AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #1 Skrevet 5. juli 2024 Er på nattevakt. Startet med lett kvalme og gikk gradvis over i magesmerter. Magesmertene kjennes ut som omgangssyke, bare ikke like smertefullt. Smertene kommer i klassiske intervaller ca hvert andre minutt. Kan dette være omgangssyke selv om jeg ikke har oppkast eller diaré? Har vart i ca 3 timer. Klarer vakten foreløpig siden den er rolig, men går selvfølgelig hjem om jeg spyr/springer på do🤢 Anonymkode: 761ad...d59
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #2 Skrevet 5. juli 2024 Ja, sykdomsforløpet avhenger av mengden bakterier/virus du har fått i kroppen samt kroppens immunforsvar. Kan det være matforgiftning fremfor omgangssyke? Har du feber? Anonymkode: 7c415...090 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #3 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja, sykdomsforløpet avhenger av mengden bakterier/virus du har fått i kroppen samt kroppens immunforsvar. Kan det være matforgiftning fremfor omgangssyke? Har du feber? Anonymkode: 7c415...090 Ingen feber. Er ikke slapp. Hadde ikke spist på mange timer før symptomene kom, så tror ikke det er matforgiftning. Fortsatt kun intervall magesmerter midt i magen og kvalme. Ingen oppkast eller diaré. Anonymkode: 761ad...d59
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #4 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Matforgiftning viser seg stort sett etter 2-4 dager. Anonymkode: 19d62...803 Det varierer vel også da. For da jeg ble matforgiftet sist kom kvalmen/oppkast/diaré bare 1-2 timer etter matinntaket.. Anonymkode: 761ad...d59 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #5 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det varierer vel også da. For da jeg ble matforgiftet sist kom kvalmen/oppkast/diaré bare 1-2 timer etter matinntaket.. Anonymkode: 761ad...d59 Og da var jeg sikker på det var matforgiftning pga jeg spiste kylling/pastasalat som hadde stått på benken i sommervarme i 7 timer🙈😅 Anonymkode: 761ad...d59
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #6 Skrevet 5. juli 2024 Jeg har hatt det 2 ganger siste året og bare kastet opp 1-2 ganger. Vet det var omgangssyke pga det kom fra bhg og barnet ble først syk så oss voksne. Ingen av oss kastet opp mer enn 2 ganger men vi voksne ble veldig slått ut dag 2 med ganske mye kvalme og magesmerter. Det startet som du beskriver. Anonymkode: dda59...697
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #7 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Matforgiftning viser seg stort sett etter 2-4 dager. Anonymkode: 19d62...803 Matforgiftning kommer som oftest 1-12 timer etter inntak av bedervet mat (bakterier), er det virus (12-48 timer) eller parasitter, så vil det kunne ta lengre tid. Når jeg får omgangen så får jeg svært sjelden oppkast. Jeg blir uggen og kvalm i noen timer, oppblåst med rumlende mage, før det blir noen få hyppige doturer. De rundt meg kan få full pakke, men jeg berger som oftest med light-utgaven. Anonymkode: 6138b...70f 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #9 Skrevet 5. juli 2024 Ja, det har jeg nettopp hatt. Kjentes ut som omgangssyke som holdt på å bryte ut og var nær ved å spy men det gikk raskt over. Anonymkode: 37e8e...5b1 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #10 Skrevet 5. juli 2024 Hvordan går det, TS? Har det gått over? Anonymkode: 33e5b...f2a
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #11 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan går det, TS? Har det gått over? Anonymkode: 33e5b...f2a Det var nok omgangssyken🤒 Magesmertene ble verre. Kastet opp da jeg kom hjem og fikk lett feber og muskelverk i kroppen. Hadde diaré i kveld. Anonymkode: 761ad...d59
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #12 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det var nok omgangssyken🤒 Magesmertene ble verre. Kastet opp da jeg kom hjem og fikk lett feber og muskelverk i kroppen. Hadde diaré i kveld. Anonymkode: 761ad...d59 Uff! God bedring. Håper det går fort over og at du ikke du smittet noen på jobb. Anonymkode: 33e5b...f2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå