Gå til innhold

Når vi skal avtale sammen, hva er det med folk å bare kjøre solo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte må bare gjøre akkurat hva som passer dem, hele tiden, hver eneste gang. Hva er greia?

Vi har venner vi prøver å finne på noe med 2-4 ganger i året. De er skikkelig koselige folk, morsomme å være sammen med og vi har det veldig bra sammen når vi er i lag. Men når vi skal finne på noe annet enn å være hos hverandre eller hverandres feriested, så skal dette paret alltid bestemme selv. 

Eksempel nå når vi ble enige om å feriere sammen. Vi kontakter de og spør når de har tid for å planlegge. Vi blir enige om dagen etter. Men kvelden før har de allerede booket hotell og lagt reiseruten. Helt uten å spørre oss. Også må vi bare innrette oss. Også er det ikke med noen spørsmål som «passer dette for dere?» men mer som «vi hadde jo ingen planer, så var fint å få spikret den reiseruten. Dette passer oss best, trur vi gjør X og Y, også reiser vi hjem etter det». Vi har ingenting vi skulle ha sagt. Eller hva?

Hva ville dere ha gjort/sagt? 

Anonymkode: 454f0...b7e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si at denne turen er ikke den dere vil ha og la vær å bli med.

Anonymkode: 94487...316

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke veldig viktig for dem at dere er med da for å si det sånn. Og da ville jeg vurdert å ikke bli med heller, man får ikke gjort så mye med det at det ikke spiller så stor rolle for dem å reise sammen. 

Anonymkode: 1b14b...c84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt lov å si at "det passer ikke for oss, vi kunne tenke oss x og y, så da gjør vi heller det. God tur til dere!". 

Anonymkode: f9605...d58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vi kontakter de og spør når de har tid for å planlegge.

Kan hende de misforstår dere. Kanskje tror de at dere ikke liker å planlegge siden dere kontakter dem før dere har begynt å tenke ut noe. For dem er det vanlig at den som foreslår tur også foreslår sted, og så planlegger man detaljene i fellesskap. 

Snakk med dem om hvordan de ønsker at dere skal avtale og planlegge neste tur. 

Anonymkode: 9de0d...13d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen folk er vant med å ta kontrollen, og tenker gjerne at det er best for alle parter. Snakk med dem og finn ut av det. Jeg har en veninne som gjerne overstyrer mine turer, der jeg står for bilkostnadene. Men når jeg betaler bestemmer jeg også😄Men måtte faktisk gi beskjed om det. 

Anonymkode: b22f0...ec6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...