AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #1 Skrevet 5. juli 2024 Når man står på venteliste på VGS så står det hvilken plass du har i køen på vigo. Vil denne oppdatere seg der, eller må skolen kontakten direkte for å spørre? Finner forskjellige svar på dette, så håper noen kloke hodet vet noe konkret😊 PS! Når man står som nr 11 på venteliste etter første inntak, er det håp? Poden håper på førstevalget sitt, men den linjen er oversøkt med veldig mange i år.. De som har kommet inn der, har alle de hatt denne linjen som førstevalg eller kan det være flere som har kommet inn med denne linjen som 2. eller 3. valg? Anonymkode: 65f0a...d2e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #2 Skrevet 5. juli 2024 Min stod på 14 plass i fjor, endret seg til 11 plass så kom han inn. Men det er ikke samme system som feks samordna opptak der listene lever hele tiden. Den virkelige endringen skjer når andreinntaket kjøres, det er vel rundt 20-24 juli tenker jeg. Om linjen er oversøkt år etter år og de ikke oppretter flere klasser tror jeg sjangsen er litt mindre enn dersom det feks er studiespes der de justerer antall klasser hvert eneste år nesten. Anonymkode: ac90c...dc6 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #3 Skrevet 5. juli 2024 Det kan i teorien være folk som hadde det som 2-3 valg men ikke kommet inn på sitt førstevalg. Om du går inn i møtekalenderen til fylkeskommunen kan du finne møte i opplæringsnemda eller inntaksnemda, der vil du i sakspapirene kunne se hvor mange søkere som har linjen som førstevalg. Anonymkode: ac90c...dc6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #4 Skrevet 5. juli 2024 Det som er svært viktig dersom han ikke har kommet inn til skolestart, er at han har på mobilen konstant. For etter skolestart, dersom de brått ledige plasser (noe som alltid skjer), så ringer de bare førstemann på lista og om den ikke svarer så ringer de nr2 osv. Og første som svarer får plass. Anonymkode: fe9c1...d45
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #5 Skrevet 5. juli 2024 Min sønn kom inn på sitt 1. ønske 3 dager etter skolestart. Han ble oppringt fra skolen og måtte svare samme dag. Neste dag var det bare å møte opp. Anonymkode: e70f6...5b0
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #6 Skrevet 5. juli 2024 TS her. Det er 3 VGS i fylket som tilbyr samme linje, alle opplever stor pågang og har i tillegg lærermangel på denne linja. Så det er utrolig kjipt, men jeg krysser fingrene for at det går på andre inntak eller rundt skolestart😊 Anonymkode: 65f0a...d2e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #7 Skrevet 5. juli 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Min sønn kom inn på sitt 1. ønske 3 dager etter skolestart. Han ble oppringt fra skolen og måtte svare samme dag. Neste dag var det bare å møte opp. Anonymkode: e70f6...5b0 Dette! Om han ikke kommer inn, så må han vokte mobilen sin den første uken på skolestarten! Plutselig ringer de. Vet om flere som har kommet inn både 3, 4 og 5 dager etter skolestart. Anonymkode: d56a1...180
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #8 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette! Om han ikke kommer inn, så må han vokte mobilen sin den første uken på skolestarten! Plutselig ringer de. Vet om flere som har kommet inn både 3, 4 og 5 dager etter skolestart. Anonymkode: d56a1...180 Men ringer de da midt i skoletiden liksom? Da regner jeg med skolene er enige om at det er helt ok med synlige telefoner med lyd på den første tiden i klasserommene?😅 Anonymkode: 65f0a...d2e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #9 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): TS her. Det er 3 VGS i fylket som tilbyr samme linje, alle opplever stor pågang og har i tillegg lærermangel på denne linja. Så det er utrolig kjipt, men jeg krysser fingrene for at det går på andre inntak eller rundt skolestart😊 Anonymkode: 65f0a...d2e Håper han kommer inn til slutt 🤞🏻 Anonymkode: ac90c...dc6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #10 Skrevet 6. juli 2024 Skjønner godt at dette er nervepirrende. Min eldste gutt stod på venteliste på 1 ønsket og kom inn like før skolestart. Var spent hele sommeren. Men i år kom yngstemann heldigvis inn på 1 ønsket med en gang Anonymkode: 71b86...686
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #11 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Men ringer de da midt i skoletiden liksom? Da regner jeg med skolene er enige om at det er helt ok med synlige telefoner med lyd på den første tiden i klasserommene?😅 Anonymkode: 65f0a...d2e Da bør eleven gi beskjed til sin kontaktlærer at han/hun har lyden på på mobilen pga mulig beskjed om inntak. Anonymkode: 1ddc3...fb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå