Gå til innhold

Så trist å lese om alle dere som slanker dere med kaloriunderskudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

All forskning viser at å slanke seg med kaloriunderskudd vil bare føre til at kroppen din legger på seg fettet igjen. 

Hvorfor tror dere ozempic fungerer? Fordi den produserer metthetshormoner for kroppen. Dermed må man finne mat som stimulerer metthetshormonene på samme måte. Hva gjør det? Fett. Laks, nøtter, smør, etc.

Forskningsprosjekter viser at de som spiser på kaloriunderskudd går ned mindre enn de som ikke teller kalorier, men kun spiser ren mat. Gruppen som spiste ren mat spiste 600 kalorier mer enn gruppen med kaloriunderskudd, men hadde i løpet av en måned gått ned mye mer enn gruppen som gikk på kaloriunderskudd.

Spiser man ren mat regulerer kroppen seg selv. Det er ultraprosessert mat som klusser til kroppens evne til å kjenne metthet. Så drit i å telle kalorier, du går bare opp igjen.

Menn som under andre verdenskrig hadde mye mindre tilgang til mat, veide mye mer enn andre grupper 10-20 år senere, fordi kaloriunderskudd gjør noe med kroppen som ikke er sunt. 

Kom dere ut av den evige slankingen! Spis ren mat! ❤️ 

Anonymkode: ee4f0...d3d

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sukker/karbohydrater som klusser til kroppens evne til å kjenne metthet.

Anonymkode: b9af7...bd2

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste måten å gå ned er kalori underskudd. "Ren" mat innholder oftere mer mettende matvaren enn fabrikker mat.

Anonymkode: 6a2b8...ba7

  • Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rent logisk at man må være i kaloriunderskudd for å gå ned i vekt, jeg tror det du mener er at man ikke trenger å sulte for å klare det.

  • Liker 25
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig «ren» mat? Alt økologisk dyrket slik at det er usprøytet? Kun viltkjøtt slik at det ikke er spor av medikamenter? 

Jeg skjønner ikke helt at et kosthold på 3000 kalorier om dagen skal få meg til å gå NED, samme hvor de kaloriene kommer fra, hvis dagsbehovet mitt er 2000. 

Anonymkode: 886f2...945

  • Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eneste måten å gå ned er kalori underskudd. "Ren" mat innholder oftere mer mettende matvaren enn fabrikker mat.

Anonymkode: 6a2b8...ba7

Har du lest forskningen jeg henviser til? Du tar jo fullstendig feil i påstanden din. En kalori er ikke en kalori, de jobber ulikt i kroppen, tas opp på ulike måter. Eneste måten å gå ned i vekt på er å spise mat som stimulerer metthetshormonet. Hvorfor tror du ozempic funker?! Den produserer metthetshormonet! 

 

Her er et annet eksempel:

Scientists who research ultra-processed foods say that there seems to be something about the processing itself—not just the nutrition content—that makes them unhealthy. In one 2019 study that supports this idea, researchers split 20 people into two groups and controlled what they ate for two weeks. Each group ate meals with identical quantities of calories, sugar, fat, fiber, and micronutrients, but one group ate a diet of ultra-processed food, while the other ate unprocessed food. In the end, the people who ate ultra-processed food gained weight, while those who ate unprocessed food lost weight."

https://time.com/6245237/ultra-processed-foods-diet-bad/

Anonymkode: ee4f0...d3d

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peach3 skrev (Akkurat nå):

Det er rent logisk at man må være i kaloriunderskudd for å gå ned i vekt, jeg tror det du mener er at man ikke trenger å sulte for å klare det.

Det tror jeg også, men jeg ville ikke si det :) 

Jeg sulter ikke på kaloriunderskudd, det er ikke sult som er problemet.

Anonymkode: 886f2...945

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er egentlig «ren» mat? Alt økologisk dyrket slik at det er usprøytet? Kun viltkjøtt slik at det ikke er spor av medikamenter? 

Jeg skjønner ikke helt at et kosthold på 3000 kalorier om dagen skal få meg til å gå NED, samme hvor de kaloriene kommer fra, hvis dagsbehovet mitt er 2000. 

Anonymkode: 886f2...945

Vet du ikke hva ren mat er............?

 

Anonymkode: ee4f0...d3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du lest forskningen jeg henviser til? Du tar jo fullstendig feil i påstanden din. En kalori er ikke en kalori, de jobber ulikt i kroppen, tas opp på ulike måter. Eneste måten å gå ned i vekt på er å spise mat som stimulerer metthetshormonet. Hvorfor tror du ozempic funker?! Den produserer metthetshormonet! 

