Gå til innhold

Begynt å bruke «drugstore»-produkter igjen, hud og hår er bedre enn noensinne!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På grunn av noe trangere kår for tiden(tror mange kan kjenne seg igjen) har jeg gått fra frisørprodukter og flere trinn med middelsdyr hudpleie til en mere simpel og billig rutine. 
Fortell meg hvorfor både hår og hud ser bedre ut enn da jeg brukte masse tid og penger??

Min hudpleierutine, som en ung voksen med hormonelle kviseutbrudd til tider har tidligere bestått av mange aktive ingredienser som antageligvis var for mye for meg og ødela hudbarrieren. Jeg begynte for ca 1 år siden å simplifisere rutinen til å handle om rens(doublecleanse med clinique og cerave hydrating), fukt(med Honey serum og cerave-krem og solkrem, med kjemisk eksfoliering med bha av og til. For en stund siden ville lommeboka gjøre det enda simplere og etter overbevisning fra tiktok om å prøve Nivea soft begynte jeg å kun bruke denne til fuktdelen av rutinen min både morgen og kveld! Resultatet har vært at porene fremstår mindre fremtredende, huden har virket mer elastisk og hudtonen jevnere! Jeg vet at dette produktet er ganske parfymert, og jeg var derfor noe skeptisk, men jeg har vært heldig og har ikke vært sensitiv til dette. Jeg er helt sjokkert! 

Jeg har bølget hår som fortsatt krever balsamsspray,krem og mousse, men jeg var nødt å prøve noe billigere, selvom jeg var redd. Da jeg begynte å bruke Gliss-spray, Proffs-krem og Wella shockwaves mousse kombinert med det verste av det verste(med den beste duften): Jane Hellen sjampo og balsam(den rosa) har håret mitt vært så utrolig takknemlig? Har også trengt å kure håret sjeldnere. Bruker enda min noe dyrere briogeo-kur, men det går fint for slik det er nå vil den vare for alltid.

Til sammen har alt ført til at jeg betaler en brøkdel av det jeg tidligere brukte på hud- og hårpleie! Og jeg er mer fornøyd med resultatene.

Andre som har opplevd lignende? Eller som alltid har brukt, og vært fornøyd med «drugstore» alternativene? Eller som er totalt uenig med meg? 

Anonymkode: 6b1d4...8af

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

På grunn av noe trangere kår for tiden(tror mange kan kjenne seg igjen) har jeg gått fra frisørprodukter og flere trinn med middelsdyr hudpleie til en mere simpel og billig rutine. 
Fortell meg hvorfor både hår og hud ser bedre ut enn da jeg brukte masse tid og penger??

Min hudpleierutine, som en ung voksen med hormonelle kviseutbrudd til tider har tidligere bestått av mange aktive ingredienser som antageligvis var for mye for meg og ødela hudbarrieren. Jeg begynte for ca 1 år siden å simplifisere rutinen til å handle om rens(doublecleanse med clinique og cerave hydrating), fukt(med Honey serum og cerave-krem og solkrem, med kjemisk eksfoliering med bha av og til. For en stund siden ville lommeboka gjøre det enda simplere og etter overbevisning fra tiktok om å prøve Nivea soft begynte jeg å kun bruke denne til fuktdelen av rutinen min både morgen og kveld! Resultatet har vært at porene fremstår mindre fremtredende, huden har virket mer elastisk og hudtonen jevnere! Jeg vet at dette produktet er ganske parfymert, og jeg var derfor noe skeptisk, men jeg har vært heldig og har ikke vært sensitiv til dette. Jeg er helt sjokkert! 

Jeg har bølget hår som fortsatt krever balsamsspray,krem og mousse, men jeg var nødt å prøve noe billigere, selvom jeg var redd. Da jeg begynte å bruke Gliss-spray, Proffs-krem og Wella shockwaves mousse kombinert med det verste av det verste(med den beste duften): Jane Hellen sjampo og balsam(den rosa) har håret mitt vært så utrolig takknemlig? Har også trengt å kure håret sjeldnere. Bruker enda min noe dyrere briogeo-kur, men det går fint for slik det er nå vil den vare for alltid.

Til sammen har alt ført til at jeg betaler en brøkdel av det jeg tidligere brukte på hud- og hårpleie! Og jeg er mer fornøyd med resultatene.

