Gå til innhold

Mann som bruker «større» ord for å beskrive andre kvinner han liker, enn til deg…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten kan omtale andre kvinner som vakre, pene, flotte osv., men til meg har han bare sagt «så fin du var» (i situasjoner der vi kler på finstasen), samt at han sier at jeg er deilig (i seksuelle settinger).

Merker jeg begynner å bli litt trist av det, og føler meg ikke så bra…

Hvordan kan jeg ta dette opp med ham?

Anonymkode: 3fd9b...80e

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Si det rett ut slik du gjør her❤️

Anonymkode: 6c369...fcf

Hmm… Kanskje jeg er litt redd for at svaret skal bli at jeg ikke er pen/flott/vakker som dem😔

ts

Anonymkode: 3fd9b...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det samme da.

Si,"oj, han var høy, muskuløs, kjekk, attraktiv" ect når det dukker opp en som er mye finere enn mannen din.

 

Anonymkode: c9ea5...adf

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du så vakker da? 

Jeg synes jo det er litt rart om f.eks. mannen til Trine Skei Grande tenker at mannen skal mene at hun er like vakker og flott og slank som f.eks. prinsesse Kate.

Men om man er sammen med en som ikke er så pen, men har andre gode kvaliteter er det selvsagt dårlig stil å stadig påpeke det. Så feilen her er kanskje mer at han kommenterer andre kvinners utseende, enn at han ikke gir deg komplimenter…?

Anonymkode: 13620...2d6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Gjør det samme da.

Si,"oj, han var høy, muskuløs, kjekk, attraktiv" ect når det dukker opp en som er mye finere enn mannen din.

 

Anonymkode: c9ea5...adf

Nei. Det er dårlig stil, og jeg vil ikke være en slik person.

ts

Anonymkode: 3fd9b...80e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er du så vakker da? 

Jeg synes jo det er litt rart om f.eks. mannen til Trine Skei Grande tenker at mannen skal mene at hun er like vakker og flott og slank som f.eks. prinsesse Kate.

Men om man er sammen med en som ikke er så pen, men har andre gode kvaliteter er det selvsagt dårlig stil å stadig påpeke det. Så feilen her er kanskje mer at han kommenterer andre kvinners utseende, enn at han ikke gir deg komplimenter…?

Anonymkode: 13620...2d6

Jeg er ikke i nærheten «vakrest i verden», men er vel «pen nok»? Det er mange andre menn som har kalt meg pen/vakker/flott osv, samt kvinner.

Men ja, det var aldri noe problem at han ikke nevnte noe slik før han begynte å si det om andre. Så det er vel helst det som har har startet hele greia for meg, og det som gjør at jeg ikke føler meg bra.

ts

Anonymkode: 3fd9b...80e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du så vakker da? 

Jeg synes jo det er litt rart om f.eks. mannen til Trine Skei Grande tenker at mannen skal mene at hun er like vakker og flott og slank som f.eks. prinsesse Kate.

Men om man er sammen med en som ikke er så pen, men har andre gode kvaliteter er det selvsagt dårlig stil å stadig påpeke det. Så feilen her er kanskje mer at han kommenterer andre kvinners utseende, enn at han ikke gir deg komplimenter…?

Anonymkode: 13620...2d6

1. Alle kvinner er narsissistiske

2. Alle kvinner krever at menn lyver om dette

Anonymkode: 1f907...789

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

1. Alle kvinner er narsissistiske

2. Alle kvinner krever at menn lyver om dette

Anonymkode: 1f907...789

Nei. De fleste av oss vil ha en mann som er intelligent nok til ikke å sammenligne - ikke lyve, men heller ikke føle behov for å opplyse meg om at Zendaya er penere og tynnere enn meg.

Anonymkode: 13620...2d6

  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. Det er dårlig stil, og jeg vil ikke være en slik person.

ts

Anonymkode: 3fd9b...80e

Men du syns det er greit å være sammen med en slik person?

Hvorfor lar du han behandle deg på en måte du aldri ville behandlet han?

Anonymkode: c9ea5...adf

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er du så vakker da? 

Jeg synes jo det er litt rart om f.eks. mannen til Trine Skei Grande tenker at mannen skal mene at hun er like vakker og flott og slank som f.eks. prinsesse Kate.