 

Her er et annet eksempel:

Scientists who research ultra-processed foods say that there seems to be something about the processing itself—not just the nutrition content—that makes them unhealthy. In one 2019 study that supports this idea, researchers split 20 people into two groups and controlled what they ate for two weeks. Each group ate meals with identical quantities of calories, sugar, fat, fiber, and micronutrients, but one group ate a diet of ultra-processed food, while the other ate unprocessed food. In the end, the people who ate ultra-processed food gained weight, while those who ate unprocessed food lost weight."

https://time.com/6245237/ultra-processed-foods-diet-bad/

Anonymkode: ee4f0...d3d

Mener du at ren mat er det motsatte av ultraprosessert mat? Det er jo en del motforestillinger mot begrepet «ultraprosessert» fordi det er så ullent, og ikke all «ultraprosessert» mat er mer usunn enn annen mat. 

Anonymkode: 886f2...945

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ultraprosessering frigjør energien på en helt ny måte og gjør at man egentlig trenger mye mindre mat?

Dette er jo STRÅLENDE nyheter, med tanke på alle fattige mennesker som sliter med å få nok mat. Istedenfor å spise rent kjøtt, grønnsaker og korn så kan de gå over til ultraprosessert og leve på MYE mindre kalorier! Håper Røde Kors har lest dette, og skjønner at de må sende måltidsbarer og vitaminpiller istedenfor ekte mat til sultrammede områder, så vil de kunne mette mange flere mennesker. 

Anonymkode: 117a9...451

  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peach3 skrev (2 minutter siden):

Det er rent logisk at man må være i kaloriunderskudd for å gå ned i vekt, jeg tror det du mener er at man ikke trenger å sulte for å klare det.

Det er ikke rent logisk når forskning viser at det er produksjon av metthetshormonet GLP-1 som fører til vektnedgang, noe som bra fett, fibrer og protein bidrar med over lenger tid i blodet. Hva er Ozempics funksjon? Produksjon av GLP-1-hormonet. Et hormon som man selv kan fremkalle gjennom mat. 

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det tror jeg også, men jeg ville ikke si det :) 

Jeg sulter ikke på kaloriunderskudd, det er ikke sult som er problemet.

Anonymkode: 886f2...945

Dette handler om hva hjernen din oppfatter, ikke om det rumler i magen din. Og det er informasjonen hjernen din lagrer om det som skjer, som straffer seg på sikt for de som går med kaloriunderskudd. 
Om kaloriunderskudd hadde fungert, hvorfor er det kun 1 %  som klarer å holde vekten der etter endt slankekur?

Anonymkode: ee4f0...d3d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mener du at ren mat er det motsatte av ultraprosessert mat? Det er jo en del motforestillinger mot begrepet «ultraprosessert» fordi det er så ullent, og ikke all «ultraprosessert» mat er mer usunn enn annen mat. 

Anonymkode: 886f2...945

Det er ikke ullent, du har lest deg opp på matindustrien propaganda (de to største selskapene i matindustrien i verden er forøvrig tidligere tobakksselskaper). Ren mat er mat uten ingredienseliste. En kylling, en ost (prosessert, ikke ultraprosessert), grønnsaker etc. 

Anonymkode: ee4f0...d3d

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så ultraprosessering frigjør energien på en helt ny måte og gjør at man egentlig trenger mye mindre mat?

Dette er jo STRÅLENDE nyheter, med tanke på alle fattige mennesker som sliter med å få nok mat. Istedenfor å spise rent kjøtt, grønnsaker og korn så kan de gå over til ultraprosessert og leve på MYE mindre kalorier! Håper Røde Kors har lest dette, og skjønner at de må sende måltidsbarer og vitaminpiller istedenfor ekte mat til sultrammede områder, så vil de kunne mette mange flere mennesker. 

Anonymkode: 117a9...451

Haha, her har du misforstått fakta helt. 

Anonymkode: ee4f0...d3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så ultraprosessering frigjør energien på en helt ny måte og gjør at man egentlig trenger mye mindre mat?

Dette er jo STRÅLENDE nyheter, med tanke på alle fattige mennesker som sliter med å få nok mat. Istedenfor å spise rent kjøtt, grønnsaker og korn så kan de gå over til ultraprosessert og leve på MYE mindre kalorier! Håper Røde Kors har lest dette, og skjønner at de må sende måltidsbarer og vitaminpiller istedenfor ekte mat til sultrammede områder, så vil de kunne mette mange flere mennesker. 

