AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #1 Skrevet 5. juli 2024 Jeg har ME. Er rundt 40 år . Siste halve året har jeg hatt økende smerter rundt om i kroppen. Dette gjør meg usikker på om det " bare" er ME . Jeg har selvsagt snakket med lege som uten å undersøke kunne bekrefte at alt var som det skulle. Hun kalte det nervesmerter. Ene dagen stikker det i brystet så jeg tror jeg har fått hjerteinfarkt , andre dagen i hodet og halsregionen . Jeg har i utgangspunktet et normalt forhold til kropp og helse å har ikke angst. Men jeg tenker at jeg kanskje kan ende der med slike smerter som kommer og går. Hvordan smerter har andre med ME? Hvordan takler dere dette? Takk for at du svarer. Anonymkode: 2ec91...03c
MCAS Skrevet 5. juli 2024 #2 Skrevet 5. juli 2024 (endret) Det er trolig symptomer fra ME/CFS men det er alltid lurt å kontrollere dette hos en hjerte spesialist. Har selv vært hos to hjertespesialister, lungespesialist, gastromedisinsk spesialist. Mine smerter har hovedsaklig vært mage og bryst følte ofte et trykk i brystet. Smertene bedret seg med betablokker hos meg trolig på grunn av POTS og takykardi. Har du POTS og magesmerter, bruker du protonpumpehemmere? Har legen din kontrollert dine B12, Folat, homocystein og magnesium verdier? Endret 5. juli 2024 av MCAS
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #3 Skrevet 5. juli 2024 ME og smerter går hånd i hånd. Men smertene kan komme av andre ting som senfølger av ME. Både pga inaktivitet, stresset det er å være syk, men også at du trenger påfyll av vitaminer og mineraler. B-12, d vitamin, kalsium. Alt dette kan gi nervesmerter, og lavt b12 for ME syke er veldig vanlig. Bør sjekkes regelmessig. Anonymkode: d662a...06e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå