysgjerrig på hva som skjer med huden min 😏 TS Anonymkode: 62f81...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #20 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det er ikke det. Erytem betyr rødhet i huden. Anonymkode: 91a25...998 Erytem er en diagnose, basta.. Ja, den medfører og beskrives som rødhet, logisk nok pga blodgjennomstrømningen. Hva responderer ikke som rødt ved en hudproblematikk? Det meste på listen.. PS; ikke vær så sta og egen. Anonymkode: bb022...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå