Gå til innhold

Citroen C1 piper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har en citroen c1, 2010 modell, som har automatgir og går på bensin. 

Siste 1-2 ukene så piper den når jeg akselerer hardt eller akselerer i oppover bakke. 

Nevnte det for en bilmekaniker venn som aldri hadde hørt om noe lignende. Har heller ikke råd til å ta den inn på reparasjon med det første, så om noen har opplevd lignende eller kjenner til problemet, så gjerne gi beskjed! 

Anonymkode: 3b5e1...47c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske umulig å vite uten å høre, men hvor kommer lyden fra? 

Første jeg tenkte var turbo, men det har nok ikke en C1. Antar den piper fordi den er liten og redd den bratte bakken :) 

• 6 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2024 den 17.07):

Hei!

Har en citroen c1, 2010 modell, som har automatgir og går på bensin. 

Siste 1-2 ukene så piper den når jeg akselerer hardt eller akselerer i oppover bakke. 

Nevnte det for en bilmekaniker venn som aldri hadde hørt om noe lignende. Har heller ikke råd til å ta den inn på reparasjon med det første, så om noen har opplevd lignende eller kjenner til problemet, så gjerne gi beskjed! 

Anonymkode: 3b5e1...47c

Hei

Min datter har akkurat samme problemet med sin Citroën C1. Fikk du løst problemer du hadde og hva var det som var feil?

mvh Borgar

Skrevet

Det kan i teorien være varsler for setebeltet som har dårlig kontakt, piper når vinkel og pådrar er "riktig"?

Spesielt om det ligger noe i passasjersetet kan dette enkelt oppstå.

I såfall en enkel løsning..

• 6 måneder senere...
Skrevet

Hei

det skjedde med min Citroën c1 2011 automatgir i dag under kjøring også. Vet dere hva som var problemet? 
setter stor pris på svar. 
Det kom plutselig pipelyd fra bilen (Citroën C1 2011 automatgir) da jeg kjorte pả veien. Først trodde jeg kanskje en av dorene var åpen, eller setebelte ikke var festet. 

Det viste seg at når jeg trykker på gasspedalen og akselerer hardt eller akselerer i oppover bakke pipelyden kommer.

Og sả luktet svidd ved bremsene foran, samt at bremseskivene var veldig varme.

Jeg vet ikke om nevnte ting har noe forbindelse med pipelyden eller ikke.

Setter stor pris pà tips.

• 1 måned senere...
Skrevet

Clutch var gåen og måtte byttes. Byttet clutchsett og går som ei klokke nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...