Gå til innhold

Mannen vil reise på tur med vennegjengen når baby er 4 mnd

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Guttetur til Bali, hvor prostituerte er til brøkdel av prisen i Norge. Alle vet hva som skjer på slike turer. 

At typen din bare spør om å få reise slik sier alt egentlig. Starten på slutten. 

Anonymkode: 3b2fa...74f

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Guttetur til Bali, hvor prostituerte er til brøkdel av prisen i Norge. Alle vet hva som skjer på slike turer. 

At typen din bare spør om å få reise slik sier alt egentlig. Starten på slutten. 

Bare å gi opp forholdet, Ts. 

Anonymkode: cbb00...04c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bali er såpass langt unna at en må nesten ha 2 uker når man først drar så langt. 
Hadde latt han reise. Kose seg og kjøpe reisegave til deg 🫶🏼  babyen er liten og sove mye uansett. Det kommer til å gå bra. 
min mann reiste ut på jobb etter to uker etter fødselen, og var på jobb i 14 dager før friperiode. Jeg er vant til den ordningen. Gikk veldig fint i alle år. 
Det er bra for forholdet deres å gi hverandre muligheter til å oppleve ting. 
Når baby er mindre avhengig av deg og pupp så kan du ta den ei venninne helg, eller gjøre ting du vil. 

Anonymkode: 1d670...06f

Reisegave? Som om at det gjør alt bra?

Jeg er helt alene med barn, og det går fint det også. Det handler jo ikke om «arbeidet» det er å ha barn. Men hadde jeg hatt en mann, ville jeg blitt svært skuffet om han prioriterte å dra bort fra familien sin i hele 2 av 5 ferieuker. Langhelger går helt fint, men man prioriterer ikke 2 ukers Bali-ferie med fyll med kompiser etter man har fått barn. Om noe burde heller mannen prioritert å ta en 2 ukers ferie med ts og barnet, når barnet er blitt litt eldre. 

Litt spesielt at du foreslår en venninnehelg til ts, mens du argumenterer for at mannen bør få ta seg en 2 uker fylletur med kompiser til Bali/ 

Anonymkode: b5348...0b4

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Gi han en uke, så får han festet fra seg da. To uke ville jeg sagt var uaktuelt. Så bestiller du deg jentetur en ukes tid når babyen er ett år eller sånn.. 

Anonymkode: a8bbe...7f8

En uke er altfor lite for så lang reise

Anonymkode: 03cd6...fdb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Eh nå var det jo meningen at damene skulle vært med da,….

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Eh nå var det jo meningen at damene skulle vært med da,….

Joda og da hadde det nok ikke vært på agendaen. Men å reise bare gutta krutt på tur, så er den felles holdningen en helt annen. Å reise til et land med områder hvor høy fattigdom forekommer tilsier svært billig prostitusjon, bordeller og ymse. Utrolig hvor naive folk virker å være. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Minner om min eks. Han endret seg fra å være snill og god, til superegoist under svangerskapet. Jeg skulle ha planlagt keisersnitt,skulle bli tatt som førstemann den dagen, men det ble utsatt pga andre ting, og min eks presterte da å dra på jobb "et par timer". Kjente på en enorm skuffelse,og gjorde meg mange tanker. Slik fortsatte det, han gjorde som han ønsket, protesterte jeg fikk jeg høre at jeg ikke unnet han noe. Det var utallige helgeturer i inn og utland, sydenturer og byturen med gutta, som forøvrig ikke hadde barn. 

Da barnet var 6 mnd ,dro han på en ukestur til utlandet. Den uken brukte jeg på å kontakte megler for å kjøpe meg bolig, pakket tingene til meg og baby, leide lager,og mine venner stilte opp og fikk fraktet vekk mine ting. Vi bodde hos venner til boligkjøpet var i orden.

Da eks kom hjem ble han møtt av meg og min far i et halvtomt hus, ga han beskjed om at han fikk kjøpe meg ut av huset, eller huset måtte ut på markedet, og ga han beskjed om timen på familievernkontoret til mekling.  Jeg så på han at han ble rasende,men han turte ikke å si noe pga min fars tilstedeværelse. 

