Gå til innhold

Hvor mye er forlover med på forberedelser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et sterkt ønske om at min skulle være med på prøvetimen med hår og- eller tilpasning av kjolen. Skal ikke være med på noen av delene. Passer ikke selv om jeg har sagt ifra i god tid på forhånd. Jeg vil jo ikke mase, men man trenger faktisk litt hjelp til noen av forberedelsene. Ser ikke helt ut som hun har skjønt det og tilbyr seg aldri heller.  Jeg ba også om at forloverkjolen ikke skulle være i en bestemt farge, og nå har hun funnet kjole i akkurat den fargen. Så da må jeg være kjip å si nei, noe som ikke gir meg en god følelse. Den kommer til å skille seg ut veldig fra det vi andre skal ha på oss, altså brudepar og den andre forloveren. Jeg mener selvfølgelig ikke at forloveren min skal være med på alt, men trodde oppriktig at man skjønte at når man sier ja til å være forlover, så betyr dette at man må sette av litt tid også...

Anonymkode: 82fbe...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bytte forlover, du vet det?

Selvom vedkommende har signert prøvingsattesten, så trenger ikke det være samme som vitne(/forlover).

Men i utgangspunktet trenger de ikke være med på noe utover vielsen og selskap.

Endret av mereo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger du føringer på hva forloveren kan ha på seg? Det blir veldig bridezilla i mine øyne, sorry. 
 

Ellers skjønner jeg at du synes det er kjipt at hun ikke er med på viktige avtaler, kan du ikke si at det er veldig viktig for deg? Eventuelt møtes på halvveien og bestemme sammen når timene skal være? 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært forlover flere ganger, men det betyr ikke at jeg bruker tid på å være ‘støttekontakt’ på kjole-sminke- og hårgreier. Ta med deg mor di eller søstra di på det. 

Anonymkode: 3221f...8aa

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har vært forlover flere ganger, men det betyr ikke at jeg bruker tid på å være ‘støttekontakt’ på kjole-sminke- og hårgreier. Ta med deg mor di eller søstra di på det. 

Anonymkode: 3221f...8aa

Har hverken mor eller søster, så for meg blir forlover ekstra viktig. 

Anonymkode: 82fbe...236

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har hverken mor eller søster, så for meg blir forlover ekstra viktig. 

Anonymkode: 82fbe...236

 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har vært forlover flere ganger, men det betyr ikke at jeg bruker tid på å være ‘støttekontakt’ på kjole-sminke- og hårgreier. Ta med deg mor di eller søstra di på det. 

Anonymkode: 3221f...8aa

Og for øvrig kan jeg selvsagt gjøre alt selv, men noe hadde jo vært fint å ha med forlover på. Ellers kunne jo hvem som helst vært det hvis det bare er å møte opp i kirka

Anonymkode: 82fbe...236

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du en annen venninne som kan bli med?

Anonymkode: 75897...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde kjoler alene, det var befriende å velge den kjolen jeg likte best uten innvendinger fra andre. Hadde 0 forventninger annet enn at jeg ønsket meg en jentekveld i stede for utdrikningslag og hjelp på selve bryllupsdagen.

Anonymkode: d0b5e...5cf

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun følger norske tradisjoner og du har amerikanske forventninger. 

Anonymkode: a5969...44a

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har vært forlover flere ganger, men det betyr ikke at jeg bruker tid på å være ‘støttekontakt’ på kjole-sminke- og hårgreier. Ta med deg mor di eller søstra di på det. 

Anonymkode: 3221f...8aa

Oj, for en elendig innstilling som forlover. 
 

Det vanlige er å bli med på kjoleprøving.

Og noen med et par sosiale antenner dropper å kjøpe kjole i den ene fargen bruden har spurt om å unngå. Det er søren meg ikke å være en bridezilla. 
 

TS, du har allerede en annen forlover? Det er lov å angre seg med denne… 

Anonymkode: 6ac4d...6a3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kommunisert dette til forloveren din? Ikke hintet og håpet at hun skulle skjønne og tilby seg, men faktisk sagt i klartekst hva du ønsker og trenger at hun bidrar med og snakket om hva hun tenker om det? Det finnes ikke en fasit for hva som er forlover-oppgaver. 

