Gå til innhold

Mannen vil reise på tur med vennegjengen når baby er 4 mnd


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Kort fortalt, vennegjengen hans har bestemt at de skal på tur til Bali i høst. Vi har en nyfødt baby, som kommer til å være knappe fire måneder når turen er planlagt. Først var planen at de tre som er i forhold tok med seg damene sine, men nå endret de til rein guttetur i stedet, siden to av oss ikke kunne (meg pga baby) og den siste ikke ville være eneste dama. 

De skal være vekke i to uker og planen er kun festing og drikking. Mannen mener han bør kunne dra siden de gjør sånne ting så sjeldent. Og med sjeldent mener han at de ikke pleier å dra så langt, venneferier drar de på relativt ofte.. Han sier også at jeg kommer til å få all den hjelpen jeg trenger siden familie og venner bor like i nærheten, så to uker uten han er ikke noe problem. Jeg mener det sier mye om hans prioriteringer at han vil reise fra meg og baby så tidlig, bare for å feste, men det skjønner han ikke i det hele tatt og mener at jeg er urimelig. 
 

Er jeg bare hormonell og vanskelig?? 

Anonymkode: 504c6...48a

  • Liker 6
  • Hjerte 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge er han vekk da? Og har han rett i at du får all hjelpen du trenger?

Anonymkode: c7527...04a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To uker høres veldig lenge ut... men hos oss unner vi hverandre å reise bort med venner/venninner. Jeg reiser ofte bort, har flere langhelger i året, og mannen min tar guttetur hver vinterferie, en uke. Vi har gjort dette helt siden barna var små.

 

Anonymkode: 75365...078

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kort fortalt, vennegjengen hans har bestemt at de skal på tur til Bali i høst. Vi har en nyfødt baby, som kommer til å være knappe fire måneder når turen er planlagt. Først var planen at de tre som er i forhold tok med seg damene sine, men nå endret de til rein guttetur i stedet, siden to av oss ikke kunne (meg pga baby) og den siste ikke ville være eneste dama. 

De skal være vekke i to uker og planen er kun festing og drikking. Mannen mener han bør kunne dra siden de gjør sånne ting så sjeldent. Og med sjeldent mener han at de ikke pleier å dra så langt, venneferier drar de på relativt ofte.. Han sier også at jeg kommer til å få all den hjelpen jeg trenger siden familie og venner bor like i nærheten, så to uker uten han er ikke noe problem. Jeg mener det sier mye om hans prioriteringer at han vil reise fra meg og baby så tidlig, bare for å feste, men det skjønner han ikke i det hele tatt og mener at jeg er urimelig. 
 

Er jeg bare hormonell og vanskelig?? 

Anonymkode: 504c6...48a

To uker er selvsagt alt for lenge akkurat i denne perioden. Ei langhelg til London hadde jo vært noe annet.

  • Liker 39
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan du reise på flatfylla 2 uker også, der han tar babyen?

Anonymkode: c7d76...db7

  • Liker 13
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker for å feste med en baby hjemme? Som du sier, det sier noe om hans prioriteringer.

Har du tiltrekkelig inntekt til å klare deg uten han? Hvis ikke, bør du starte å spare til den dagen det skjer.

Anonymkode: 9b036...de9

  • Liker 23
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er første barnet, og baby ikke er født enda. Så husk at han ikke aner hva han har i vente av kjærlighet og hvordan livet kommer til å bli. Derfor synes jeg det er forståelig at han tror at han ønsker dette. Men han tar feil. Hadde prøvd å forklare at 14 dager er lenge å være uten babyen. Og at du trenger han hjemme. Event kan han korte ned turen til 1 uke. Ta et tidligere fly hjem alene.

Anonymkode: 1f92f...6b1

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville latt ham dra. Jeg var ofte alene med mine 2 barn fra de var så små og oppover. Null stress, og med permisjon og ett barn så fixer du det. Neste gang får du dra på jentetur og han er alene. Viktig å vedlikeholde vennskap også, tror mange småbarnsforeldre lett glemmer det. 

Anonymkode: 982f4...a06

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min umiddelbare tanke er at Bali ikke egentlig er et egnet reisemål for guttetur for «gutter» med barn og/eller forhold. 

To uker frivillig borte fra en liten baby er rar prioritering. 

Du klarer deg, selvfølgelig gjør du det. Men det handler jo ikke nødvendigvis om det, målet bør jo være litt mer enn at du og babyen overlever. Det går mer på det at far skal ha ferie, guttetur, i to uker! Merkelig prioritering.. 

Anonymkode: 524cd...76e

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her 

Baby er tre uker gammel og mannen er en fin pappa ellers, men mener likevel det ikke er noe problem å reise bort i to uker om tre måneder. 
 

Jeg kommer nok til å klare meg ja, jeg har venner og familie i umiddelbar nærhet som kan hjelpe til ved behov. Men det føles likevel helt feil for meg, ikke for min egen del, men fordi jeg nærmest ser annerledes på mannen når han prioriterer slik. 
 

Jeg er vanligvis raus med slike ting og synes absolutt mannen skal få lov til å dyrke egne ting! Det er bare det å reise så langt, så lenge, når baby er så ung. Hadde det vært på et senere tidspunkt hadde det vært ok. Hadde det vært en helgetur så hadde jeg også tenkt at det var greit. Jeg synes bare det er voldsomt med to ukers festing på Bali når baby ikke er et halvt år en gang…

Anonymkode: 504c6...48a

  • Liker 11
  • Hjerte 28
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville sagt det er uaktuelt. Han har fått barn nå, og det er på tide å vokse opp. Det er forskjell på en helgetur et sted vs to ukers fylletur på Bali. Hvem er det som uansett drar på slikt når man er over 25?

Anonymkode: c3cee...fbb

  • Liker 20
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trådstarter her 

Baby er tre uker gammel og mannen er en fin pappa ellers, men mener likevel det ikke er noe problem å reise bort i to uker om tre måneder. 
 

Jeg kommer nok til å klare meg ja, jeg har venner og familie i umiddelbar nærhet som kan hjelpe til ved behov. Men det føles likevel helt feil for meg, ikke for min egen del, men fordi jeg nærmest ser annerledes på mannen når han prioriterer slik. 
 

Jeg er vanligvis raus med slike ting og synes absolutt mannen skal få lov til å dyrke egne ting! Det er bare det å reise så langt, så lenge, når baby er så ung. Hadde det vært på et senere tidspunkt hadde det vært ok. Hadde det vært en helgetur så hadde jeg også tenkt at det var greit. Jeg synes bare det er voldsomt med to ukers festing på Bali når baby ikke er et halvt år en gang…

Anonymkode: 504c6...48a

Hadde det vært 2 eller 3 ungen så hadde det kanskje vært lettere å sende mannen avgårde.  Er det første barnet og man er ofte litt mer usikker i morsrollen i starten, så er det lov å si at det passer litt dårlig å reise så langt og lenge da.  Alternativ 2 er at dere begge blir med.

Anonymkode: 982f4...a06

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trådstarter her 

Baby er tre uker gammel og mannen er en fin pappa ellers, men mener likevel det ikke er noe problem å reise bort i to uker om tre måneder. 
 

Jeg kommer nok til å klare meg ja, jeg har venner og familie i umiddelbar nærhet som kan hjelpe til ved behov. Men det føles likevel helt feil for meg, ikke for min egen del, men fordi jeg nærmest ser annerledes på mannen når han prioriterer slik. 
 

Jeg er vanligvis raus med slike ting og synes absolutt mannen skal få lov til å dyrke egne ting! Det er bare det å reise så langt, så lenge, når baby er så ung. Hadde det vært på et senere tidspunkt hadde det vært ok. Hadde det vært en helgetur så hadde jeg også tenkt at det var greit. Jeg synes bare det er voldsomt med to ukers festing på Bali når baby ikke er et halvt år en gang…

Anonymkode: 504c6...48a

Har du spurt den voksne (?) mannen hvorfor han må drikke i to uker i strekk? Hva slags utbytte får han av å ligge på fylla, omringet av fulle kompiser og lettkledde damer? Og hvordan er det rettferdig at du skal passe barnet for å muliggjøre fest- og flørtetur for ham? Spør gjerne om han går med på at du reiser bort i to uker når baby begynner å ta flaske, og drikker med venninner i Tyrkia? Jeg er 99,99 prosent sikker på at han kommer til å gi det et rungende NEI på dette forslaget. 

Anonymkode: 905fd...a63

  • Liker 25
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde det vært 2 eller 3 ungen så hadde det kanskje vært lettere å sende mannen avgårde.  Er det første barnet og man er ofte litt mer usikker i morsrollen i starten, så er det lov å si at det passer litt dårlig å reise så langt og lenge da.  Alternativ 2 er at dere begge blir med.

Anonymkode: 982f4...a06

Skal TS være med på to ukers fylletur?

Anonymkode: 905fd...a63

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, så syns jeg toukers flatfyll er for lenge og jeg hadde nok mistet de fleste romantiske følelser for mannen min om det var han. Jeg er alene onsdag- mandag hver 3.uke pga jobb og av og til lengre og jeg syns det er lenge nok (og litt godt av og til), og da er det bare på grunn av jobb. Og så kommer kvelder og helger med kompiser i tillegg (det går begge veier), men to ukers flatfyll er helt bak mål som nybakt far! 

Anonymkode: fa567...456

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns poenget her er at det er en veldig rar prioritering! En helg på en hytte hadde jeg skjønt bedre, da er man ikke alene mer enn et par dager.

Vi skal snart få barn og mannen syns det er så trist at han bare har 14 dagers perm i starten. Han vurderer å ta noe ubetalt ferie for å være mer sammen med oss, og nå jobber han opp masse fleks så han kan jobbe kortere dager i starten. 

Anonymkode: c4796...2f8

  • Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rene fylleturer på flere uker opphører når man blir foreldre. Om de skulle reise for å dyrke en eller annen sport, stå på ski, klatre, fiske eller gå en fjelltur fra bucketlist, kan være noe annet. Jeg er veldig enig med deg, det er umodent og  egoistisk. Og temmelig harry. 

  • Liker 15
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...