AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #21 Del Skrevet 4. juli 2024 Jeg gikk fra dermalogica hudpleie til agurkkrem fra Tautra Mariakloster. Huden min vil jeg si er bedre med agurkkremen enn dermalogica sine kremer 😅 Anonymkode: 832c4...23c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #22 Del Skrevet 4. juli 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): hadde nettopp en venninnekveld med 5 venninner jeg ikke har sett på en stund. Vi er 50+ nå, så resultatet av vanene, genene og hudpleierutinene våre begynner å vise seg, og det er tildels store forskjeller. Det var påfallende at den i gjengen som hadde mest rynker, flatest hår og så eldst ut, var hun som er hudpleier av yrke og legger mye ressurser i dette. Jeg med mine enkle vaner var ikke den med den aller beste huden, men jeg vil si jeg kom som en god nummer 2 i dette selskapet, både ift hår og hud, så jeg ble styrket i troen på at jeg ikke trenger et avansert hudpleieprogram. Anonymkode: 0ff43...798 Mye er gener. For kvinner påvirker også overgangsalderen. Ingen form for hudpleie kan hanskes med dette. Anonymkode: bb1ec...123 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #23 Del Skrevet 5. juli 2024 Det handler vel mer om å bruke riktige produkter, tilpasset huden. Det finnes gode og dårlige produkter i begge kategorier, det finnes overdreven bruk fra begge kategorier. Jeg har stor nytte av aktive ingredienser som c-vitamin, retinol, aha og bha, cica. Men vurderer jo behov ut i fra hvordan huden min er. Mange gjør den tabben at de stripper huden helt, og bruker aktive ingredienser både morgen og kveld, da virker det mot sin hensikt. Man bør jo se effekter, samtidig som huden ikke skal føles stram/sår. Jeg merker mindre porer, jevnere hudtone, og mer glødende hud, samt at sminke legger seg finere. Når det gjelder rynkene tror jeg ikke det er så mye man får gjort fra eller til. Det er gener, som mange allerede har påpekt. Mor hadde få rynker, hun brukte stort sett bare vann, brukte ikke hudsminke, kun solkrem i "syden", og ganske mange soltimer generelt. Søster bruker få ingredienser, sjelden hudsminke, har en del linjer. Jeg bruker en del aktive ingredienser, hudsminke en del ganger i uka, er ganske rynkefri. Anonymkode: aea52...7e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #24 Del Skrevet 5. juli 2024 Husker det ble gjort en slags blindtest av shampoer for noen (eller mange, tiden går fort) år siden. Der kom first price sin shampo best ut både på hvordan håret føltes for bruker, og sett fra frisør på hvordan glans, tyngde, hvor fort fett det ble etc. Viser at man absolutt betaler for mye ofte! Selv har jeg brusete hår med krøller og bør ikke ha sulfater i shampo da dette tørker ut. Har funnet en som heter curl girl på normal som er god. Tidlig overgangsalder tok knekken på fukt i huden på kroppen og jeg fikk en masse problemer med huden i ansiktet. Prøvd 5 ulike kremer på resept uten hell, samt et "anbefalt" regime med serum og kremer utenom. Ingenting funket, og flere av de på resept forverret det faktisk. Endte med å kjøpe en liten flaske "krisemiddel" for kviser på normal. Det inneholder sink og salisylsyre. Smører på hver kveld i hele problemområdene, renser med billig vask uten såpe og parfyme først. Kaldt vann neste morgen, en veldig lett dagkrem, ferdig. Nå er huden nesten tilbake der den var før. Neutral krem på tørre områder på kroppen. Solkrem som jeg egentlig skal bruke i høy faktor hver dag blir rett og slett for tett på huden. Bruker det derfor når jeg skal oppholde meg lenge i solen, men ikke for å gå en tur etter jobb f.eks. Ingen dyre produkter, mye mindre problemer- og skuffene fulle i dyre greier til ingen nytte etter alle bomkjøpene 😅 Anonymkode: 90e6c...7e1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #25 Del Skrevet 5. juli 2024 Hva faen er drugstore? Anonymkode: 80053...0b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #26 