Gå til innhold

Preferanser, uaktuelt, og rødt flag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en preferanse for krone-is med jordbærsmak fremfor sjokolade. 

En preferanse er noe man har en forkjærlighet for noe. Grunnen kan være helt ubevisst, basert på tidligere erfaringer eller noe man har tenkt seg frem til. Betyr ikke at man må ha akkurat det, men at man foretrekker det man forkjærlighet for. 

Noe som er uaktuelt eller på nymotens norsk, en dealbreaker, er akkurat det. Kan være hvis en bil savner mulighet for å dra henger, så er det uaktuelt å kjøpe den. 

Et rødt flag er en signal om betydelig fare (gult flag er en signal om en mindre fare). Som hvis et spisested har menuer på mange ulike språk og det ikke er noen lokale gjester. Det kan være praktisk med å få menyen på et språk man kan godt, så er ikke det som er problemet, men det sammen med avsaknaden av lokale gjester indikerer fare for at dette spisestedet kun er ute etter å melke nye turister på penger for overpriset mat.

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på team sjokolade krone isen.

Men på tross av denne store ulikheten mellom oss så er jeg enig, greit å få det notert for er mange som ikke forstår forskjellen. 

Nå syns jeg det kan være gøy å bruke rødt flagg i humor sammenheng så fremt alle ser det åpenbart er spøk(eller bli opplyst om de ikke ser det) men det er ikke så mye humor her inne. 

Anonymkode: 629f4...9de

Skrevet

Dette er jo en forlengelse av diskusjonen i en annen tråd nylig. Jeg er i utgangspunktet for at noen gidder å diskutere språklige nyanser. Jeg har sans for det. Men når man vil ta fullstendig eierskap over definisjonene, blir det fristende å utfordre logiske brister.

Preferanser: Jeg foretrekker menn som leser bøker, har moderate politiske oppfatninger og kan diskutere dem, skriver feilfritt og har (minst) et middels stort kjønnsorgan.

Dealbreaker: Hvis en mann er tjukk, røyker, har flekkete klær og liker Donald Trump. Listen kan gjøres lenger.

Rødt flagg: Alt som står i dealbreaker. Dette er ting som i seg selv gjør mannen uaktuell, men det signaliserer også noe mer. Det indikerer dårlig helse og et avkortet liv, sannsynlighet for fremtidige sykdommer, sannsynlighet for uryddig livsførsel, lav inntekt og problematisk privatøkonomi og en mulig aggressivitet som kan gå utover meg fysisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...