Jeg ble byttet ut som forlover en gang fordi bruden var misfornøyd med innsatsen min - for meg kom det som lyn fra klar himmel fordi hun hverken hadde sagt noe eller svart når jeg prøvde å spørre. (Og la henne kle seg i det hun vil - ingen andre enn bruden tenker på om forloveren er fargekoordinert med omgivelsene).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg ville prøvd å ta en prat med henne, fortelle hva du forventer, og om det ikke mulig må du bytte forlover! 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventninger om innsats må avklares samtidig som du ber en venninne om å være forlover slik at hun vet hva hun ev. takker ja til. 

Anonymkode: 3c0ab...34e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså… man velger da sine egne klær! Hvis hun føler seg vel i den fargen, så går hun i den. Det er ikke viktig 10 år fram i tid! Å være gjest er veldig dyrt, så man må i det minste velge farge selv.

At du og brudgommen matcher, er en annen sak.

Hun er ditt vitne og gjest.

 

Anonymkode: 4adef...90b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.7.2024 den 20.04):

Jeg hadde et sterkt ønske om at min skulle være med på prøvetimen med hår og- eller tilpasning av kjolen. Skal ikke være med på noen av delene. Passer ikke selv om jeg har sagt ifra i god tid på forhånd. Jeg vil jo ikke mase, men man trenger faktisk litt hjelp til noen av forberedelsene. Ser ikke helt ut som hun har skjønt det og tilbyr seg aldri heller.  Jeg ba også om at forloverkjolen ikke skulle være i en bestemt farge, og nå har hun funnet kjole i akkurat den fargen. Så da må jeg være kjip å si nei, noe som ikke gir meg en god følelse. Den kommer til å skille seg ut veldig fra det vi andre skal ha på oss, altså brudepar og den andre forloveren. Jeg mener selvfølgelig ikke at forloveren min skal være med på alt, men trodde oppriktig at man skjønte at når man sier ja til å være forlover, så betyr dette at man må sette av litt tid også...

Anonymkode: 82fbe...236

Er du sikker på hun har lyst til å være forlover når hun velger akkurat den fargen? Hun setter deg i en klein situasjon med vilje. 

Du bør gjøre det helt klart hva du forventer i et utdrikningslag og av en tale så ikke alt blir kleint. 

Anonymkode: 44ab3...0ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hun følger norske tradisjoner og du har amerikanske forventninger. 

Anonymkode: a5969...44a

Hun har visst i ett år at hun skal være forlover, og jeg har spurt om to ting som tar noen timer. Oj, da vet jeg at det er å være kravstor. Og da vet jeg at man ikke skal tilby noe hjelp som forlover heller. 

Anonymkode: 82fbe...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen fæle kommentarer over her. Forlover er jo ofte en bestevenninne eller god venninne, og jeg syns godt man kan prøve å være med på litt ting da. Det hadde jeg gjort for mine venninner om jeg var forlover, og hvis jeg ikke ville hadde jeg sagt nei til å være det. Syns ikke du forventer for mye. Og med tanke på kjole og farge, om bruden sier at hun ikke vil man skal ha den og den fargen så respekterer man det. Jeg syns at det er bruden sin dag og det må man bare tåle og respektere! Da syns jeg bruden skal få det slik som hun vil på sånne ting. Det er ikke bridezilla.

Anonymkode: 84542...402

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke velge en forlover til og ha to? 

Forlover nr 1 som ikke engang luket vekk en farge du ikke ønsket står lengst vekk fra deg på bildene og får ikke flere oppgaver. Men får invitasjon til å hjelpe til utdrikningslaget forlover 2 arrangerer. 

Anonymkode: 44ab3...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spesielt at forlover ikke tar seg tid til å støtte deg i den tiden før dagen. Jeg og min forlover valgte ut både brudekjole og kjolen hun skulle ha ilag. Jeg hadde heller ingen familie (mor/søster) jeg hadde tatt opp dette med ho, sagt at dette betyr veldig mye for deg at du har noen å dele denne opplevelsen med og at om hun ikke har tid eller ønsker dette så må du be noen andre om å vær forlover. Dette skal inn i minneboken å er den fineste tiden i livet ditt så jeg forstår, og det burde hun også at dette er en opplevelse som en ønsker å dele med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...