Gå til innhold

Har fått en sak hos Kredinor. Hvordan dokumentere når mail ikke går og jeg må ringe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har innsigelser på selve fakturaen da jeg ikke har et aktivt kundeforhold til de som har meldt inn kravet.

Uansett. Fikk melding via digipost. Logget meg på Kredinor. Ingen mulighet til å sende mail med forklaring. Kun betale eller ringe de i morgen. Da jeg ønsker dokumentasjon på dialog mot begge paryer så foretrekker jeg mail. 

Hvordan kan jeg få løst dette når mail ikke går og kun telefon. Mot de som har meldt inn kravet har jeg dialogen på mail.

Anonymkode: daa74...a7c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo ringe, da.

Anonymkode: 7c858...0e0

• Liker 2
Skrevet

Du er i din fulle rett til å ta opp en samtale som du selv deltar i, hvis det er så viktig. Hvis ikke foreslår jeg at du ringer, og så når dere avtaler noe så spør du om å få det på mail.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hei

Det du gjør er at du noterer ned så mye som mulig mens du snakker i telefonen, og rett etter telefonsamtalen.

Så skriver du et brev til Kredinor, samme dag som du har telefonsamtalen, basert på telefonsamtalen og skriver hvorledes du har forstått og oppfattet det som det ble snakket om i telefonsamtalen.

Hvis det du skriver til Kredinor er feil, må Kredinor korrigere deg skriftlig.

Hvis Kredinor ikke korrigerer deg, skriftlig, vil det du har skrevet være juridisk bindende for begge parter.

Pass også på at du sier at du bestrider kravet i samme brev. Hvis du skal skrive et beløp, så skriv beløpet med både tall og bokstaver. Det samme gjelder hvis du skriver en dato. Dette for å unngå enhver form for misforståelse/r.

Med vennlig hilsen

TBergh

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
KaraThrace skrev (23 minutter siden):

Du er i din fulle rett til å ta opp en samtale som du selv deltar i, hvis det er så viktig. Hvis ikke foreslår jeg at du ringer, og så når dere avtaler noe så spør du om å få det på mail.

Takk for tips. Skal ringe i morgen. Er første gang jeg har en innsigelse mot en faktura så dette er ukjent vei for meg. 

AnonymBruker
Skrevet
TBergh skrev (1 minutt siden):

Hei

Det du gjør er at du noterer ned så mye som mulig mens du snakker i telefonen, og rett etter telefonsamtalen.

Så skriver du et brev til Kredinor, samme dag som du har telefonsamtalen, basert på telefonsamtalen og skriver hvorledes du har forstått og oppfattet det som det ble snakket om i telefonsamtalen.

Hvis det du skriver til Kredinor er feil, må Kredinor korrigere deg skriftlig.

Hvis Kredinor ikke korrigerer deg, skriftlig, vil det du har skrevet være juridisk bindende for begge parter.

Pass også på at du sier at du bestrider kravet i samme brev. Hvis du skal skrive et beløp, så skriv beløpet med både tall og bokstaver. Det samme gjelder hvis du skriver en dato. Dette for å unngå enhver form for misforståelse/r.

Med vennlig hilsen

TBergh

Takk!

Tenker jo ikke på å skrive et fysisk brev. Er så vant til at ting tas på mail.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan logge inn på kredinor.no og sende en beskjed til de der 

Anonymkode: ddee3...b64

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Jeg ringte kredinor i dag og fikk en mailadresse. Ikke den som ble oppgitt tidligere i tråden. Sa bare at jeg ville ha dialogen skriftlig.

Jeg fant ingen steder å sende melding selv som innlogget på nettsiden deres.

Mail sendt hvor jeg beskriver hvorfor jeg har innsigelser. 

Kjennes veldig ubehagelig å få en inkassosak, men nekter å betale flere tusen kroner for noe som er ukjent for meg. Hadde det vært noen få hundrelapper så hadde jeg bare betalt for å slippe diskusjonen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...