Gå til innhold

"Selvsagt nekter jeg ikke mannen min å reise på tur"


Hengebuksvinet

Anbefalte innlegg

Jeg er nå bikket 40, og har alltid vært av den formening at man ikke nekter hverandre ting. Vi har likevel hatt en overenskomst om at gutteturer er langhelger, og at de hovedsaklig blir lagt til nærområde. (Dvs. Økonomisk ok, ikke et annet kontinent).

Mitt råd til dere som er unge. Bygg først og fremst opp sammen. Ser at par som reiser mye i lag og har gode opplevelser, står tryggere. (Det var vi gode på før). Tror ikke noen egentlig trenger 14 dager guttetur/jentetur i småbarnsperioden. Og ser ikke helt at det bidrar til noe bra.

Har en kollega som gjør alt med mannen sin. I starten var jeg skeptisk, men  nå begynner jeg å innse at det også kan fungere. Jeg liker personlig å kunne gjøre ting hver for oss, men det forutsetter jo at man også investerer i fellesskapet.

  • Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er det en selvfølge at mannen først og fremst prioriterer sin stiftede familie. Gjør han ikke det så er det ikke en mann jeg heller vil ha, så da kan han reise så mye han vil som singel heller.

Anonymkode: ab8af...a67

  • Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For meg er det en selvfølge at mannen først og fremst prioriterer sin stiftede familie. Gjør han ikke det så er det ikke en mann jeg heller vil ha, så da kan han reise så mye han vil som singel heller.

Anonymkode: ab8af...a67

dette gjelder da selvsagt også for deg? Du drar ikke på venninnetur osv? 

Anonymkode: d357f...14c

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

dette gjelder da selvsagt også for deg? Du drar ikke på venninnetur osv? 

Anonymkode: d357f...14c

Drar ikke på lengre egoturer, nei, det har jeg ikke et behov for. Har hver våre hobbyer og gjør ikke alt sammen, men jeg lever ikke som singel og forventer at mannen min heller ikke skal det. 

Anonymkode: ab8af...a67

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige og det som passer for ett par passer ikke nødvendigvis for ett annet par.

Det viktigste er at paret selv er enige.

Anonymkode: 626bd...d73

  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Drar ikke på lengre egoturer, nei, det har jeg ikke et behov for. Har hver våre hobbyer og gjør ikke alt sammen, men jeg lever ikke som singel og forventer at mannen min heller ikke skal det. 

Anonymkode: ab8af...a67

så for deg er det å reise alene på tur med venner osv uten partner det samme som at man lever som single? Spesielt.. 

Anonymkode: d357f...14c

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Folk er forskjellige og det som passer for ett par passer ikke nødvendigvis for ett annet par.

Det viktigste er at paret selv er enige.

Anonymkode: 626bd...d73

Dette er riktig . 

Anonymkode: 4f816...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

så for deg er det å reise alene på tur med venner osv uten partner det samme som at man lever som single? Spesielt.. 

Anonymkode: d357f...14c

Veldig spesiell mening 

Anonymkode: 4f816...70f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Drar ikke på lengre egoturer, nei, det har jeg ikke et behov for. Har hver våre hobbyer og gjør ikke alt sammen, men jeg lever ikke som singel og forventer at mannen min heller ikke skal det. 

Anonymkode: ab8af...a67

Ingen her lever som singel selv om vi reiser på turer uten hverandre

Anonymkode: 4f816...70f

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

så for deg er det å reise alene på tur med venner osv uten partner det samme som at man lever som single? Spesielt.. 

Anonymkode: d357f...14c

Opp til hver enkelt par, jeg er takknemlig for at jeg ikke har en mann som har behov for å reise på ferier med gutta hvertfall og føler selv dette er noe som faktisk er forebeholdt single, ja. 

Anonymkode: ab8af...a67

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med min mann i 30 år, og reiser på en jentetur nesten en gang i året uten problem. Vi to har alltid også prioritert turer sammen alene, men også familieferie til utlandet hvert år. Venninneturene jeg reiser på er sammen med forskjellige jentegjenger fra familie/oppvekst/skole, så totalt reiser jeg med de forskjellige ca hvert 4 år, men stort sett er det en barnefødsel hos noen som gjør at det nok i realiteten er hvert 6 år.

Mannen min har en dyr hobby som han bruker ett par kvelder i uken på sammen med kompiser. Denne koster rundt 1400,- i mnd og vi avtalte derfor tidlig at jeg satt av det samme til mine jenteturer, så det vil si at jeg alltid har som mål på disse turene og kun bruke av disse midlene, og til nå har det aldri vært ett problem. Hadde vi hatt dårlig økonomi i perioder var det disse 2800,- vi hadde kuttet først. Det vi har vært enige om er at jeg aldri tar mer enn 2 feriedager på turene mine, sånn at vi har mest mulig sammen med familien.

Tenker alle må finne ut hva som passer best i sitt forhold og økonomi, men det viktigste er nå uansett å bli enige før den andre tar dyre valg.

Anonymkode: ed612...ce5

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri vært sammen med en som nektet meg å reise ned venner, helt uaktuelt 

Anonymkode: 035a3...295

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du har fasiten. For deg  og ditt forhold - husk det. 

Vi har alltid tatt aleneturer, og også brukt en god del penger på det. For vår del begrenses det til langhelger naturlig, bruker fleks ikke ferie. Vi har ulike interesser, så det gir oss mye. Økonomien er god, så det går heller ikke utover ferie sammen, vi har reist mye, alene, som par, og som familie. 

Og slik har vi hatt det i 20+ lykkelige år sammen. 

