Gå til innhold

Fire uker i Thailand - hva ville ditt budsjett vært?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å ta med meg mine tre tenåringer til Thailand. Jeg har noen tanker om budsjett selv, men vil gjerne høre hva andre tenker. Hvor mye ville dere budsjettert med (utenom flybillettene) når planen er følgende;

- bo på hotell med ok standard, ikke hostel/dele rom. Perioder tenker jeg vi må ha basseng. 
- reise rundt i landet, brukt tog til f. eks Chiang Mai, innenlandsfly sørover. 
- Være i Bangkok, noen dager/en uke i Nord og rundt på ulike øyer

- Leve relativt nøkternt (typ streetfood ol), men skal samtidig funke også for ungene. 

- Shoppe litt

- Ulike aktiviteter, men blir ikke daglig kostbare ting

 

Må sies at jeg er alene og har ikke ubegrenset med penger, men dette er noe jeg virkelig har lyst til å få til. Ungene er positive, og kan takle noe annet enn kun basseng og pizza (yngste 14 og eldste 19). Vi reiser på sommeren og er kjent med at det er regntid da 😊

 

Hva ville du budsjettert med på en slik reise?

Anonymkode: 50468...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt sånn "hvor lang er en hyssing"-situasjon...

Men skyter fra hofta her med et nøkternt anslag, basert på egen fast reising rundt i landet i en årrekke.

  • 36’ Bo
  • 30’Mat
  • 30’ opplevelser
  • 12’ transport

Dette er for fire pers i fire uker, og inkl tre-fire flyreiser innenlands (som er bestilt god tid i forveien).

Og så er klart at alle disse postene kan skrelles ned, til dels betraktelig. Samtidig har jeg loffet og reist nok i Asia de siste 30 årene til å innse at kvalitet kommer fremfor kvantitet: det blir en bedre tur av ikke å føle at en behøver å snu på hver baht en bruker. Det er slitsomt på familietur når fokuset er på penger hele tiden. Legger du på 20-30' til på budsjettet kan dere ha det riktig så flott.

 

 

 

Anonymkode: eed04...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire pers i fire uker inkludert hotell.

Jeg tenker minst 100 000. Det er absolutt minimum. Og da er det ingenting som kan gå galt eller uforutsette hendelser inntreffe.

Realistisk budsjett er 200 000. Og da er det ingenting ekstravagant.

Thailand er ikke så billig som folk tror. Det er ikke et u-land.

Anonymkode: ae1e0...37f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 8 personer i thailand i fjor i 2 uker. Da hadde vi ca 10.000 hver som holdt i massevis. Da bodde vi på et helt greit hotell/resort med baseng, og vi var i tillegg i bankok i noen dager. 
 

Anonymkode: c8a1c...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart folk har dårlig økonomi hvis de bruker 200 000 på en måned i Thailand!! Vi har aldri brukt så mye på månedslange turer i langt dyrere land.

Prisen kommer mest an på hvor mange hotellrom dere trenger, om alle skal ha hvert sitt eller om det holder med to rom. Har dere vurdert Airbnb? Fort mye billigere å leie en villa/leilighet med 4 soverom enn flere hotellrom. Da kan dere også lage frokost hjemme. Å reise innenlands i Thailand er relativt billig, mat kan dere bruke enten 200 eller 2000 på per dag avhengig av hvem dere er og hva dere ønsker. Shopping kan fort bli dyrt uansett hvor i verden man er, så der ville jeg gitt alle et budsjett de må forholde seg til så det ikke tar helt av. 

Utover det er mitt beste tips å huske på at mange gateselgere o.l. dobler prisen på ting flere ganger for oss "hvite", så vær forsiktig med å la dere lure. 

Anonymkode: ab447...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1000 kroner uka. I tillegg til hotell. 

Anonymkode: 9a12d...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens! Jeg vet at dette er umulig å svare noe nøyaktig på, men litt gøy å «høre» hvordan andre tenker. Jeg har selv bodd i Thailand (mange år siden), så har noe peiling på prisforskjeller for turister/kultur og ting som skisseres her, men har ikke reist på denne måten med egne barn og er litt usikker på prisnivå på hotell og mat. 200000,- har jeg ikke liggende, men sparer over flere år da jeg har gleder meg til en slik tur lenge 😉
 

 

Anonymkode: 50468...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv i Thailand i 4 uker nå. Hotell for meg med frokost koster meg 98.000

Har budsjettert med litt over det samme i lommepenger

Anonymkode: 10a13...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Er selv i Thailand i 4 uker nå. Hotell for meg med frokost koster meg 98.000

Har budsjettert med litt over det samme i lommepenger

Anonymkode: 10a13...b8f

Da bor du som en konge. Jeg var i Thailand i 4 uker i vinter (på fire ulike steder) og brukte 8 600 til sammen på hoteller med helt grei standard. Tre av disse var på stranda og hadde også basseng, det siste var i Bangkok, med god beliggenhet.

Anonymkode: ef7ca...a78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...