Andre som har opplevd lignende? Eller som alltid har brukt, og vært fornøyd med «drugstore» alternativene? Eller som er totalt uenig med meg? 

Anonymkode: 6b1d4...8af

Bølgete hår her og. Bruker shampoo, balsam og olje kjøpt på normal. Til ansiktet vanlig såpe og vann. Er 53 og uten rynker.

Anonymkode: 4856a...135

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden min trives best med minst mulig produkter hvertfall, aldri hatt så fin hud som nå når jeg ikke prøver, men bare lar den være i fred, og de dyre hudpleieproduktene ikke benyttes. Ikke helt det du er ute etter kanskje.

Anonymkode: c227e...bd6

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Huden min trives best med minst mulig produkter hvertfall, aldri hatt så fin hud som nå når jeg ikke prøver, men bare lar den være i fred, og de dyre hudpleieproduktene ikke benyttes. Ikke helt det du er ute etter kanskje.

Anonymkode: c227e...bd6

Absolutt dette! Vil egentlig bare høre andres opplevelser med lignende, synes det er fascinerende hvordan vi blir fortalt at vi trenger å blakke oss på alle disse produktene, også viser det seg ofte at det ikke stemmer! En av kapitalismens (mange) baksider.

Endret av merina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplever det samme! Men prøver å unngå parfyme og andre hormonforstyrrende stoff til en viss grad, så går for f.eks. Mevolution-serien man får kjøpt på Kiwi, hvor shampooen ble best i test hos Forbrukerrådet. Ellers milde kroppsprodukter som Aveeno og Weleda sensitive, kjøper ofte når de er på tilbud. I ansiktet bruker jeg Nivea blå krukke på natten, og La Roche Posay sensitive rich på dagtid. Får komplimenter for hud og hår :) Har fet hodebunn og blandingshud som er både tørr og oljete.

 

 

Anonymkode: 343c5...afe

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

less is more hos meg også. med perioral dermatitt er det mye en ikke kan gjøre. håret mitt blir best med fast shampoo uten sls. og silikonfrie produkter. garnier sin serie er god og billig.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg opplever det samme! Men prøver å unngå parfyme og andre hormonforstyrrende stoff til en viss grad, så går for f.eks. Mevolution-serien man får kjøpt på Kiwi, hvor shampooen ble best i test hos Forbrukerrådet. Ellers milde kroppsprodukter som Aveeno og Weleda sensitive, kjøper ofte når de er på tilbud. I ansiktet bruker jeg Nivea blå krukke på natten, og La Roche Posay sensitive rich på dagtid. Får komplimenter for hud og hår :) Har fet hodebunn og blandingshud som er både tørr og oljete.

 

 

Anonymkode: 343c5...afe

Korhen kjøper du Aveeno?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

På grunn av noe trangere kår for tiden(tror mange kan kjenne seg igjen) har jeg gått fra frisørprodukter og flere trinn med middelsdyr hudpleie til en mere simpel og billig rutine. 
Fortell meg hvorfor både hår og hud ser bedre ut enn da jeg brukte masse tid og penger??

Min hudpleierutine, som en ung voksen med hormonelle kviseutbrudd til tider har tidligere bestått av mange aktive ingredienser som antageligvis var for mye for meg og ødela hudbarrieren. Jeg begynte for ca 1 år siden å simplifisere rutinen til å handle om rens(doublecleanse med clinique og cerave hydrating), fukt(med Honey serum og cerave-krem og solkrem, med kjemisk eksfoliering med bha av og til. For en stund siden ville lommeboka gjøre det enda simplere og etter overbevisning fra tiktok om å prøve Nivea soft begynte jeg å kun bruke denne til fuktdelen av rutinen min både morgen og kveld! Resultatet har vært at porene fremstår mindre fremtredende, huden har virket mer elastisk og hudtonen jevnere! Jeg vet at dette produktet er ganske parfymert, og jeg var derfor noe skeptisk, men jeg har vært heldig og har ikke vært sensitiv til dette. Jeg er helt sjokkert! 

