Gå til innhold

Er man en dårligere forelder hvis man har vært utro?


AnonymBruker

Er man en dårligere forelder hvis man har vært utro?  

259 stemmer

  1. 1. Er man en dårligere forelder hvis man har vært utro?

    • Ja
      166
    • Nei
      93


Anbefalte innlegg

Jeg synes ihvertfall det. Når min far var utro mot moren min da jeg var 10 år gammel rystet det meg og alle søskene. Han var ikke den store og kloke "far" lenger, han var noe mye mindre, en helt annen person enn jeg trodde. Virkelighets oppfatningen fikk ett støkk for å si det sånn og familien gikk nesten i oppløsning. Ja, en forelder som har vært utro kan fortsette å hjelpe til med leksenene, kjøre ungen til fotball trening, prøve å være en emosjonell støtte, men noe grunnleggende i relasjonen har blitt ødelagt. Det er ikke bare partneren som har blitt sveket, men også barna. Jeg vet at mange her har andre holdninger til dette og/eller har vært utro selv, så det blir interessant å lese resultatet.    

Anonymkode: 90e14...6d7

  • Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplevde det samme og er helt enig.

Anonymkode: 29f4a...645

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig partner, men ikke nødvendigvis dårlig forelder. Det er jo strengt tatt ikke noe barn har noe med. 

  • Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Stor pike said:

Dårlig partner, men ikke nødvendigvis dårlig forelder. Det er jo strengt tatt ikke noe barn har noe med. 

barnet blir påvirka.

Jeg har ingen erfaringer å snakke fra, men jeg vil si ja, dette er noe som kan påvirke barna i stor grad.

  • Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Stor pike said:

Dårlig partner, men ikke nødvendigvis dårlig forelder. Det er jo strengt tatt ikke noe barn har noe med. 

Det ødela nesten familien min, så jo jeg hadde absolutt noe med det å gjøre.

Anonymkode: 90e14...6d7

  • Liker 9
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et veldig egoistisk valg ovenfor hele kjernefamilien din og ikke bare partneren. Men ingen forelder eller person er feilfri.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også si ja. Man vet at man ødelegger familien ved å være utro. Barna er inkludert i den

Anonymkode: dd008...508

  • Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at har man familie og er utro, så er man utro mot hele familien. Dvs partneren og barna. 

Ønsker man å forlate et forhold med barn i, så kan man velge å gjøre det arrangert, stille og rolig for å skape best mulig vilkår for alle. Da forlater man. 

Er man utro så skaper det såpass med oppstyr, dårlig stemning og utfordringer at det er ødeleggende både for partneren og barna. Da river man opp familien.

Som oftest.

Så ja, man er en dårligere forelder med å være utro. 

Endret av Bombasi
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren til en på barneskolen var utro. De ungene ble aldri helt seg selv igjen etter det. Masse utagering. 

Anonymkode: d7f86...78f

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uten tvil. Utro mennesker er søppel.

  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Moren til en på barneskolen var utro. De ungene ble aldri helt seg selv igjen etter det. Masse utagering. 

Anonymkode: d7f86...78f

Stakkars barn :( 

Anonymkode: 90e14...6d7

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vil også si ja. Man vet at man ødelegger familien ved å være utro. Barna er inkludert i den

Anonymkode: dd008...508

Enig! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt. Det ødelegger ekstremt for barna. Har selv vokst opp med en notorisk utro forelder. Ble revet fra det ene hjemmet etter det andre, og forelderen vår kunne ikke gitt mer faen i hvordan vi barna ble påvirket av det. Kalles vel narsissist. 

Anonymkode: 9d1ff...1fd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna er tjent med at foreldrene har et mest mulig ryddig og sivilisert forhold. Er du utro så gambler du med akkurat det. Så det er i hvert fall korttenkt.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at en forelder som er utro, er et veldig dårlig forbilde for barna.

Den som er utro, endrer ikke sin omsorgsevne, og kan fortsatt være en god forelder for barna. Men dersom utroskapen blir kjent, vil barn miste veldig mye tillit til denne foreldren. Barna kan også bli redde og bekymret for at foreldrene skal skille seg, og slik frykt kan gi mange uheldige utslag hos barn. Tryggheten i hjemme er helt essensielt for barn, og dette kan bli veldig forstyrret av utroskap.

Anonymkode: 6b4a7...d0b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg. Dersom utroskapen fører til ødelagt familie, en knust ektefelle, dårlig samarbeidsklima og barn som havner midt imellom. 

 

Anonymkode: e2a1c...87d

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da min venninne opplevde dette på ungdomsskolen følte hun at hun rett og slett ikke var viktig for den forelderen. Uansett hva forelderen sa, så fortalte handlingene noe annet. Dette var et veldig sjokk, som hun aldri egentlig kom over.

Hun aksepterte situasjonen til slutt, men hun har fått mindre respekt for den forelderen etter hun har blitt voksen selv, og har skjønt hvor enkelt det er å ikke være utro. 

Anonymkode: 0a547...396

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (12 minutter siden):

Jeg mener at har man familie og er utro, så er man utro mot hele familien. Dvs partneren og barna. 

Ønsker man å forlate et forhold med barn i, så kan man velge å gjøre det arrangert, stille og rolig for å skape best mulig vilkår for alle. Da forlater man. 

Er man utro så skaper det såpass med oppstyr, dårlig stemning og utfordringer at det er ødeleggende både for partneren og barna. Da river man opp familien.

Som oftest.

Så ja, man er en dårlig forelder med å være utro. 

Helt enig. 

Anonymkode: c8b64...e88

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at man ikke er en dårlig forelder i rollen som mor eller far nødvendigvis, så nei i den forstand. 
 

Men! Det er dårlig å sette et stabilt familieliv på spill når man har unger sammen. Tenker at når man velger å få barn sammen, bør man prøve å holde sammen. Har man lyst på andre, så blir det brudd uansett om man velger å bryte eller lignende. Da ville jeg heller brutt og ikke lært barna at utroskap er greit i det minste😅 Det setter barna i en vanskelig situasjon om de får vite det også, og kan ødelegge relasjoner. Den som blir bedratt kan også bli en dårligere forelder fordi den har det vondt…. selv om det ikke en dens skyld! Så er dårlig av det ikke trofaste.
 

Så tenker svaret kan være både nei og ja. 

Anonymkode: d7297...6c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være utro er ikke ensbetydende med å være en dårlig forelder. Føler det er mange voksne som tydeligvis har vanskeligheter med å holde barna utenfor konflikter seg imellom. Det er ikke bra. Det er et svik mot partneren sin å være utro. Det er ikke et svik mot barna. Man kan fortsatt være gode foreldre hver for seg uavhengig av bakgrunnen for det. 

Er man derimot utro, og velger å dra barna inn i konflikten mellom foreldrene, ja da er jeg enig. Da er man per min definisjon et dårlig forbilde for barna sine. Dette gjelder også partneren det blir begått utroskap mot. Er ingen grunn som er god nok til å blande inn barna i voksen anliggende.

La barn få være barn! 

Her er det mange voksne som trenger å se seg litt i speilet.....

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...