Han prøvde seg på 50/50 samværsfordeling, men siden barnet var så lite, og heller ikke hadde tilknytning til sin far pga hans prioriteringer som ikke var barnet, fikk han samvær noen timer flere dager i uken, som han heller ikke overholdt. Ikke betalte han bidrag når han skulle, så tilslutt tok jeg det via nav. Dette ble han også rasende på. I dag er barnet tenåring, er hos sin far annenhver helg. Nå ønsker far mer samvær med barnet, far er nå midt i 50 årene og orker vel ikke den utsvevende livsstilen mer,og ønsker selskap av barnet, men nå er det far som blir avvist av barnet. Barnet sier han er glad i faren, men det holder med annenhver helg, nå er det kompiser som kommer foran faren.

Så TS, hvis dette fortsetter så bør du gå. Du og barnet får det mye bedre enn å leve med en egoist, og til stadighet føle dere nedprioritert 

Anonymkode: 06fc7...6e7

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det kommer helt an på hvordan dere har det ellers. Min samboer er likestilt som meg i hjemmet. Vi tar barnet like mye osv. At han hadde tatt seg én guttetur ila barnets første år hadde ikke gjort noe. Det er uansett ikke sånn han gjør veldig ofte. Han har aldri gjort det før, når jeg tenker over det. Og vi har vært sammen i 8 år. Så for oss hadde det nok gått helt fint. Da hadde jeg bare dratt hjem til foreldrene mine og bodd der. Det gjorde jeg en uke da samboer måtte jobbe mye overtid en periode og jeg hadde permisjon. 

Men er han mye borte ellers og hjelper lite til, så skjønner jeg jo at det er litt sårlig gjort og reise bort i to uker. Kan han ikke vente litt?

Anonymkode: 08290...7e0

AnonymBruker
Skrevet

Er han klar over at baby har glemt ham etter to uker? Babyer husker ikke så langt tilbake, det er verdt å tenke på. 

Anonymkode: 03330...399

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Joda og da hadde det nok ikke vært på agendaen. Men å reise bare gutta krutt på tur, så er den felles holdningen en helt annen. Å reise til et land med områder hvor høy fattigdom forekommer tilsier svært billig prostitusjon, bordeller og ymse. Utrolig hvor naive folk virker å være. 

Utrolig hvor lite man stoler på partneren sin…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Disclaimer: har bare lest de fire første sidene. 

Det jeg reager mest på er at han tydeligvis ser på baby som kun mor sitt ansvar. Han selv kan komme og gå som han vil, og "hjelper til" når det passer. Jeg regner med at han heller ikke tar nattevåk, fordi "mor ammer, og han uansett trenger søvn før han skal på jobb"? Selv om mor trenger like mye søvn, så far kan fint ta både trøsting og bleieskift nattestid for å avlaste. Når han ikke gjør dette, mister han verdifull tilknytning til barnet. 

jeg ville tatt en ordentlig prat om ansvar her. Dere er på vei mot det som på sikt ødelegger forhold; at mannen tar en baksete-rolle overfor ungene. Mor blir default parent. Om tre år vet han ikke navnet på barnehagelæreren, eller aner noe om hvilke vaksiner barnet har tatt. Han vet ikke hvordan klærnet skal vaskes (men fungerer likevel i jobb, siden den er mindre komplisert enn vaskemaskinen). Om ti år innser du at han aldri har vært foreldrekontakt eller FAU-representant, han husker ikke hvilke dager det er trening, og han aner ikke hvem vennene er. Om femten år er du bitter og utkjørt og går fra ham. 

Anonymkode: f73b7...1e4

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2024 den 10.39):

Kort fortalt, vennegjengen hans har bestemt at de skal på tur til Bali i høst. Vi har en nyfødt baby, som kommer til å være knappe fire måneder når turen er planlagt. Først var planen at de tre som er i forhold tok med seg damene sine, men nå endret de til rein guttetur i stedet, siden to av oss ikke kunne (meg pga baby) og den siste ikke ville være eneste dama. 

De skal være vekke i to uker og planen er kun festing og drikking. Mannen mener han bør kunne dra siden de gjør sånne ting så sjeldent. Og med sjeldent mener han at de ikke pleier å dra så langt, venneferier drar de på relativt ofte.. Han sier også at jeg kommer til å få all den hjelpen jeg trenger siden familie og venner bor like i nærheten, så to uker uten han er ikke noe problem. Jeg mener det sier mye om hans prioriteringer at han vil reise fra meg og baby så tidlig, bare for å feste, men det skjønner han ikke i det hele tatt og mener at jeg er urimelig. 

Er jeg bare hormonell og vanskelig?? 