Anonymkode: 2286d...d51

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er glad jeg er i et forhold der vi ikke trenger å overtenke, lure og involvere KG.

Anonymkode: ad9ff...679

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tro på å være rause med hverandre, sliter med å forstå folk som alltid må være to for å legge barna/ handle osv. Greit nok så lenge alle trives med det, men tror det er lurt å legge inn litt egentid for begge i hverdagen.

Så er det en ting jeg har lagt merke til. De damene som er flinke til å prioritere egne behov, og som kan oppfattes som litt kravstore,  blir ofte mer verdsatt og prioritert av mannen også. Fikk litt sjokk over dette da jeg var ung småbarnsmor, da jeg trodde man ville få mer igjen for å være blid og grei. Men ser det igjen og igjen. Dette er ofte de best fungerende forholdene.

Jeg tror på å finne ballansen. Helt ok å være litt fra hverandre, men man må ikke glemme å også bygge opp ting sammen. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesmg skjønner ikke at folk har behov for å synse eller mene noe som helst om andre sine forhold og avtaler for forholdet.

Jeg og mannen er omtrent limt sammen ved hofta, vi er bestevenner og kjærester og er sammen så nært intill 24/7 det er mulig omtrent. Vi skriver meldinger gjennom arbeidsdagen, legger oss samtidig hver eneste kveld og er strålende fornøyd med det begge to.

Mange andre hadde blitt regelrett kvelt av å ha det slik. Så da er det jo bra at to som liker det sånn har det sånn og ikke noen som ikke liker det samme. 

Gutte/jenteturer eller ei, hobbier og alenetid, ingen individ eller par har behov for å ha det helt likt et annet individ eller par. 

Anonymkode: ee68a...6cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Opp til hver enkelt par, jeg er takknemlig for at jeg ikke har en mann som har behov for å reise på ferier med gutta hvertfall og føler selv dette er noe som faktisk er forebeholdt single, ja. 

Anonymkode: ab8af...a67

Mens jeg er takknemlig for at jeg ikke har en mann som ønsker å holde meg som en fange og kvele meg og tvinge meg til å tilbringe hver kveld, helg og ferie sittende på fanget hans. Får helt utslett bare av tanken. Vi drar på noen ferier sammen, men også hver for oss, det er ikke sikkert begge ønsker å sykle en uke downhill i jungelen, ri 10 dager i Mongolia, være på yogaretreat eller klatreferie med 10 timer klatring hver dag eller på telttur med mygg og regnvær, og ingen av oss er charter-typen. Det er også fint for barnet at vi ikke alltid skal på ferie sammen, for da får jo barnet mer ferie. I år skal jeg, barnet, en kamerat og hans barn på ferie en uke sammen mens mannen her jobber for eksempel, 

Anonymkode: 83aea...58d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Mens jeg er takknemlig for at jeg ikke har en mann som ønsker å holde meg som en fange og kvele meg og tvinge meg til å tilbringe hver kveld, helg og ferie sittende på fanget hans. Får helt utslett bare av tanken. Vi drar på noen ferier sammen, men også hver for oss, det er ikke sikkert begge ønsker å sykle en uke downhill i jungelen, ri 10 dager i Mongolia, være på yogaretreat eller klatreferie med 10 timer klatring hver dag eller på telttur med mygg og regnvær, og ingen av oss er charter-typen. Det er også fint for barnet at vi ikke alltid skal på ferie sammen, for da får jo barnet mer ferie. I år skal jeg, barnet, en kamerat og hans barn på ferie en uke sammen mens mannen her jobber for eksempel, 

Anonymkode: 83aea...58d

Som sagt har vi forskjellige hobbyer så er ikke på hverandre 24/7 selv om vi ikke ferierer alene hver for oss, men fint for dere at spliddede ferier funker for dere. 
Ferie for barnets del er noe helt annet enn egoturer derimot.

Anonymkode: ab8af...a67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Som sagt har vi forskjellige hobbyer så er ikke på hverandre 24/7 selv om vi ikke ferierer alene hver for oss, men fint for dere at spliddede ferier funker for dere. 
Ferie for barnets del er noe helt annet enn egoturer derimot.

Anonymkode: ab8af...a67

Vi gjør begge deler, egoturer hver for oss, egoturer der barnet får bli med, og i tillegg familieturer, men minst av det siste. 
Det er jo veldig dyrt med f.eks. rideferie på Island, så teit å bruke penger på at den som ikke er særlig interessert også skal bli med på det. Eller teit å kaste bort en uke ferie på å lide på fisketur i regn med mygg, bedre at den som liker sånt tar det som egotur.

Drar forøvrig ikke på ferie «for barnets del», men tar av og til med barnet på mine egoturer der jeg og barnet har felles interesser. Drar ikke til Disnyland eller Legoland, grøss og gru, kravler og kryr av mennesker og bråk og søppel og junkfood og mareritt.

Anonymkode: 83aea...58d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Som sagt har vi forskjellige hobbyer så er ikke på hverandre 24/7 selv om vi ikke ferierer alene hver for oss, men fint for dere at spliddede ferier funker for dere. 
Ferie for barnets del er noe helt annet enn egoturer derimot.

Anonymkode: ab8af...a67

Hva har man igjen av forholdet og lidenskapen om man kun har levd for barna i 20+ år? 

Mine foreldre dro på et-par aleneturer i året, og en del restaurantbesøk. Husker fortsatt hvor god stemning det var når de kom tilbake, og de har levd en veldig fin pensjonstilværelse sammen med mange reiser og felles interesser (utover barn). 

Anonymkode: 2286d...d51

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...