Gå til innhold

Dere som har effekt av Wegovy; når startet den å virke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tok første dose for 2 dager siden, 0.25mg. Hadde håpet at effekten skjedde på dagen men har fortsatt mat og søtsug som før. Når startet den å virke på dere?

Anonymkode: 98873...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Umiddelbart faktisk, mulig akkurat det var placebo. Men mista helt lysten på mat i det jeg satte første stikk. Nå ett år senere er jeg 20kg lettere 🤩

Anonymkode: 44ac7...07c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så og si umiddelbart. Tok den på kvelden, merket allerede dagen etter at matstøy og ulvehunger var borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å merke noe når jeg var på dose 0.5. 

Det er veldig individuelt, noen har ikke effekt av det i det heletatt. Gi det litt tid. 

Anonymkode: 36425...bba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen etter første dose. 

Det kan ha vært placebo, men jeg tror egentlig ikke det da jeg satte første sprøyta rett før jul og jeg klarte knapt å spise julemat som er det beste jeg vet :)

Har hørt om andre som må mye høyere opp i dose før det virker, tror jeg har vært heldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig 0.25 er for lavt for meg rett og slett. Gleder meg til høyere doser

Anonymkode: 98873...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min er på 0,5 nå, merker ikke noe særlig enda. Skal opp på 1 mg neste uke, har lest at mange ikke merker noe særlig før da. 
Gått et år på Saxenda først da, så har brukt tid på å trappe ned først, for så å starte på Wegovy. 

Anonymkode: b1ea6...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Datteren min er på 0,5 nå, merker ikke noe særlig enda. Skal opp på 1 mg neste uke, har lest at mange ikke merker noe særlig før da. 
Gått et år på Saxenda først da, så har brukt tid på å trappe ned først, for så å starte på Wegovy. 

Anonymkode: b1ea6...316

Ok, ja får se - mulig jeg bare trenger større dose ja. Er det forresten noen som vet når påfyll av 0.5 kommer på apotekene? Ser at det er tomt de fleste steder og kjenner jeg blir litt stresset av det

Anonymkode: 98873...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tok første dose for 2 dager siden, 0.25mg. Hadde håpet at effekten skjedde på dagen men har fortsatt mat og søtsug som før. Når startet den å virke på dere?

Anonymkode: 98873...d0e

Tok et par uker før jeg merket noe vesentlig. Mistet effekt igjen andre uke på 0,5-dose. Gikk opp til 1 og hadde god effekt i et par måneder før det dabbet av. Økte til 1,7 og har grei effekt der.

Anonymkode: 69832...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt andre dose av høyeste dose i dag og merker vel egentlig ingenting forskjell ut over kvalme når det er en stund siden jeg har spist sist. 
Ikke noe mer ro rundt matatøy, ikke mindre lysten på søtsaker, kanskje litt mindre fysen på salt men det handler nok mer om at jeg har tatt veldig tak i å passe på å få i meg mer proteiner. Jeg fokuserer også på nok vann og fiber så vekta har gått litt nedover uten at jeg føler på at de nå over 3000kr pr mnd gir meg gevinst for pengene. 

Anonymkode: cfe88...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordensparadis skrev (37 minutter siden):

Dagen etter første dose. 

Det kan ha vært placebo, men jeg tror egentlig ikke det da jeg satte første sprøyta rett før jul og jeg klarte knapt å spise julemat som er det beste jeg vet :)

Har hørt om andre som må mye høyere opp i dose før det virker, tror jeg har vært heldig

Var du med i et prøveprosjekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter to dager, så glemmer jeg å spise fordi jeg ikke føler på sult eller cravings.

Anonymkode: 1995d...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket endring av vesentliggrad først når jeg kom på 1 mg dose. 

Startet i slutten av februar,  og har gått ned ca 8 kg til nå. Dvs ca 0,43 kg pr. uke i snitt.  Har desverre ennå ikke merket noe på søtsuget, men spiser veldig lite mat, altså blir fort mett. 

Startet på 91 kg, skal ned til mellom 65-70 kg. Er 167 cm høy. 

Vær tålmodig 🤞

Endret av Ariam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ariam skrev (20 minutter siden):

Merket endring av vesentliggrad først når jeg kom på 1 mg dose. 

Startet i slutten av februar,  og har gått ned ca 8 kg til nå. Dvs ca 0,43 kg pr. uke i snitt.  Har desverre ennå ikke merket noe på søtsuget, men spiser veldig lite mat, altså blir fort mett. 

Startet på 91 kg, skal ned til mellom 65-70 kg. Er 167 cm høy. 

Vær tålmodig 🤞

Samme vekt og høyde som deg, så går jeg bare ned slik du har gjort så er jeg fornøyd!

Anonymkode: 98873...d0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (10 timer siden):

Var du med i et prøveprosjekt?

Nei, ordla meg kanskje litt feil. Placebo som i at jeg trodde det skulle virke og at det derfor virket.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordensparadis skrev (1 time siden):

Nei, ordla meg kanskje litt feil. Placebo som i at jeg trodde det skulle virke og at det derfor virket.. 

skjønner😊

Og det virker!!!🎉🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ei halv uke ca. Da fikk jeg oppkastsjau etter 3 stk fra Pizzabakeren...så nå holder det med 1 stykke til middag.

Anonymkode: 0e75c...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...