Men om man er sammen med en som ikke er så pen, men har andre gode kvaliteter er det selvsagt dårlig stil å stadig påpeke det. Så feilen her er kanskje mer at han kommenterer andre kvinners utseende, enn at han ikke gir deg komplimenter…?

Anonymkode: 13620...2d6

Nå tror jeg ikke Trine Skei Grande har mann for tiden, men uansett, hvis hun har det, skal han faktisk mene at hun er flottere enn prinsesse Kate eller hvem det nå måtte være. Flott er ikke synonymt med slank, bare så det er sagt.

Uansett merkelig kommentar du kommer med. Skal det liksom være greit å si til partneren sin at "Nabodama så virkelig fantastisk ut i dag, men du er så flink til å bake brød / har fine tenner"?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er du så vakker da? 

Jeg synes jo det er litt rart om f.eks. mannen til Trine Skei Grande tenker at mannen skal mene at hun er like vakker og flott og slank som f.eks. prinsesse Kate.

Men om man er sammen med en som ikke er så pen, men har andre gode kvaliteter er det selvsagt dårlig stil å stadig påpeke det. Så feilen her er kanskje mer at han kommenterer andre kvinners utseende, enn at han ikke gir deg komplimenter…?

Anonymkode: 13620...2d6

Hvor er nestekjærligheten din? Vet du at det er frivillig å gå inn I et forhold? Jeg forventer at folk skal være tiltrukket av den de påstår å elske, ellers bør de vel helst slå opp.

Anonymkode: 701cd...c0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hmm… Kanskje jeg er litt redd for at svaret skal bli at jeg ikke er pen/flott/vakker som dem😔

ts

Anonymkode: 3fd9b...80e

Har du en snill mann? Hvis ja så kommer han aldri til å si noe slikt!

Skjønner at det ikke er lett å ta opp tingene du føler med kjæresten. Men dette er jo et problem som bare kan løses ved at du snakker med han. 

Anonymkode: f20ec...9c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig spesielt og tyder på at han mangler litt sosiale antenner. Vakker og flott for meg er ikke relatert til utseendet, men en beskrivelse av hele personen. Er du et godt menneske med varme, empati for andre, snill og ærlig er du vakker og flott i mine øyne. Har du utstråling, sjarm, er snill og god mot andre er du også vakker og flott. Jeg forstår ikke dette fokuset på utseendet. Er du pen er du pen, men ikke nødvendigvis flott eller vakker. Jeg kjenner mange vakre, flotte og fantastiske personer som ikke nødvendigvis er pene, men de er penere i mine øyne enn de objektivt pene personene med kjip personlighet. 

Anonymkode: d2dc9...683

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss et forhold fikk meg til å føle meg usikker på meg selv eller generelt trist ville jeg tenkt at dette ikke er et forhold jeg ønsker å være i.

Anonymkode: 5d033...8e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Er du så vakker da? 

Jeg synes jo det er litt rart om f.eks. mannen til Trine Skei Grande tenker at mannen skal mene at hun er like vakker og flott og slank som f.eks. prinsesse Kate.

Men om man er sammen med en som ikke er så pen, men har andre gode kvaliteter er det selvsagt dårlig stil å stadig påpeke det. Så feilen her er kanskje mer at han kommenterer andre kvinners utseende, enn at han ikke gir deg komplimenter…?

Anonymkode: 13620...2d6

Poenget ved å ha en partner er å løfte dem opp. Ikke få dem til å føle seg mindre attraktive eller dårligere enn andre.

Kjæresten min kan kalle andre kvinner «nydelig», men da refererer han til fine personligheter.

Og klart han legger merke til vakre damer, men det er jeg som får høre hvor vakker, sexy, hot og fantastisk han synes jeg er. Det er jo meg han vil ha og vil ha en fremtid sammen med.

På lik linje som at jeg legger merke til kjekke menn og fine kropper. Men det er til han jeg forteller hvor flott, kjekk og fin han er. Det er jo han som betyr noe og er viktig for meg.

Vårt fokus er hverandre og det vi har.

Hadde han bablet om masse andre damer hadde jeg ikke følt meg spesiell så hva er poenget da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...