Gå til innhold

Hunden er som en borrelås.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hunden min på snart 2.5 år vil være med meg bestandig, enten ligge i fanget å kose, ligge med beina mine, fotfølger meg over alt. Er dette vanlig? skal sies at det er en omplasseings hund, jeg fikk den for litt under ett år siden.

Anonymkode: efc0d...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er vanlig. Etterhvert som den blir tryggere/eldre gidder den kanskje ikke å forfølge deg absolutt overalt, og du får muligens mulighet for å gå på kjøkkenet for å hente et glass vann uten å snuble i en hund på veien. 

Min er helt lik, men har roet seg litt på det, har nylig fylt 4 år. 

Anonymkode: e2a7f...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt og speiler relasjonen mellom deg og hunden din. 

Mine fotfølger meg også overalt. Gamle som unge. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hunden min på snart 2.5 år vil være med meg bestandig, enten ligge i fanget å kose, ligge med beina mine, fotfølger meg over alt. Er dette vanlig? skal sies at det er en omplasseings hund, jeg fikk den for litt under ett år siden.

Anonymkode: efc0d...a3d

Konspirasjoner ?😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er 10 år å følger meg fremdeles på toalettet å ellers rundt om. Så jeg vet ikke om det bare går over. Man blir jo vant til å ha hunden hakk i hæl, men en eventuelt neste hund vil jeg kanskje prøve å ikke være så nær hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen raser er jo avlet fram som selskapshunder og er kjent som "velcro dogs" / borrelåshunder. Er det en annen rase, så tyder det på at den stoler på deg og er trygg på deg. ❤️

Jobb med "på plass" og å gradvis venne den til å være alene. Det kan være så enkelt som å ikke la den bli med på do eller på kjøkkenet i starten. Etter hvert kan du øke vanskeligheten. Det kommer nok ikke av seg selv med en omplasseringshund, så her må du bare være tålmodig og gi maaaaaasse belønning når den er selvstendig.

Anonymkode: b403c...0ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slett ikke unormalt. Koslig og på mange måter et kompliment til eier innbiller jeg meg, så fremst hunden også tåler å være mer enn 20 cm unna 😅 Hunden min er borrelås i enkelte situasjoner. Aldri langt unna på tur og veldig opptatt av hvor jeg er om vi er sammen med andre. Tror hun har litt i bakhodet at jeg kan "forsvinne" (la henne bli passet av andre som jeg kaller det) når vi er sammen med andre. Jeg må å innrømme at det er litt godt at hun stort sett ligger et par meter unna eller inne på rommet når vi er hjemme. Det var noe som ble mer og mer vanlig med årene. Trygghet og ro med naturlig aldring, samt "på plass" og rotrening har nok hjulpet mye. I disse dager bruker jeg nesten ikke "på plass" kommandoen hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen raser er jo avlet fram som selskapshunder og er kjent som "velcro dogs" / borrelåshunder. Er det en annen rase, så tyder det på at den stoler på deg og er trygg på deg. ❤️

Jobb med "på plass" og å gradvis venne den til å være alene. Det kan være så enkelt som å ikke la den bli med på do eller på kjøkkenet i starten. Etter hvert kan du øke vanskeligheten. Det kommer nok ikke av seg selv med en omplasseringshund, så her må du bare være tålmodig og gi maaaaaasse belønning når den er selvstendig.

Anonymkode: b403c...0ed

De er en chihuahua.

Anonymkode: efc0d...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jada. Var med meg over alt. Eneste når jeg dusja han ikke villa vær der. Men kunne ikke ta igjen døra nei. For han skulle inn og sjekke opp litt. Så når jeg hadde reist bort så satt han utanfor soverommet mitt og venta. Gikk ikke etter mannen min nei. Dem var mere leke kompiser. Sa det ungene mine å. Herregud hvor avhengig han er av deg. Han var en omplasserings hund han å. 

Anonymkode: 9b5df...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lukker døren når jeg skal på do og andre ting. En trygg hund skjønner etterhvert at dette er helt naturlig og trygt.

Anonymkode: 45d92...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig. Min hund er også en borrelåshund. (Gammel chihuahua :) )

Anonymkode: aa263...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 hours ago, AnonymBruker said:

De er en chihuahua.

Anonymkode: efc0d...a3d

Veldig borrelåshund, med andre ord. Bare å trene, trene, trene med positiv belønning!

Anonymkode: b403c...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...