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva faen er drugstore? Anonymkode: 80053...0b0 Billigmerker, begrepet kommer fra USA/UK. Typisk produkter kjøpt på Target, Ulta, etc. Eksempler er Maybelline, Cerave, Garnier, etc.. Anonymkode: aea52...7e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #27 Del Skrevet 5. juli 2024 Jeg er 40 år, har halvlangt, tjukt, bølgete hår, og atopisk hud som gjerne blir litt tørr på vinteren. Jeg bruker shampoo fra Vossabia, ingen balsam, vasker ansiktet med klut om morgenen og smører med Hudkrem fra Symre og solkrem fra samme merke om sommeren når det er fint vær (bor på Vestlandet, det er ikke så ofte. 😄). Ellers bruker jeg kamillebalsam fra Vossabia på legger og andre tørre kroppsdeler etter dusj, og deodorant fra Weleda. Jeg har ingen linjer og huden er ellers pen, og håret er mykt og glansfullt og har ingen splittede tupper selv om det bare klippes 1-2 ganger i året. Jeg bruker litt concealer, rouge og mascara når jeg skal pynte meg. Nyter å ha masse tid til andre ting enn å smøre kreftfremkallende og hormonforstyrrende dritt på meg selv i timesvis hver dag, og bruker heller pengene på økologisk og råvarebasert mat som gjør meg frisk og pen innenfra. Anonymkode: 39897...b66 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #28 Del Skrevet 5. juli 2024 Jeg er opptatt av hudpleie og har mange favoritter blant de billigere merkene på apotek. Pga økonomi så blir det jo mest av dette i perioder uten at det er et stort problem. Men må si jeg merker det litt på huden, i negativ forstand. De fleste av mine favoritter, er dessverre dyre. Det gjelder også i aller høyeste grad shampo og balsam. Ikke dermed sagt at alt må være dyrt for å være bra, men .. de skikkelig wow-produktene, sånne hvor folk kommenterer hvor bra hud man har, at man gløder, de finner jeg ikke på Kiwi. Jeg tror dere som har fått bedre hud av å bytte fra dyrt til billig, har overbehandlet huden tidligere, brukt feil produkter eller for mye. Anonymkode: 802e8...65e 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #29 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg tror dere som har fått bedre hud av å bytte fra dyrt til billig, har overbehandlet huden tidligere, brukt feil produkter eller for mye. Anonymkode: 802e8...65e Det har jeg aldri gjort. Jeg skiftet bare fra Dermalogica til rimeligere produkter, og for håret gikk jeg fra Redken og Kerastase til fast shampo og eddiktonic. Jeg brukte aldri masker, syrer og kurer - kun fukt, rens og peeling, og sjampo og balsam. Men jeg opplever at de rimelige hudproduktene er like gode. Når det gjelder hår, så er de nye, rimelige produktene mine vesentlig bedre. Anonymkode: 0ff43...798 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #30 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har jeg aldri gjort. Jeg skiftet bare fra Dermalogica til rimeligere produkter, og for håret gikk jeg fra Redken og Kerastase til fast shampo og eddiktonic. Jeg brukte aldri masker, syrer og kurer - kun fukt, rens og peeling, og sjampo og balsam. Men jeg opplever at de rimelige hudproduktene er like gode. Når det gjelder hår, så er de nye, rimelige produktene mine vesentlig bedre. Anonymkode: 0ff43...798 Nå er jo ikke redken og keratase det jeg vil kalle høy-kvalitetsprodukter. De lever på merkenavnet, er overparfyrmert. I USA regnes faktisk redken som drugstore. Hadde du prøvd skikkelige produkter ville du nok merket effekt på håret. Dermalogica er bra. Nøytralt og brukervennlig for de fleste hudtyper. De samme effektene finner man blant annet i Cerave. Det er først når det kommer til aktive produkter man vil merke en stor forskjell. Anonymkode: aea52...7e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffebjørn Skrevet 5. juli 2024 #31 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå er jo ikke redken og keratase det jeg vil kalle høy-kvalitetsprodukter. De lever på merkenavnet, er overparfyrmert. I USA regnes faktisk redken som drugstore. Hadde du prøvd skikkelige produkter ville du nok merket effekt på håret. Dermalogica er bra. Nøytralt og brukervennlig for de fleste hudtyper. De samme effektene finner man blant annet i Cerave. Det er først når det kommer til aktive produkter man vil merke en stor forskjell. Anonymkode: aea52...7e7 Hvilke shampoer anbefaler du som er “skikkelige”? Jeg bruker nemlig Redken 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #32 Del Skrevet 5. juli 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Billigmerker, begrepet kommer fra USA/UK. Typisk produkter kjøpt på Target, Ulta, etc. Eksempler er Maybelline, Cerave, Garnier, etc.. Anonymkode: aea52...7e7 Vi bor i Norge, ikke England eller USA. Flytt dit om du ønsker å bruke ordet. Anonymkode: 20552...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #33 Del Skrevet 5. juli 2024 Jeg over bruker for øvrig ingen billigmerker da det gir utslag på min hud. Alltid et eller annet jeg reagerer på, rød hud, kviser osv. 49 år. Ingen rynker eller linjer. Anonymkode: 20552...ba6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #34 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nå er jo ikke redken og keratase det jeg vil kalle høy-kvalitetsprodukter. De lever på merkenavnet, er overparfyrmert. I USA regnes faktisk redken som drugstore. Hadde du prøvd skikkelige produkter ville du nok merket effekt på håret. Dermalogica er bra. Nøytralt og brukervennlig for de fleste hudtyper. De samme effektene finner man blant annet i Cerave. Det er først når det kommer til aktive produkter man vil merke en stor forskjell. Anonymkode: aea52...7e7 Jeg har brukt cerave noen måneder, men det er penger i dass. Merker ingen forskjell, og har ingen problemer med huden og svært lite rynker for alderen, så jeg tror ikke jeg gidder å fortsette når de jeg har nå er tomme. Håret mitt er langt, sunt og fyldig, og jeg har ingen problemer med verken hodebunn eller tupper, så jeg ser ingen grunn til å endre fra den enkle, rimelige veganske shampobaren jeg bruker nå. Anonymkode: 0ff43...798 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #35 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): På grunn av noe trangere kår for tiden(tror mange kan kjenne seg igjen) har jeg gått fra frisørprodukter og flere trinn med middelsdyr hudpleie til en mere simpel og billig rutine. Fortell meg hvorfor både hår og hud ser bedre ut enn da jeg brukte masse tid og penger?? Min hudpleierutine, som en ung voksen med hormonelle kviseutbrudd til tider har tidligere bestått av mange aktive ingredienser som antageligvis var for mye for meg og ødela hudbarrieren. Jeg begynte for ca 1 år siden å simplifisere rutinen til å handle om rens(doublecleanse med clinique og cerave hydrating), fukt(med Honey serum og cerave-krem og solkrem, med kjemisk eksfoliering med bha av og til. For en stund siden ville lommeboka gjøre det enda simplere og etter overbevisning fra tiktok om å prøve Nivea soft begynte jeg å kun bruke denne til fuktdelen av rutinen min både morgen og kveld! Resultatet har vært at porene fremstår mindre fremtredende, huden har virket mer elastisk og hudtonen jevnere! Jeg vet at dette produktet er ganske parfymert, og jeg var derfor noe skeptisk, men jeg har vært heldig og har ikke vært sensitiv til dette. Jeg er helt sjokkert! Jeg har bølget hår som fortsatt krever balsamsspray,krem og mousse, men jeg var nødt å prøve noe billigere, selvom jeg var redd. Da jeg begynte å bruke Gliss-spray, Proffs-krem og Wella shockwaves mousse kombinert med det verste av det verste(med den beste duften): Jane Hellen sjampo og balsam(den rosa) har håret mitt vært så utrolig takknemlig? Har også trengt å kure håret sjeldnere. Bruker enda min noe dyrere briogeo-kur, men det går fint for slik det er nå vil den vare for alltid. Til sammen har alt ført til at jeg betaler en