Gå til innhold

Mim eksmann og far til min datter er alltid negativ om meg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min kommer nesten hjem etter hver eneste samværshelg og sier at pappa er negativ uansett. Vi fikk nytt hus som jeg selvsagt måtte låne penger i banken for å finansiere. Faren sier da surt at jeg er full av penger. Senere var hun stolt over katten som vi kjøpte billig (omplassering). Da liker ikke faren rasekatter. Han og kjæresten har «vanlig» katt. 

Nå et par år etter vi kjøpte hus, trengte vi bil da den gamle ble ødelagt og det kostet mer enn bilens verdi å fikse. Vi solgte den da billig og kjøpte ny. Da gnåler han om alle pengene jeg har igjen. Hun blir jo skuffet, mens jeg sier der er dumt, men ar han kanskje har det vanskelig økonomisk selv. Hva vet jeg. De er jo to voksne med godt betalte jobber. Virker lykkelige sammen. 

jeg er også lykkelig alene. Koser meg med det jeg har penger og mulighet til. 

hvorfor er han sånn? Har prøvd å snakke med han tidligere , men det går inn et øre og ut det andre… 

Anonymkode: a1682...5b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Overskriften var misvisende ser jeg. Eksmannen er altså far til min datter :) 

AnonymBruker
Skrevet

Noen folk er negative og kjipe. Det får du ikke gjort noe med. Minst mulig kontakt med slike folk er det beste, etter min erfaring. Han har da ingenting med hva du kjøper/selger eller eier. Om datter sier at han kommenterer på noe, så bare lag et standardsvar. "Han må bare tenke og mene det han vil, så gjør jeg det jeg synes er best for meg og oss". 

Anonymkode: 66ce8...1eb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med han betaler barnebidrag? Det er dessverre en misoppfatning hos sjokkerende mange menn at alenemødre bruker barnebidraget på fest og moro. De tar ikke innover seg hva det koster med barn, så hver gang eksen bruker penger på noe som helst føler de at de har rett til å ha en mening om det, og tror at det er deres lomme det går ut av. Siden alle kommentarene dreier seg om din økonomi tror jeg det er her skoen trykker. Du kan vurdere å ta en prat med han og spørre om hvorfor han klager på hva du bruker penger på til datteren deres, og at det er fint om han kan slutte med det for datterens skyld.

Anonymkode: 079ef...094

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for konstruktive svar :) tenker jeg kan prøve å ta en prat med han igjen og håpe på at det kan bli bedre for vår datter. 

• Nyttig 1
Skrevet

Her er det helt likt, selv om han tjener det dobbelte av meg. Han har aldri betalt barnebidrag, men klager til ungene fordi jeg får hele barnetrygda. Det handler vel om at han ikke unner meg noe godt, og at han er veldig uøkonomisk av seg. Jeg syns det er vanskelig å vite hva man skal svare barna, men det med å lage seg et nøytralt standar svar som noen over her nevner er vel det beste.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er verst for ham. Han ødelegger forholdet til datteren sin. 

Anonymkode: 5b359...6fe

AnonymBruker
Skrevet

Han er nok litt bitter på deg. 

Anonymkode: 74515...07e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min ekskone er slik. Jeg ignorerer det fullstendig. Barna har sluttet å viderebringe disse småtingene hver gang de er her.

Anonymkode: 26b39...f2f

AnonymBruker
Skrevet
On 7/5/2024 at 12:34 PM, AnonymBruker said:

(...) bare lag et standardsvar. "Han må bare tenke og mene det han vil, så gjør jeg det jeg synes er best for meg og oss". 

Anonymkode: 66ce8...1eb

Dette. 

Anonymkode: 34c6e...7e1

AnonymBruker
Skrevet
Iðunn skrev (9 timer siden):

Her er det helt likt, selv om han tjener det dobbelte av meg. Han har aldri betalt barnebidrag, men klager til ungene fordi jeg får hele barnetrygda. Det handler vel om at han ikke unner meg noe godt, og at han er veldig uøkonomisk av seg. Jeg syns det er vanskelig å vite hva man skal svare barna, men det med å lage seg et nøytralt standar svar som noen over her nevner er vel det beste.

Men hvorfor betaler han ikke bidrag?

Anonymkode: db838...36e

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Men hvorfor betaler han ikke bidrag?

Anonymkode: db838...36e

Kort fortalt; fordi jeg er redd han. Ville ikke skape mer konflikter enn det allerede var da jeg gikk. Det hadde blitt et helvette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...