Gå til innhold

Er gelénegler mindre holdbare enn akryl? Tåler de jobben min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kunne tenke meg å støpe negler, for jeg synes det ser så pent ut. Jeg jobber på et lager, og selv om jeg bruker hansker, er det tøft for hendene, med lemping og bæring og åpning av esker og truckkjøring osv, så jeg må ha noe som tåler litt. Ikke at jeg skal ha fryktelig lange negler, altså, men litt utenfor fingertuppene kunne jeg jo tenke meg.

Lest litt om at akryl kanskje er sterkere og tåler mer, men det ser ut til at det er gelé som er mest vanlig nå? Hva anbefales?

Anonymkode: 1a50f...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke sikker. Men med den jobben vil jeg fraråde å ta noe lange negler som ikke er dine. 

Jeg hadde nylig lange akryl, de ble så hemmende i hverdagen at jeg måtte tilbake og klippe dem nesten helt ned, en vanvittig jobb og tar lang tid også. Men likevel ble de hemmende i hverdagen. Småting som man tar som en selvfølge kan bli svært vanskelig å utføre. Håper du finner ut av det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hun over her. Styr unna slike på jobb! Foreslår heller at du setter på press-on negler når du har noen dager fri eller i ferier. Ala NailDays eller andre, de ser ut som du kommer rett fra salongen. Enkle og raske å sette på/fjerne. Og kan brukes flere ganger.

Lykke til!😀

Anonymkode: 18ac9...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akryl er mer hardføre enn gelenegler. 
det får fint med støpte negler i ditt yrke, men ikke for lange. Vær obs på at neglene ikke er verktøy, og skal ikke brukes som skrutrekker eller til å åpne tapet pakker med 😅  

beskytt neglene dine med hansker osv, så går det nok greit 😊 tilvenning i starten da, det er uvant. 

Anonymkode: 1025e...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forståelse for at de ikke er verktøy 😂

Mine egne negler er vanligvis til rett over fingertuppene, men det er vanskelig å holde de sånn, da de brekker og blir skadet. Derfor jeg kunne tenke meg å ha noe litt mer holdbart i omtrent samme lengde, kanskje noen millimeter lenger.

Anonymkode: 1a50f...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å støpe lengere negler enn mine egne. Jeg jobber på lager men gjør andre ting i hverdagen som kan få neglene til å brekke lett og da har jeg merket at ved forlenging av egen negl blir det svake punkter under der hvor neglen sitter fast. Når neglen knekker slik så gjør det så vondt og tar lang tid å vokse ut.

Nå har jeg ganske lange negler. Jeg forsterker de med hard gel også lakket med gel lakk. De kan knekke innimellom men det er svært skjeldent hos meg. Og når den nå knekker så knekker de ikke så langt ned som når de er forlenget.

Anonymkode: bd3c1...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg bestilt time til støping av akryl, så får jeg be om en fornuftig lengde, og håpe at det holder 😂

Anonymkode: 1a50f...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (18 timer siden):

Min erfaring er at gelenegler holder lengre og akrylnegler brekker lettere.

Min erfaring er at akryl holder lenger og at gele revner fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har det ikke vært styrken på selve neglen som har vært problematisk ved hardt håndarbeid, men at de veldig raskt får lift, og må fikses på ofte.

Anonymkode: 924ca...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

For min del har det ikke vært styrken på selve neglen som har vært problematisk ved hardt håndarbeid, men at de veldig raskt får lift, og må fikses på ofte.

Anonymkode: 924ca...4b1

Da er ikke vedkommende flink nok til å legge negler. 

Anonymkode: d6229...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da er ikke vedkommende flink nok til å legge negler. 

Anonymkode: d6229...131

Det er godt mulig, men etter å ha lagt negler i tre ulike salonger med samme resultat, så er uansett konklusjonen min at neglene holder svært godt uten å knekke, og lift er ett større problem.

Anonymkode: 924ca...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For min del har det ikke vært styrken på selve neglen som har vært problematisk ved hardt håndarbeid, men at de veldig raskt får lift, og må fikses på ofte.

Anonymkode: 924ca...4b1

Lift? Hva vil det si? At de løsner?

Anonymkode: 1a50f...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Lift? Hva vil det si? At de løsner?

Anonymkode: 1a50f...043

Ja, at de begynner løsne nederst på neglen ved neglebåndet, og/eller på sidene. Ikke uvanlig spesielt hvis mna får en del trykk mot neglene fra oversiden.

Anonymkode: 924ca...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (På 6.7.2024 den 2.42):

Min erfaring er at gelenegler holder lengre og akrylnegler brekker lettere.

Samme her. Geleen satt som støpt (pun intended) gjennom både aktivt hestehold og fysisk jobb mens acrylen krakk og revnet i tide og utide. Ga opp acryl etter tre forsøk.

Skal sies at jeg hadde hard gel som ble støpt, formet og slipt i flere trinn og ikke det kvasialternativet jeg ser som selges litt rundt om nå for tiden (og som jeg ofte observerer er det som legges på de neglsjappene på kjøpesenter etc.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...