Gjest Gjesta Skrevet 15. februar 2006 #1 Skrevet 15. februar 2006 Kan noen forsvare viktigheten av å se filmen "Hvordan bli dumpet på ti dager" på DVD i en KRL time for sjuendeklassinger?
Gjest Gjesta Skrevet 15. februar 2006 #2 Skrevet 15. februar 2006 Den hadler vel om etikk og moral, hvordan å ikke oppføre seg...
Chiquita Skrevet 15. februar 2006 #3 Skrevet 15. februar 2006 Den hadler vel om etikk og moral, hvordan å ikke oppføre seg... ← Jo, den handler om det, men jeg synes det er en "tynn" begrunnelse altså. Det finnes bedre filmer som omhandler etikk og moral som passer bedre for 7.klasisnger ja...
Gjest Gjesta Skrevet 15. februar 2006 #4 Skrevet 15. februar 2006 Selvsagt finnes det bedre filmer, men det er vel snakk om å ikke kjede elevene til døde med en finsk samtidsfilm også da. Dette er noe elevene ser på hjemme, derfor passer den å ta.
Blackjack Skrevet 15. februar 2006 #6 Skrevet 15. februar 2006 Den handler vel om etikk og moral, hvordan å ikke oppføre seg... ← Synes den er et bra eksempel på film som er ok å vise på skolen jeg! Mye bedre med en film som dette enn noe kjipt dritt som får elevene til å sovne eller skulke.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2006 #7 Skrevet 15. februar 2006 Den hadler vel om etikk og moral, hvordan å ikke oppføre seg... ← ja etikk og moral bryr ikke 7 klassingene seg noe om. Ved å vise slike filmer gi de barna enda flere metoder til å være ekle med hverandre,de lærer ny triks og blir mer utspekulerte. Det tror nå jeg.
LilleMy28 Skrevet 15. februar 2006 #8 Skrevet 15. februar 2006 En middels romantisk komedie vist for 12-åringer... Hmm, tipper jentene jublet mens guttene syns det var kjipt. Ser ikke helt læringspotensialet i denne filmen her, det er en fornøyelig film som funker greit for de fleste jenter fra 12 år og oppover, men det er vel ikke noe moralpreken akkurat?
Daria Skrevet 15. februar 2006 #9 Skrevet 15. februar 2006 Det finnes sikkert filmer som passer bedre, men det må da være bra at de prøver å finne filmer som faktisk kan engasjere elevene og knytte temaet til noe de er opptatt av? Det jeg kan husker fra mange "passende" skolefilmer, var at de var kjedelige, utdaterte og hadde lite med min verden å gjøre. Dessuten, litt lystbasert læring er ikke så dumt av og til...
Gjest Gjesta Skrevet 15. februar 2006 #10 Skrevet 15. februar 2006 ja etikk og moral bryr ikke 7 klassingene seg noe om. Ved å vise slike filmer gi de barna enda flere metoder til å være ekle med hverandre,de lærer ny triks og blir mer utspekulerte. Det tror nå jeg. ← Min søster går i åttende, og alle jentene der er veldig opptatte av at man skal være greie med hverandre, ta seg av de som mobbes (av guttene) og samtilige har mobbedikt på hjemmesidene sine. Selv om man er ung betyr ikke det at man er slem og tankeløs vet du
Gjest gjest 0 Skrevet 15. februar 2006 #11 Skrevet 15. februar 2006 Det finnes sikkert filmer som passer bedre, men det må da være bra at de prøver å finne filmer som faktisk kan engasjere elevene og knytte temaet til noe de er opptatt av? Det jeg kan husker fra mange "passende" skolefilmer, var at de var kjedelige, utdaterte og hadde lite med min verden å gjøre. Dessuten, litt lystbasert læring er ikke så dumt av og til... ← Enig!