brøkdel av det jeg tidligere brukte på hud- og hårpleie! Og jeg er mer fornøyd med resultatene. Andre som har opplevd lignende? Eller som alltid har brukt, og vært fornøyd med «drugstore» alternativene? Eller som er totalt uenig med meg? Anonymkode: 6b1d4...8af Jepp! Gikk fra å være luksus dyr til å bruke head and shoulders shampo og ikke noe annet i håret, har langt hår til rompa og har vært avhengig av dyre shampo balsam og kur, håret er nå null flokete og ser galansfult og nydelig ut! Huden bruker jeg kun carboderm krem på og en tilfeldig mica rens fra butikken Anonymkode: 2fd20...2ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #36 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Nå er jo ikke redken og keratase det jeg vil kalle høy-kvalitetsprodukter. De lever på merkenavnet, er overparfyrmert. I USA regnes faktisk redken som drugstore. Hadde du prøvd skikkelige produkter ville du nok merket effekt på håret. Dermalogica er bra. Nøytralt og brukervennlig for de fleste hudtyper. De samme effektene finner man blant annet i Cerave. Det er først når det kommer til aktive produkter man vil merke en stor forskjell. Anonymkode: aea52...7e7 Jeg begynte med Redken midt på 90-tallet etter anbefaling hos Adam&Eva, som var regnet som en av de beste frisørsalongene i Oslo på den tiden. Jeg minnes at det kostet flere hundre kroner for de produktene, og dette var altså midt på 90-tallet. Hvis dette er drugstore for deg, så er du ganske nedlatende vil jeg si. Anonymkode: 0ff43...798 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #37 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Vi bor i Norge, ikke England eller USA. Flytt dit om du ønsker å bruke ordet. Anonymkode: 20552...ba6 Jeg sier drugstore. Jeg ser også en del reviews av vloggere som rater drugstore produkter, og finner stadig nye favourites 😄 Anonymkode: aea52...7e7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaledonia Skrevet 5. juli 2024 #38 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva faen er drugstore? Anonymkode: 80053...0b0 Rimelige sminke- og hudpleieprodukter som finnes hos Normal, Vita, H&M, Cubus, Europris, Rusta og dagligvarebutikker. Populære merker som Nivea, L’Oréal, Garnier, Depend, Dr. Greve, Simple, Gillette, Sunsilk, Wella. Jeg bruker en sjampo av merke som heter Urtekram. 1 l flaske er nesten like billig som Sunsilk. Rimmelige sminkeprodukter like jeg også f.eks. Essence øyebrynblyant og blyantspisser, Max Factor mascara, Essie neglelakk ( finnes under 100kr hos Normal ), Isadora solpudder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #39 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg begynte med Redken midt på 90-tallet etter anbefaling hos Adam&Eva, som var regnet som en av de beste frisørsalongene i Oslo på den tiden. Jeg minnes at det kostet flere hundre kroner for de produktene, og dette var altså midt på 90-tallet. Hvis dette er drugstore for deg, så er du ganske nedlatende vil jeg si. Anonymkode: 0ff43...798 Nedlatende? Av alle ting å bli krenka over. Det var lenge ekstremt overpriset i Norge. Samtidig som man kunne kjøpe tilsvarende flaske for 30nok på dagligvaren i USA. Men nå har jo det endret seg. Om du fortsatt betaler overpris hos frisør kan jeg anbefale Normal eller Sparkjøp. Anonymkode: aea52...7e7 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #40 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nedlatende? Av alle ting å bli krenka over. Det var lenge ekstremt overpriset i Norge. Samtidig som man kunne kjøpe tilsvarende flaske for 30nok på dagligvaren i USA. Men nå har jo det endret seg. Om du fortsatt betaler overpris hos frisør kan jeg anbefale Normal eller Sparkjøp. Anonymkode: aea52...7e7 Takk for tips, men som jeg har sagt flere ganger nå har jeg funnet et helt overlegent produkt som jeg aldri kommer til å skifte ut Anonymkode: 0ff43...798 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå