AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #1 Skrevet 5. juli 2024 Jeg og min kjæreste (19) har nå vert sammen i 1 år. Vi ha hatt aktivt samleie siden vi ble sammen, og jeg brukte da p-stav første 8-9 månedene. Så sluttet jeg pga blødninger, og skulle ta inn spiral. Det er lang ventetid fordi jeg skal til gynekolog, og derfor går jeg bare på p-piller i mellomtiden. Jeg har gått på dem nå i ca 4 uker. Jeg begynte en torsdag, så tok jeg 3 uker fra da. Så skulle jeg ha 1 uke pause for å få mensen, men jeg hoppet over fordi jeg ikke ville ha det. Jeg begynte på uke 4 på en torsdag og tok helt til tysdag. Klokken var kanskje rundt 14. Så glemte jeg onsdag, så tok jeg pillen igjen på torsdag rundt 11-12. Hadde samleie rundt 13-14, tror dere jeg kan ha blitt gravid da? For jeg glemte p pillen ene dagen, men gikk bare 45/46 timen imellom. Har noen av dere blitt gravid på p-piller? Isåfall vet dere hvorfor? Tok dere alle dager? PS:jeg stresser ikke så mye om jeg er gravid, men det gjør kjæresten min Anonymkode: 4a0e9...90c
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #2 Skrevet 5. juli 2024 Nei, det har du nok ikke blitt, fordi du hoppet over pillefri uke. Da er du trygg og kan i utgangspunktet glemme å ta pillen mange dager i strekk på samme måte som ved pillefri uke. Anonymkode: 3cbf1...202
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #3 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det har du nok ikke blitt, fordi du hoppet over pillefri uke. Da er du trygg og kan i utgangspunktet glemme å ta pillen mange dager i strekk på samme måte som ved pillefri uke. Anonymkode: 3cbf1...202 Okei, takk for svar! Torsdagen er jo i teorien starten av uke 5, første dagen. Du tror likevel ikke at det vil ha noe å si? Viss dette hadde skjedd for eksempel neste uke, tror du jeg kunne blitt gravid da? Altså på 45-46 timer. Mener jeg en gang leste at det måtte vere 48 timer.. Anonymkode: 4a0e9...90c
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #4 Skrevet 5. juli 2024 Hvis du hoppet over pille i pillefriuke, så er det ingen risiko. Hvis du glemmer en pille en annen gang i syklusen så kan du bli gravid. P piller må hver eneste dag uten unntak om du ønsker å være trygg. Anonymkode: e434b...7e7 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #5 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du hoppet over pille i pillefriuke, så er det ingen risiko. Hvis du glemmer en pille en annen gang i syklusen så kan du bli gravid. P piller må hver eneste dag uten unntak om du ønsker å være trygg. Anonymkode: e434b...7e7 Okei, takk! Anonymkode: 4a0e9...90c 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #6 Skrevet 5. juli 2024 Nei tror ikke du kan ha blitt gravid hvis du har brukt prevensjon slik du skriver over her. Ja - folk blir gravide på p-piller. Men som regel da har det vært brukerfeil, glemt piller, syldom som har redusert virkning etc som er årsaken. Selv med helt korrekt bruk har p-piller 9% sjanse for at man blir gravid. Anonymkode: abcca...d6f
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #7 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei tror ikke du kan ha blitt gravid hvis du har brukt prevensjon slik du skriver over her. Ja - folk blir gravide på p-piller. Men som regel da har det vært brukerfeil, glemt piller, syldom som har redusert virkning etc som er årsaken. Selv med helt korrekt bruk har p-piller 9% sjanse for at man blir gravid. Anonymkode: abcca...d6f Tre av tusen per år er ikke 9%. https://sml.snl.no/p-piller Anonymkode: 3cbf1...202
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå