Gå til innhold

Mannen med 1000 barn

tøydokka

Anbefalte innlegg

Omg. Jeg har ei tidligere vennine som var i Danmark 2013 og brukte donor. Håret til barnet fikk meg til å finne frem bilder og sammenligne med nevnte donor for å lete etter fellestrekk. Omg om barnet er en av hans 😱

Endret av luxifine
Leif
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lew skrev (På 9.7.2024 den 11.46):

Håper alle som kan krever bidrag fra han😅

Jeg tenkte akkurat det samme. Han bør dømmes til å betale barnebidrag til alle barna, da stopper han nok veldig kjapt. 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mymlen skrev (På 9.7.2024 den 14.47):

Lurer på hvor mange barn han har i Norge. Ser at den internasjonale spermbanknettsiden sender sperm hit også. Veldig trist at sjansen nå er stor for at det blir en del innavl. Må bli veldig sårt og fortvilende for barna som vokser opp og tar DNA-tester, og finner ut at de har 1000 halvsøsken på tvers av hele verden

Dette er jo absolutt spembankenes ansvar som ikke har god nok kontroll. Jeg ble sittende å lure på hvor mange søsken mine to barn har, de er donorbarn. I flg klinikken var det grenser for antall barn det kunne bli ut av en donor men dette var jo også opplysninger som kom fra den danske donorbanken så man måtte jo kunne stole på det.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/5/2024 at 9:26 AM, tøydokka said:

Wow, det visste jeg ikke. Kun sett noen episoder med 90 days når jeg har vært på jobb,  så ikke så veldig oppdatert. Hva heter han? Hva synes å være motivasjonen hans for å donere verden rundt?

Hvor får man din jobb? 90 days er en av mine guilty pleasures. Kunne lett tenke meg â se 90 days i jobbtida :)

han fra 90 days heter kyle eller.no. var i Norge for og "donere" også. Som en over sa. Skikkelig raring. Faktisk sjelden sett verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (På 13.7.2024 den 4.14):

Hvor får man din jobb? 90 days er en av mine guilty pleasures. Kunne lett tenke meg â se 90 days i jobbtida :)

Jobber natt på et behandlingssted for rusmiddelavhengige. De fleste har lagt seg kl 24.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magrat skrev (På 8.7.2024 den 13.13):

Interessant dokumentar.

Det er jo i aller høyeste grad en iboende, dyrisk egenskap i menn at de har ønske om å spre genene sine så mye som mulig!

Dette gjelder det meste av liv på jorden.

Han har egentlig bare gjort akkurat det han er programmert til å gjøre.

Men hvor etisk riktig det er ... 

Det skaper jo mange fremtidige problemer.

Søsken som ikke vokser opp sammen har en tendens til å falle for hverandre fordi man tiltrekkes det familiære.

Virket som det var endel, i samme distrikt i Nederland, i samme periode. 🙈

Han virker litt spesiell ut fra kanalen sin på Youtube. Han legger blant annet ut videoer om tradwifes, demoner og utopiske visjoner av masse barn med lyse krøller.

Men jeg ble også nysgjerrig på han med arret.

Tenk å ha donert masse, også hadde han kanskje en genetisk sykdom 🫣

Han virket VELDIG spesiell . Uten sosiale antenner . Å uten manerer. Skumle gener å spre videre tenker jeg 🙈

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tøydokka skrev (På 5.7.2024 den 0.01):

På Netflix. Noen som har sett den og gjort seg noen tanker? Har foreløpig sett første episode og tenkte bare wow. En ung, flott mann som bruker ekstremt mye av sin tid på å hjelpe par med donorsæd. Og han tar ikke betalt for det. Han tilbyr både å levere sæd for selv inseminering, men også samleie viss kvinnen vil. Hva er motivasjonen? Er det en slags psykisk avhengighet, som kanskje utviklet seg av en god følelse han fikk med de første han hjalp og så kom det ut av kontroll? Følelse av makt? Eller er det en iboende, dyrisk egenskap i menn at de har ønske om å spre genene sine så mye som mulig? 

Tror det er en psykisk greie om at han vil ha genene sine ut i verden og kanskje et lite gudkompleks 

Jeg vil jo ikke si at han hjelper de. Selfølgelig de vil ha barn å de får det jo, samtidig så har han flere hundre barn i Nederland i tillegg til flere rundt om. Flere barn i samme by. Da er jo det er risk for at barna hans forelsker seg i hverandre.  Dette er jo noe foreldrene kommer til å tenke på. Barna kan være redde for det. Det er jo en påkjenning. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett den. 

Det med at de som mottok sæd var lettlurte/naive er jo egentlig ikke poenget i det hele tatt. Han har jo donert til samtlige klinikker i Nederland, samt flere i utlandet og den internasjonale Cryo. Dokumentaren belyser et stort problem - at det ikke finnes nasjonale og internasjonale registre for sæddonerer. Systemet med at donorer kun kan gi sæd så så mange ganger er dermed basert på tillit. Man skriver under en kontrakt, men ingen sjekker. 

Det er jo nå avdekket en god del saker med donorer og ferilitetsleger som viser seg å være far til utrolig mange barn. Ofte på et relativt lite geografisk område. Med DNA er det heldigvis mulig å avdekke, men det er jo utrolig kjipt for de det gjelder. Og hva gjør det med folk rent psykologisk å ha titalls, kanskje hundrevis av halvsøsken? 

Det er ganske åpenbart at det må et bedre regelverk på plass her for å sikre barnas rettigheter.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...