Gå til innhold

Hund alene hjemme


annonym0990

Anbefalte innlegg

Nå ønsker jeg svar fra dere som er alene og har hund men også er i 100% jobb, hvordan løser dere dette?😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det blir vanskelig å ta vare på hunden, bør man ikke ha hund.

Men, for hunder som blir vant til det, tror jeg det går fint at de er alene 7-8 timer om dagen. Ikke uvanlig, det. Må bare passe på luftetur før og etter jobb, og så må man ha en løsning for de gangene man må jobbe lenger, eller må reise bort.

Anonymkode: 95498...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis det blir vanskelig å ta vare på hunden, bør man ikke ha hund.

Men, for hunder som blir vant til det, tror jeg det går fint at de er alene 7-8 timer om dagen. Ikke uvanlig, det. Må bare passe på luftetur før og etter jobb, og så må man ha en løsning for de gangene man må jobbe lenger, eller må reise bort.

Anonymkode: 95498...689

Nå ønsket jeg svar fra de som er i denne situasjonen😊

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 5 hunder der 3 stk har taklet å være så lenge alene helt fint, mens 2 stk har det vært et urealistisk mål enkelt og greit. De har behøvd lang og gradvis tilvenning på å takle opp til maksimalt 4-5 timer og da hatt det som et mål og ikke lenger enn det. Så da har vi måttet tilrettelegge for det.

Anonymkode: a4ff8...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen som går tur med hunden to ganger pr uke, ellers klarer den seg fint de andre dagene. 

Anonymkode: b1e0a...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står opp ekstra tidlig og tar hoved turen om morgenen (sikkert ikke optimalt for de fleste), også lufting rett etter jobb. Fungerer fint, aldri hatt problemer. 

Anonymkode: 329ef...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

annonym0990 skrev (7 timer siden):

Nå ønsker jeg svar fra dere som er alene og har hund men også er i 100% jobb, hvordan løser dere dette?😀

Hunden er hjemme alene når jeg er på jobb. Hatt tre ulike hunder siden 2011 og alle har taklet det fint. Jeg trener de i starten som valper, og øker tiden. Har valp nå som har vært hjemme opptil 5 timer. Øker nå etter ferien. Så har jeg noen familiemedlemmer som kan hjelpe og hente innimellom om det er noe spesielt, lange dager eller lignende. Stort sett er jeg borte 8 timer (med kort reisevei til og fra). 

Anonymkode: 29e05...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på hunder. En gjeterhund vil gjerne være med eier, men en rottweiler ligger gjerne hjemme alene uten eier. 

Anonymkode: b575e...e73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 hunder. De er alene hjemme når vi er på jobb. De får mat og tur før vi går om morningen, og blir luftet igjen umiddelbart når vi kommer hjem.  

Bor nært jobb så har kort reisetid, så de er alene under 8t per dag.

De har tilgang til hele huset. 

Anonymkode: eb770...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri vært noe problem. Fikk valp første dag i sommerferien. Øvde gradvis på å være alene. Fikk noen til å stikke innom i løpet av dagen de første dagene jeg jobbet. Nå er han 3 år. Er hjemme alene når jeg er på jobb. Får være i stua, kjøkkenet og gangen. Lufter han kjapt før jeg drar på jobb, og med en gang jeg kommer hjem. Jobber 100 %

Anonymkode: b412d...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er alene hjemme når vi er på jobb. Har kamera i stua og ser at det går i soving stort sett.  Får en god runde på morgenen før vi drar, førstemann hjem går rett ut og så en lengre tur litt senere på dagen. Vi jobber 100%. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kort reisevei, så hunden er alene hjemme i maks 7 timer per dag (jeg har litt ubundet arbeidstid og 5 minutter å kjøre). Ellers er hunden med meg på alt, jeg legger aldri planer i hverdagen hvis det betyr at hun ikke kan være med. Etter 7 timer på vent hjemme så fortjener hun innhold i timene før det er natt. Det blir turer, selvfølgelig, men hun blir også med på besøk, til butikken i bil osv. I helgene legger jeg opp til enda mer innhold i dagene hennes 🥰

Anonymkode: 7ec0f...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler en nabojente (ungdomsskolealder) å gå hjem til meg etter skolen. Hun lufter hunden, og hvis hun ikke har andre aktiviteter så sitter hun hos meg og gjør lekser. Jeg begynner på jobb 10 og nabojenta er ofte hjemme før 15. 

En gang i blant er hunden hjemme lenger, men som regel er den ikke alene mer enn ca 5 timer.

Jeg jobber annenhver lørdag, da er hunden ofte hos broren min.

Anonymkode: 52a66...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...