Anonymkode: 117a9...451

Bare fordi man legger på seg, betyr ikke at man trenger mindre mat. Det finnes ulik næring i de ulike kaloriene. Bare fordi vi er dumme nok til å kun ser på kalorier, fett og proteiner, betyr ikke at det ikke finnes tusenvis av andre mikronæringskomponenter i matvarene vi får i oss. Ultraprosessert er næringsløs mat, som demper metthetshormonet. 


Jeg bare synes det er så trist at dere vil dere selv så vondt, når all forskning viser at kun 1 % av de som forsøker gå ned i vekt klarer å holde vekta nede. Statistikken og forskningen er ikke på deres side.

Anonymkode: ee4f0...d3d

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må telle kalorier for å gå ned i vekt. Vekten min går rett til himmels dersom jeg har feks nøtter, avocado eller havregrøt i kostholdet. Det er individuelt hva som funker for deg og hva som funker for meg. En trenger ikke å sulte seg for å gå ned i vekt, men en må spise rett for sin kropp😄

Anonymkode: 3be0e...5e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

All forskning viser at å slanke seg med kaloriunderskudd vil bare føre til at kroppen din legger på seg fettet igjen. 

Hvorfor tror dere ozempic fungerer? Fordi den produserer metthetshormoner for kroppen. Dermed må man finne mat som stimulerer metthetshormonene på samme måte. Hva gjør det? Fett. Laks, nøtter, smør, etc.

Forskningsprosjekter viser at de som spiser på kaloriunderskudd går ned mindre enn de som ikke teller kalorier, men kun spiser ren mat. Gruppen som spiste ren mat spiste 600 kalorier mer enn gruppen med kaloriunderskudd, men hadde i løpet av en måned gått ned mye mer enn gruppen som gikk på kaloriunderskudd.

Spiser man ren mat regulerer kroppen seg selv. Det er ultraprosessert mat som klusser til kroppens evne til å kjenne metthet. Så drit i å telle kalorier, du går bare opp igjen.

Menn som under andre verdenskrig hadde mye mindre tilgang til mat, veide mye mer enn andre grupper 10-20 år senere, fordi kaloriunderskudd gjør noe med kroppen som ikke er sunt. 

Kom dere ut av den evige slankingen! Spis ren mat! ❤️ 

Anonymkode: ee4f0...d3d

Jeg har gått ned 45 kg på kaloriunderskudd. Brukte 1 år på vektnedgangen.

Det er 8 år siden, og er fortsatt like slank.

Anonymkode: 7e7da...468

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har gått ned 45 kg på kaloriunderskudd. Brukte 1 år på vektnedgangen.

Det er 8 år siden, og er fortsatt like slank.

Anonymkode: 7e7da...468

Ja, og da er du en av de 1 %. Det er jo helt supert for deg. Men du er inget anekdotisk bevis.

Men du henger fortsatt på slankeforumet? 

Anonymkode: ee4f0...d3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg må telle kalorier for å gå ned i vekt. Vekten min går rett til himmels dersom jeg har feks nøtter, avocado eller havregrøt i kostholdet. Det er individuelt hva som funker for deg og hva som funker for meg. En trenger ikke å sulte seg for å gå ned i vekt, men en må spise rett for sin kropp😄

Anonymkode: 3be0e...5e5

Havregrøt er sukker

Anonymkode: b9af7...bd2

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg må telle kalorier for å gå ned i vekt. Vekten min går rett til himmels dersom jeg har feks nøtter, avocado eller havregrøt i kostholdet. Det er individuelt hva som funker for deg og hva som funker for meg. En trenger ikke å sulte seg for å gå ned i vekt, men en må spise rett for sin kropp😄

Anonymkode: 3be0e...5e5

Sier ikke at man skal spise nøtter, avokado og masse fett. Ikke alle kropper tåler like fett så bra. Men proteiner og fiber produserer GLP-1 og holder metthetshormonet lenger i blodet. Noe som er nyttig ved vektnedgang.

Anonymkode: ee4f0...d3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Havregrøt er sukker

Anonymkode: b9af7...bd2

Herregud 😂 Stakkars folk. 0,1 gram "sukker" per 100 gram: HVORDAN ER DETTE SUKKER?
HavreMELK er sukker, 40 gram per 100 gram.
HavreGRØT er ikke sukker.

Anonymkode: ee4f0...d3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...