Jeg har bølget hår som fortsatt krever balsamsspray,krem og mousse, men jeg var nødt å prøve noe billigere, selvom jeg var redd. Da jeg begynte å bruke Gliss-spray, Proffs-krem og Wella shockwaves mousse kombinert med det verste av det verste(med den beste duften): Jane Hellen sjampo og balsam(den rosa) har håret mitt vært så utrolig takknemlig? Har også trengt å kure håret sjeldnere. Bruker enda min noe dyrere briogeo-kur, men det går fint for slik det er nå vil den vare for alltid.

Til sammen har alt ført til at jeg betaler en brøkdel av det jeg tidligere brukte på hud- og hårpleie! Og jeg er mer fornøyd med resultatene.

Andre som har opplevd lignende? Eller som alltid har brukt, og vært fornøyd med «drugstore» alternativene? Eller som er totalt uenig med meg? 

Anonymkode: 6b1d4...8af

jeg er helt enig i at dyre produkter ikke er verd pengene, men det synes jeg ikke dagligvareproduktene er heller. Jeg er skeptisk til hva de putter av dritt i billige, kommersielle produkter, så jeg har forenklet produktvanene mine enda litt. 

Jeg har brukt noen år på å finne frem til rimelige no-nonsensprodukter av god kvalitet, og har etterhvert funnet noen som jeg sverger til. Prøver å å unngå parfyme og parabener i alle produkter jeg bruker.

Jeg har aldri problemer med verken hud eller hår lenger, så nå kjøper jeg ytterst sjelden noe annet enn disse:

Fukt: https://www.apotek1.no/produkter/decubal-face-cream-75ml-913787p


Rens: https://www.boozt.com/no/no/ren/evercalm-gentle-cleansingmilk-50-ml_32236664/226330554?localLanguage=1&volume=3&cq_src=google_ads&cq_cmp=20864956729&cq_con=157479525595&cq_term=&cq_med=pla&cq_plac=&cq_net=g&cq_pos=&cq_plt=gp&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwkJm0BhBxEiwAwT1AXGiD14Q8HdHoYeOyRH5KLn89mWXoRx9DIi1JrLIUMp9_k0Qgs9PnaBoCXx8QAvD_BwE


Hår: https://isangs.com/da-no/collections/haarpleje/products/skaansom-shampoo og https://isangs.com/da-no/collections/haarpleje/products/bloedgoerende-haartonic


Deodorant: https://www.vita.no/kroppspleie/deodoranter/spin-roll-on-deodorant-unperfumed-50-ml?v=10907&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwkJm0BhBxEiwAwT1AXIuB0EHRb-Fzzeb4Pmzz2oBFJiZuKK-ihFcAj76bKV9GtGCosMWjtBoCLp8QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Bodylotion: https://www.apotek1.no/produkter/decubal-body-cream-med-pumpe-485g-817061p eller https://www.thebodyshop.no/bodybutter-shea-50ml

Dusjolje: https://www.farmasiet.no/catalog/allergi-og-astma/eksem/sebamed-shower-oil,5001289?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwkJm0BhBxEiwAwT1AXPmh1-T5BVOhhHZMXoPtrppMkeF-VP3v0lbU5VSChChffrCM8t2KvRoCDB0QAvD_BwE

Pengene jeg sparer, bruker jeg på make-up og  eksklusive parfymer, med god samvittighet!

Anonymkode: 0ff43...798

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (6 minutter siden):

Korhen kjøper du Aveeno?

Tror det var med24, men de har brukt å selge det på Blush.no også :)

Anonymkode: 343c5...afe

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden liker best en enkel rutine med få produkter som brukes over tid. Ved bruk av aktive ingridienser så liker huden at dette ikke overdrives. Noe dessverre mange gjør. Jeg antar at du tidligere har skadet hudbarrieren din med alt for mange aktive ingridienser.

Selv har jeg en blanding mellom dyre og billige produkter. Enkelte produkter bør man legge litt mer penger men det kommer igjen ann på hvilke resultater mann ønsker gjennom hudpleien. Hva slags hudtype mann har vil også påvirke hvilke produkter som vil fungere godt så dette er veldig individuelt.

Jeg har selv bølger og er veldig fornøyd med cantu sin balsam og curl activator leave in. Liker også billig gele tilpasset bølger og krøller best. Slike som kommer i store krukker. Hårmaskene fra shea moisture er også veldig gode.

Men billig shampoo fungerer ikke for meg så her må jeg legge litt penger.