Gjest Gjesta Skrevet 15. februar 2006 #12 Skrevet 15. februar 2006 Det finnes sikkert filmer som passer bedre, men det må da være bra at de prøver å finne filmer som faktisk kan engasjere elevene og knytte temaet til noe de er opptatt av? Det jeg kan husker fra mange "passende" skolefilmer, var at de var kjedelige, utdaterte og hadde lite med min verden å gjøre. Dessuten, litt lystbasert læring er ikke så dumt av og til... ← Nettopp
Blackjack Skrevet 15. februar 2006 #13 Skrevet 15. februar 2006 Det finnes sikkert filmer som passer bedre, men det må da være bra at de prøver å finne filmer som faktisk kan engasjere elevene og knytte temaet til noe de er opptatt av? Det jeg kan husker fra mange "passende" skolefilmer, var at de var kjedelige, utdaterte og hadde lite med min verden å gjøre. Dessuten, litt lystbasert læring er ikke så dumt av og til... ← Husker med gru hvilke filmer vi måtte se...
Gjest Piper Skrevet 15. februar 2006 #14 Skrevet 15. februar 2006 (endret) ja etikk og moral bryr ikke 7 klassingene seg noe om. Ved å vise slike filmer gi de barna enda flere metoder til å være ekle med hverandre,de lærer ny triks og blir mer utspekulerte. Det tror nå jeg. ← Vel jeg tror det motsatte, for den viser jo også veldig godt at det ikke kommer noe godt ut av det å være ekle mot andre. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å vise den til 12 åringer, for de kan lære mye av den. Jeg tror også gutter vil like den, for den har utrolig god humor. Ellers må jeg si at jeg er utrolig glad for at lærere i dag våger å prøve noe annet, i stedet for bare den tradisjonelle undervisningen. Endret 15. februar 2006 av Piper
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2006 #15 Skrevet 15. februar 2006 Hvis de bare så den, så synes jeg det er helt på trynet. Hvis det var et opplegg rundt etterpå med diskusjon av ulike problemstillinger, så kan den muuuuligens forsvares. Men jeg syens det virker pussig.
jordbær Skrevet 15. februar 2006 #16 Skrevet 15. februar 2006 Evelina: Høres ut som et typisk eksempel på lærermangel.. Og når dem endelig finner en vikar, har dem ikke noe opplegg.. derfor - film. Husker vi brukte mesteparten av norsk/engelsktimene våre til å se seinfield på GK.. sukk
Gjest Gjesta Skrevet 15. februar 2006 #17 Skrevet 15. februar 2006 Tolvåringen min har sett filmen for lengst, jeg syns kanskje bare ikke at det er noe poeng i å bruke skoletimene på å se romantiske komedier...............
jordbær Skrevet 15. februar 2006 #18 Skrevet 15. februar 2006 Vel.. Det er litt kjekt med slappe skoletimer en gang i blant Synes ikke det er en big deal med mindre det skjer veldig ofte!
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2006 #19 Skrevet 15. februar 2006 Kan noen forsvare viktigheten av å se filmen "Hvordan bli dumpet på ti dager" på DVD i en KRL time for sjuendeklassinger? ← Jeg har ikke sett denne filmen, men jeg kan tenke meg at de diskuterte rundt filmen i etterkant, og ser absolutt det positive med denne undervisningsformen! Selv har jeg brukt filmen "Matrix" i KRL-undervisningen når tema har vært etikk og moral, til større barn da selvsagt (9. og 10. trinn), og selv om mange tror at dette er en lettvint løsning, så krever dette mye mer forberedelser og etterarbeid enn enn vanlig "tavleundervisning". Dette er en veldig effektiv metode for å få barna/ungdommene engasjerte!
jordbær Skrevet 15. februar 2006 #20 Skrevet 15. februar 2006 Selv har jeg brukt filmen "Matrix" i KRL-undervisningen når tema har vært etikk og moral, til større barn da selvsagt (9. og 10. trinn), og selv om mange tror at dette er en lettvint løsning, så krever dette mye mer forberedelser og etterarbeid enn enn vanlig "tavleundervisning". ← Oi.. Jeg mente det iallefall ikke slik. Kjempeflott å bruke film på den måten. Jeg tenkte mer på vikarer som blir kastet inn i siste liten, som ikke har noe opplegg, men setter på en film, sånn helt uten mål og mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå