Gå til innhold

Hvordan spare til elbil med trang budsjett?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Du har ikke råd til en bil i den prisklassen. Så enkelt er det.

Masse gode biler i klassen 150-250 000 om du kan ha noe smått som er billig i drift. 3 år gamle hybrider fra Toyota er driftssikre og har 2 år igjen på nybil garanti. Kjøp av forhandler og få bakt inn 2-3 servicer i kjøpet så er det veldig forutsigbart økonomisk. Vi har en yaris som vi kjøpte sånn, den blir 12 år gammel nå, og vi vurderer om vi skal bytte den ut nå. Den har kostet oss svært lite i drift, forsikring og verksted, så det blir samme bil igjen til småkjøringen.

Endret av Summeer
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 10.31):

Hvor fikk du 0,99% ?

Jeg ser kun 7% og oppover.

Anonymkode: dcd6e...8bc

Hos forhandlere på kampanje. 

Anonymkode: 51903...8a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 7.40):

Jeg har god råd og mye penger oppspart, så kunne kjøpt en bil til 500 000 kontant om jeg ville, men gidder ikke kaste bort så mye penger på bil. Så jeg kjøpte en elbil nettopp  til 265 000. Kjørt kun 15 000 og ser helt ut som ny. Nybilgarantien gjelder i over 3 1/2 år til. Rekkevidde på 450 km og veldig god å kjøre.

Det merkelige er at de aller fleste jeg vet som kjører rundt i biler til en halv million og mer er folk som egentlig har dårlig råd. Antagelig er det et mindreverdighetskompleks som slår inn slik at de føler at de må vise fram at de "har råd" de også. For min del bryr jeg meg ikke om å vise fram at jeg har god råd. Trives med å ha mye i gode investeringer og så kjøpe det jeg trenger i stedet for dyre statussymboler.

Anonymkode: cd348...c6d

Hvilken bil kjøpte du da? Jeg hadde omtrent samme budsjett, endte opp med Peugeot e2008, 21-mod. Gått ca. 30.0000, og rekkevidde på skuffende 300 km… 

Anonymkode: 5bfd7...571

AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel ta billån selv om huslånet er makset? Så finner du en bil til litt mindre enn en halv mill, og legger opp til å betale 5000kr mnd på den.

Anonymkode: 88dd3...b2e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Du kan vel ta billån selv om huslånet er makset? Så finner du en bil til litt mindre enn en halv mill, og legger opp til å betale 5000kr mnd på den.

Anonymkode: 88dd3...b2e

Med makset huslån koster vel det i overkant mye pr mnd og man får nei på søknad om finansiering… 

Anonymkode: 51903...8a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...