Gå til innhold

Treffer av og til på gamle kolleger og bekjente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og de sier vi må treffes igjen en gang.  Men ingenting skjer.  Høfflighetsfrase?

Anonymkode: 6e9d3...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo ta kontakt og spør om de vil finne på noe selv?? Kan hende det bare er noe enkelte bare sier, men... 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å ta initiativ til noe - der og da eller i ettertid? Veien fra ord til handling kan være lang, men min erfaring er at de fleste gjerne vil hvis man kommer med et konkret forslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

svartkatt skrev (15 minutter siden):

Du kan jo ta kontakt og spør om de vil finne på noe selv?? Kan hende det bare er noe enkelte bare sier, men... 

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal det stå på dem?

Anonymkode: 7dc78...611

 

Daria skrev (7 minutter siden):

Har du prøvd å ta initiativ til noe - der og da eller i ettertid? Veien fra ord til handling kan være lang, men min erfaring er at de fleste gjerne vil hvis man kommer med et konkret forslag. 

Det var jo de som kom med forslaget. Kommer til å føle meg så dum om det kun var en høfflighetsrase. 

Anonymkode: 6e9d3...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke dummere å gå glipp av hyggelig samvær av redsel for å kanskje muligens si noe mottaker potensielt ikke forventet å høre, men uansett neppe vil ta ille opp? "Vi må treffes en dag" er ikke et forslag, det er en observasjon, en tanke og et mer eller mindte teoretisk ønske - det er ikke gitt at ballen må ligge hos den som sa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og de sier vi må treffes igjen en gang.  Men ingenting skjer.  Høfflighetsfrase?

Anonymkode: 6e9d3...588

Ja. Det er det. Jeg synes det er unødvendig. Samme med når folk sier ‘lykke til’. Får meg bare til å føle meg dum. 

Anonymkode: dc359...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra min side så mener jeg det når jeg sier det. Tiden strekker nok ikke til, jeg sliter med å finne tid til venner og familie. Tenker ikke på at jeg aldri kommer til å få tid som passer for begge med mindre jeg virkelig aktivt går inn for det, og da synes jeg det blir for voldsomt for den andre parten igjen. 

Anonymkode: 475db...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar som regel opp tråden om det ikke er helt åpenbart at det var en høflighetsfrase, synes det er koselig å  «catche up» (hva er et godt norsk uttrykk?). Maser ikke, sender bare en melding og lodder stemningen. Av og til renner det ut i sanden, som regel får vi til en kaffe el.

Om de ikke tar initiativ til å holde kontakten etterpå lar jeg det bli med det, orker ikke holde masse bekjentskaper kunstig i live. Det er helt ok, fortsatt hyggelig å ha møttes.

Jeg vet mange liker at andre insjer hele tiden, så kan de bare takke ja om det passer, men jeg orker ikke slike «vennskap». Nå tenker jeg uansett ikke på masse møter altså, en kaffe 1-2 ganger i året kanskje, de fleste har jo familie og nærere venner de vil prioritere.

I sommer traff jeg en tidligere kollega, vi har hverandre på FB og så at vi brukte være på samme festival og fikk skravlet litt en av dagene, 25 år siden sist.

Traff også en gammel skolekompis, hun kommer en tur på hytta senere i sommer (konkret avtale). Tenker ikke at jeg har fått en ny livslang venn, har tross alt ikke pratet siden barneskolen, men hyggelig likevel. Dette var ei som ikke har SoMe så jeg har ingen anelse om hva hun har holdt på med de siste 30 årene, da er det jo litt å snakke om 😄

Anonymkode: 7e400...224

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...