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke du og den ene dama kan være med? Du kan jo reise med baby, det er flere som har gjort det før deg. Det at han reiser alene burde i hvert fall være uaktuelt, det virker ikke normalt i det hele tatt, Det burde han selv skjønne, og gjør han ikke det så er han ikke mye å spare på. 

Anonymkode: a9013...a8c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Disclaimer: har bare lest de fire første sidene. 

Det jeg reager mest på er at han tydeligvis ser på baby som kun mor sitt ansvar. Han selv kan komme og gå som han vil, og "hjelper til" når det passer. Jeg regner med at han heller ikke tar nattevåk, fordi "mor ammer, og han uansett trenger søvn før han skal på jobb"? Selv om mor trenger like mye søvn, så far kan fint ta både trøsting og bleieskift nattestid for å avlaste. Når han ikke gjør dette, mister han verdifull tilknytning til barnet. 

jeg ville tatt en ordentlig prat om ansvar her. Dere er på vei mot det som på sikt ødelegger forhold; at mannen tar en baksete-rolle overfor ungene. Mor blir default parent. Om tre år vet han ikke navnet på barnehagelæreren, eller aner noe om hvilke vaksiner barnet har tatt. Han vet ikke hvordan klærnet skal vaskes (men fungerer likevel i jobb, siden den er mindre komplisert enn vaskemaskinen). Om ti år innser du at han aldri har vært foreldrekontakt eller FAU-representant, han husker ikke hvilke dager det er trening, og han aner ikke hvem vennene er. Om femten år er du bitter og utkjørt og går fra ham. 

Anonymkode: f73b7...1e4

Du antok svært mye 🙄

AnonymBruker
Skrevet

Man ser allerede hvor landet ligger. Barnet er ditt ansvar, han kan komme og gå som han vil.
Jeg har mange venninner som har vært gjennom det samme og ingen av dem er sammen med barnefar nå. Dersom han etter tre uker allerede vil ut og fly høres det ikke ut som han har forstått sitt eget ansvar i situasjonen.

Jeg hadde latt han dra, men det er fordi forholdet hadde råtnet om jeg skulle bedt min mann droppe noe han hadde lyst til å gjøre. Man vil jo at de skal VILLE å være med kone og barn, ikke måtte tvinges til det. Dog, hadde jeg måttet tvinge min mann til sånt, hadde jeg forlatt ham.

Anonymkode: c47c1...bea

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man ser allerede hvor landet ligger. Barnet er ditt ansvar, han kan komme og gå som han vil.
Jeg har mange venninner som har vært gjennom det samme og ingen av dem er sammen med barnefar nå. Dersom han etter tre uker allerede vil ut og fly høres det ikke ut som han har forstått sitt eget ansvar i situasjonen.

Jeg hadde latt han dra, men det er fordi forholdet hadde råtnet om jeg skulle bedt min mann droppe noe han hadde lyst til å gjøre. Man vil jo at de skal VILLE å være med kone og barn, ikke måtte tvinges til det. Dog, hadde jeg måttet tvinge min mann til sånt, hadde jeg forlatt ham.

Anonymkode: c47c1...bea

Tre uker???

Annonse
Skrevet

Det kommer til å gå mye penger på en slik guttetur. Bali er ikke billig.

Ville snakket med mannen om at dere nå som foreldre må prioritere annerledes. Regn ut hvor mye denne turen kommer til å bli på, og bruk pengene heller på flere ubetalte (fra jobb) permisjonsdager med barnet.  Jeg vil si det er en mye bedre investering.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde absolutt sendt han på ferie, hvis han ellers er en som stiller opp og tar ansvar hadde jeg unnet han det.

Barnet sover likevel og vokner og søker pupp og mor. 
hadde han vært hjemme hadde han jo vært på jobb. 
Man skal fortsatt leve livene sine selv om man får barn. 
ta hensyn ja, selvfølgelig. 
men det må være rom for å puste og oppleve- for begge parter. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hadde absolutt sendt han på ferie, hvis han ellers er en som stiller opp og tar ansvar hadde jeg unnet han det.

Grenseløst naivt .. 

Anonymkode: d4167...78e

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Regner med at han har ferie disse ukene, så da hadde han ikke vært på jobb. Og deg er særlig når barnet er så avhengig av mor, at det er greit med litt avlastning. 

Anonymkode: b5348...0b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Grenseløst naivt .. 

Anonymkode: d4167...78e

Stole på mannen kalles det. Må være kjedelig å mistro partner sp mye

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...