Svart Katt Skrevet 15. februar 2006 #1 Skrevet 15. februar 2006 Jeg leste boken bak filmen for mange år siden da jeg gikk på videregående og ja, jeg likte den svært godt. Nå kommer filmen om noen få dager og jeg gleder meg så! Har ventet på den siden jeg leste om planleggingen av filmen for minst... to-tre år siden. Og at Kristoffer Joner spiller i den gjør ikke at jeg gleder meg noe mindre. Er det flere enn meg?
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2006 #2 Skrevet 15. februar 2006 Jeg gleder meg, boka er kjempebra. Litt skeptisk til Joner, jeg da...
Gjest Gjesta Skrevet 15. februar 2006 #3 Skrevet 15. februar 2006 Gleder meg veldig jeg også. Likte boka veldig godt, så håper filmen blir nesten like god i hvertfall.
Gjest jim Skrevet 15. februar 2006 #5 Skrevet 15. februar 2006 Men hvorfor måtte de la Ane D. Torp være med? Det trekker ned en del.
Polluela Skrevet 15. februar 2006 #6 Skrevet 15. februar 2006 Gleder meg! Må skynde meg å lese boka først... Det ser ut til at Ane D Torp har gjort en BRA jobb, synes jeg!
Gjest LoisLane Skrevet 15. februar 2006 #7 Skrevet 15. februar 2006 Jeg er også skeptisk til Ane Dahl Torp og Kristoffer Joner - de er jo over føkkings alt! Men jeg gleder meg likevel.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #8 Skrevet 16. februar 2006 Har ikke lest boken, men holder på en annen av Solstads Romaner nå, Roman 1987. Og den er da utrolig omstendelig og detaljorientert? Det er side opp og side ned med resultater av forballkamper i 3 divisjon, og beskrivelse av gammel historikk interessant kun for en brøkdel av oss. Så jeg må si jeg sliter litt med motivasjonen for å lese den ferdig. Noen som har lest den? Vil også si at jeg for noen år siden leste Genanse og verdighet, og likte denne godt. Nå vel. Skal gi boka nok en sjanse i kveld. Og, skal jeg se filmen; Ja, høyst sannsynlig.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #9 Skrevet 16. februar 2006 Har ikke lest boken, men holder på en annen av Solstads Romaner nå, Roman 1987. Og den er da utrolig omstendelig og detaljorientert? Det er side opp og side ned med resultater av forballkamper i 3 divisjon, og beskrivelse av gammel historikk interessant kun for en brøkdel av oss. Så jeg må si jeg sliter litt med motivasjonen for å lese den ferdig. Noen som har lest den? Vil også si at jeg for noen år siden leste Genanse og verdighet, og likte denne godt. Nå vel. Skal gi boka nok en sjanse i kveld. Og, skal jeg se filmen; Ja, høyst sannsynlig. ← Roman 1987 er veldig lang i forhold til de fleste andre Solstadbøkene. Jeg syntes den var veldig bra, jeg, men det skyldes kanskje delvis at jeg har litt tilknytning til flere av stedene hovedpersonen oppholder seg, og at de enkelte "partiene" i boka er veldig gode selv om de er detaljorienterte. Men er enig i at Genanse og verdighet er fin, og lettere å komme seg gjennom. Gymnaslærer Pedersen stiller vel i omtrent samme klasse som denne.
Svart Katt Skrevet 16. februar 2006 Forfatter #10 Skrevet 16. februar 2006 Jeg har bestilt billetter til premiéren nu. "Valentinesgave" til kjæresten.
Nitha Skrevet 16. februar 2006 #12 Skrevet 16. februar 2006 Makter ikke mer Kristoffer Joner og Torp!!!! Fru Nitha
Nitha Skrevet 16. februar 2006 #13 Skrevet 16. februar 2006 Makter ikke mer Kristoffer Joner og Torp!!!! Fru Nitha
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #14 Skrevet 16. februar 2006 Kan ikke si jeg bryr meg noe spesielt nei.
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2006 #15 Skrevet 16. februar 2006 Eg gledar meg vannvittig mykje!!! Jeg er også skeptisk til Ane Dahl Torp og Kristoffer Joner - de er jo over føkkings alt! Men jeg gleder meg likevel. ← Dei er jo utruleg dyktige!!!! Har ikke lest boken, men holder på en annen av Solstads Romaner nå, Roman 1987. Og den er da utrolig omstendelig og detaljorientert? Det er side opp og side ned med resultater av forballkamper i 3 divisjon, og beskrivelse av gammel historikk interessant kun for en brøkdel av oss. Så jeg må si jeg sliter litt med motivasjonen for å lese den ferdig. ← Om du syns den er ille bør du prøve Solstads "Irrgrønt", makan til detaljfokusering skal ein leite lenge etter! Dvs, Jan Kjærstad er verre då, særleg i Homo Falsus.. Men det er dette som er med på å gjere dei til framifrå forfattarar, meiner eg! Dei er annleis og krevande, både forfattarane og bøkene deira..
Gjest Aloha Skrevet 18. februar 2006 #16 Skrevet 18. februar 2006 Makter ikke mer Kristoffer Joner og Torp!!!! Fru Nitha ← Syns de er noen av de bedre skuespillerne vi har i Norge, jeg, så forstår godt at de er med. Smaken er som baken!
Gjest piaf Skrevet 18. februar 2006 #17 Skrevet 18. februar 2006 Har ikke lest boken, men holder på en annen av Solstads Romaner nå, Roman 1987. Og den er da utrolig omstendelig og detaljorientert? Det er side opp og side ned med resultater av forballkamper i 3 divisjon, og beskrivelse av gammel historikk interessant kun for en brøkdel av oss. Så jeg må si jeg sliter litt med motivasjonen for å lese den ferdig. Noen som har lest den? Vil også si at jeg for noen år siden leste Genanse og verdighet, og likte denne godt. Nå vel. Skal gi boka nok en sjanse i kveld. Og, skal jeg se filmen; Ja, høyst sannsynlig. ← Jeg er ingen Solstad-ekspert, men har lest flere av romanene hans, bl.a. Roman 1987 - jeg likte den godt (men Professor Andersens natt er kanskje favoritten min). Fokuset på detaljer er et bevisst grep fra Solstads side og en viktig del av stilen hans - minnet meg litt om liknende og mer ekstreme eksempler i feks franske romaner fra 60-tallet. En måte å utforske grensene for realisme i romangenren, kanskje? Ellers gleder jeg meg til Gymnaslærer Pedersen - og til Kristoffer Joner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå