Gå til innhold

Mulig å få helt lett versjon av omgangsyke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på nattevakt. Startet med lett kvalme og gikk gradvis over i magesmerter. Magesmertene kjennes ut som omgangssyke, bare ikke like smertefullt. Smertene kommer i klassiske intervaller ca hvert andre minutt. Kan dette være omgangssyke selv om jeg ikke har oppkast eller diaré?

Har vart i ca 3 timer. Klarer vakten foreløpig siden den er rolig, men går selvfølgelig hjem om jeg spyr/springer på do🤢

Anonymkode: 761ad...d59

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, sykdomsforløpet avhenger av mengden bakterier/virus du har fått i kroppen samt kroppens immunforsvar. Kan det være matforgiftning fremfor omgangssyke? Har du feber?

Anonymkode: 7c415...090

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, sykdomsforløpet avhenger av mengden bakterier/virus du har fått i kroppen samt kroppens immunforsvar. Kan det være matforgiftning fremfor omgangssyke? Har du feber?

Anonymkode: 7c415...090

Ingen feber. Er ikke slapp. Hadde ikke spist på mange timer før symptomene kom, så tror ikke det er matforgiftning. Fortsatt kun intervall magesmerter midt i magen og kvalme. Ingen oppkast eller diaré.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Matforgiftning viser seg stort sett etter 2-4 dager.

Anonymkode: 19d62...803

Det varierer vel også da. For da jeg  ble matforgiftet sist kom kvalmen/oppkast/diaré bare 1-2 timer etter matinntaket..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det varierer vel også da. For da jeg  ble matforgiftet sist kom kvalmen/oppkast/diaré bare 1-2 timer etter matinntaket..

Og da var jeg sikker på det var matforgiftning pga jeg spiste kylling/pastasalat som hadde stått på benken i sommervarme i 7 timer🙈😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det 2 ganger siste året og bare kastet opp 1-2 ganger. Vet det var omgangssyke pga det kom fra bhg og barnet ble først syk så oss voksne. Ingen av oss kastet opp mer enn 2 ganger men vi voksne ble veldig slått ut dag 2 med ganske mye kvalme og magesmerter. Det startet som du beskriver. 

Anonymkode: dda59...697

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Matforgiftning viser seg stort sett etter 2-4 dager.

Anonymkode: 19d62...803

Matforgiftning kommer som oftest 1-12 timer etter inntak av bedervet mat (bakterier), er det virus (12-48 timer) eller parasitter, så vil det kunne ta lengre tid.

Når jeg får omgangen så får jeg svært sjelden oppkast. Jeg blir uggen og kvalm i noen timer, oppblåst med rumlende mage, før det blir noen få hyppige doturer. De rundt meg kan få full pakke, men jeg berger som oftest med light-utgaven. 

Anonymkode: 6138b...70f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fullt mulig 

Anonymkode: 45a07...8a3

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har jeg nettopp hatt. Kjentes ut som omgangssyke som holdt på å bryte ut og var nær ved å spy men det gikk raskt over. 

Anonymkode: 37e8e...5b1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det, TS? Har det gått over?

Anonymkode: 33e5b...f2a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan går det, TS? Har det gått over?

Det var nok omgangssyken🤒

Magesmertene ble verre. Kastet opp da jeg kom hjem og fikk lett feber og muskelverk i kroppen. Hadde diaré i kveld.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det var nok omgangssyken🤒

Magesmertene ble verre. Kastet opp da jeg kom hjem og fikk lett feber og muskelverk i kroppen. Hadde diaré i kveld.

Uff! God bedring. Håper det går fort over og at du ikke du smittet noen på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...