Gå til innhold

Normalt å gi i gave en «vennedate»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om å gi en «vennedate» i gave? Altså som et gavekort på restaurant, bare at du får bare bruke det på akkurat den vennen som gav deg det? Er det normalt?

Den aktuelle vennen har før gjort andre rare ting som kan virke som de prøver å sabotere relasjonen jeg har til andre.

Anonymkode: bf1f5...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg gjort flere ganger, gjerne i form av teatetbilletter e.l. - helt normalt i min verden, og jeg skjønner ikke hvordan det kan sabotere andre relasjoner. Men nå har jeg venner (og familie) jeg liker å tilbringe tid sammen med og som jeg vet deler den preferansen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår ikke hva du mener.

Er det normalt å gi som gave et gavekort på restaurant med et forbehold om at den du tar med deg skal være den personen du fikk det av. 

Anonymkode: bf1f5...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (Akkurat nå):

Det har jeg gjort flere ganger, gjerne i form av teatetbilletter e.l. - helt normalt i min verden, og jeg skjønner ikke hvordan det kan sabotere andre relasjoner. Men nå har jeg venner (og familie) jeg liker å tilbringe tid sammen med og som jeg vet deler den preferansen.

Det var andre ting tidligere. Det med gavekortet lurte jeg mer på om det er normalt. Fordi man da blir veldig presset til å ta med akkurat den personen, gaven blir mer som om du skylder dem å dra å spise middag med dem og man har det hengende over seg. Og det blir veldig påfallende om man dropper det. 
 

Ja, skjønner at det sikkert er normalt når det er med personer det er en selvfølge at man vil dra sammen med og man har en sånn type forhold.

Men dette forholdet var litt mer komplisert. Jeg tenkte kanskje det var mer normalt å gi i gave et gavekort der man kan bruke det fritt. 

Anonymkode: bf1f5...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det normalt å gi som gave et gavekort på restaurant med et forbehold om at den du tar med deg skal være den personen du fikk det av. 

Anonymkode: bf1f5...e8b

Ja, det er normalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var andre ting tidligere. Det med gavekortet lurte jeg mer på om det er normalt. Fordi man da blir veldig presset til å ta med akkurat den personen, gaven blir mer som om du skylder dem å dra å spise middag med dem og man har det hengende over seg. Og det blir veldig påfallende om man dropper det. 
 

Ja, skjønner at det sikkert er normalt når det er med personer det er en selvfølge at man vil dra sammen med og man har en sånn type forhold.

Men dette forholdet var litt mer komplisert. Jeg tenkte kanskje det var mer normalt å gi i gave et gavekort der man kan bruke det fritt. 

Anonymkode: bf1f5...e8b

Altså «ta med den personen»?. Poenget med gaven er en hyggelig kveld sammen!!

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (1 minutt siden):

Altså «ta med den personen»?. Poenget med gaven er en hyggelig kveld sammen!!

Jeg tror det er ting her som misforstås. 

Anonymkode: bf1f5...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er det normalt å gi som gave et gavekort på restaurant med et forbehold om at den du tar med deg skal være den personen du fikk det av. 

Anonymkode: bf1f5...e8b

Ja, det er normalt. Og det saboterer ikke andre relasjoner.

Anonymkode: 67ead...4dd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det er ting her som misforstås. 

Anonymkode: bf1f5...e8b

Da ligger det hos deg og i din forklaring.

Gavekort på restaurant til deg og den som gir kortet er helt vanlig og har ingenting med andre relasjoner å gjøre. 
Å gi gavekort til to personer uten føringer er en dobbelt så dyr gave.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er normalt. Og det saboterer ikke andre relasjoner.

Anonymkode: 67ead...4dd

Det var andre ting det var snakk om det med å sabotere andre relasjoner. 
 

Det kom sikkert ikke så godt frem i første omgang, men denne vennen er en jeg ikke egentlig er så god venn med. 
 

Men jeg har altså fått i gave et gavekort på restaurant, der det er notert at det må brukes på ham. 
Altså, situasjonen er litt anspent, det blir veldig påfallende å bare la være å bruke det, og det føles veldig rart.

Anonymkode: bf1f5...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (2 minutter siden):

Da ligger det hos deg og i din forklaring.

Gavekort på restaurant til deg og den som gir kortet er helt vanlig og har ingenting med andre relasjoner å gjøre. 
Å gi gavekort til to personer uten føringer er en dobbelt så dyr gave.

Jeg skjønner at det ligger hos meg og min forklaring😅 

 

Okay, takk for engasjementet👌🏻

Anonymkode: bf1f5...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir nesten alltid slike gaver... "Bursdagsgaven er at vi går ut å spiser" "som julegave har jeg kjøpt konsertbilletter til oss"... Alle ganger jeg har fått middager, konserter, teater eller lignende i gave, så er det selvsagt at det er med giveren...

Anonymkode: 46031...0f6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er normalt, jeg skjønner ikke helt hvordan en "vennedate" skal kunne sabotere andre relasjoner?

Anonymkode: 20f02...c5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (3 minutter siden):

Da ligger det hos deg og i din forklaring.

Gavekort på restaurant til deg og den som gir kortet er helt vanlig og har ingenting med andre relasjoner å gjøre. 
Å gi gavekort til to personer uten føringer er en dobbelt så dyr gave.

Jeg forventet ikke å få gavekort til to, men det er det at jeg har fått det i det hele tatt. 
At det er et press om å dra og spise sammen med en person det ikke er naturlig å dra og spise sammen med. 
 

Jeg skjønner at forklaringen er mangelfull, derfor ble det litt rart at meningene her likevel var så sterke.

Anonymkode: bf1f5...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva tenker dere om å gi en «vennedate» i gave? Altså som et gavekort på restaurant, bare at du får bare bruke det på akkurat den vennen som gav deg det? Er det normalt?

Den aktuelle vennen har før gjort andre rare ting som kan virke som de prøver å sabotere relasjonen jeg har til andre.

Anonymkode: bf1f5...e8b

Det blir jo det samme som når man inviterer og spanderer, men her får du får bestemme det praktiske som tid og anledning.

Kam ikke fatte hvordan det er mulig å reagere negativt på noe sånt. Uten å vite hva det andre er snakk om så høres du ut som du leter etter problemer 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes for en merkelig relasjon dere har 🤯

Anonymkode: 68b1e...15c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja det er normalt, jeg skjønner ikke helt hvordan en "vennedate" skal kunne sabotere andre relasjoner?

Anonymkode: 20f02...c5a

Jeg tror TS har fått en "vennedate" i gave, men har ikke lyst til å bruke gaven på vennen h*n fikk det av og vil heller bruke den med noen andre.

Nei, TS, om du ikke vil henge med denne vennen, får du heller si nei takk til gaven.

Anonymkode: aa32d...616

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart å være venn med denne personen om du ikke har lyst til å dra ut og spise sammen når den personen spanderer. Hva slags venn er det man har der det ikke er naturlig å spise sammen? Er det en knullekompis som er forelska i deg eller noe? 😅

Anonymkode: aa32d...616

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...