 

Anonymkode: bb1ec...123

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i flere år kun vasket ansiktet med vann morgen og kveld. Bruker fuktighetskrem uten parfyme eller hjemmelaget olje ved behov for fuktighet (mest på vinteren). Har mye bedre hud nå enn når jeg brukte diverse rengjøringsprodukter i huden. 

Tror mange av oss begynner å bruke disse produktene i puberteten når huden er veldig hormonpåvirket. Så bare fortsetter vi fordi vi tror det er viktig for å forhindre dårlig hud. Men egentlig er det beste for huden å la den være mest mulig.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og gått vekk i fra dyre produkter. Har hatt en del problem med nuppete og rød og ømfintlig hud.  Brker natt- og dagkrem fra Normal. Om kvelden e-vitamin olje fra helsekost og morgen c-vitamin serum fra Normal. Samt solkrem og a-vitamin-krem fra lege om vinteren. Super fin hud, med lite rynker, og jeg nærmer meg 50.

Til hår bruker jeg butikk sjampo og krem/spray for krøller fra frisør (holder i 1 år om gangen)

Anonymkode: c4eb9...b41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg begynte for ca 1 år siden å simplifisere rutinen til å handle om rens(doublecleanse med clinique og cerave hydrating), fukt(med Honey serum og cerave-krem og solkrem, med kjemisk eksfoliering med bha av

Har alltid hatt en veldig enkel hudrutine med få produkter. Fått mye skryt for huden. Ser at de som bruker mest produktet på huden ofte er de samme som har veldig uten eller forstyrret hud. 

Ellers skummelt hvor hjernevasket mange er ifh hudprodukter. Man tror man trenger to rens, sånn syregreier jeg ikke vet navnet på engang, som skal tas på før hudkremen visstnok. Fuck it, jeg greier tenke selv.

Trening og mat, og hva du putter i deg har enormt å si på huden. La huden få puste. 

Anonymkode: 3ff57...cda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat håret mitt trenger dyrere produkter, og ble myyyye finere når jeg gikk bort fra billig sjampo og balsam.

Men hudpleien min har bestått av ansikt-rens fra garnier, fuktighetskrem fra cerave, og c-vitamin serum fra normal. Huden er så fin, ingen kviser eller hudormer,  gløder! Ble mye finere når jeg kuttet ut masse skincare steps, tror det ble alt for mye greier.

Anonymkode: d5d15...023

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har alltid hatt en veldig enkel hudrutine med få produkter. Fått mye skryt for huden. Ser at de som bruker mest produktet på huden ofte er de samme som har veldig uten eller forstyrret hud. 

Ellers skummelt hvor hjernevasket mange er ifh hudprodukter. Man tror man trenger to rens, sånn syregreier jeg ikke vet navnet på engang, som skal tas på før hudkremen visstnok. Fuck it, jeg greier tenke selv.

Trening og mat, og hva du putter i deg har enormt å si på huden. La huden få puste. 

Anonymkode: 3ff57...cda

Stort sett enig. Men solkrem!! Viktig!

Anonymkode: 0ff43...798

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har alltid hatt en veldig enkel hudrutine med få produkter. Fått mye skryt for huden. Ser at de som bruker mest produktet på huden ofte er de samme som har veldig uten eller forstyrret hud. 

Ellers skummelt hvor hjernevasket mange er ifh hudprodukter. Man tror man trenger to rens, sånn syregreier jeg ikke vet navnet på engang, som skal tas på før hudkremen visstnok. Fuck it, jeg greier tenke selv.

Trening og mat, og hva du putter i deg har enormt å si på huden. La huden få puste. 

Anonymkode: 3ff57...cda

hadde nettopp en venninnekveld med 5 venninner jeg ikke har sett på en stund.

Vi er 50+ nå, så resultatet av vanene, genene og hudpleierutinene våre begynner å vise seg, og det er tildels store forskjeller.

Det var påfallende at den i gjengen som hadde mest rynker, flatest hår og så eldst ut, var hun som er hudpleier av yrke og legger mye ressurser i dette.  Jeg med mine enkle vaner var ikke den med den aller beste huden, men jeg vil si jeg kom som en god nummer 2 i dette selskapet, både ift hår og hud, så jeg ble styrket i troen på at jeg ikke trenger et avansert hudpleieprogram.

Anonymkode: 0ff43...798

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...