AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #1 Skrevet 4. juli 2024 Når kom dere i gang med knipeøvelser etter fødsel? Jeg opplever at jeg klarer å knipe sammen (ikke like kraftig som før), men så merker jeg at jeg sliter med å «trekke» muskulaturen oppover. Er det vanlig i starten? . Anonymkode: 445db...2df
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #2 Skrevet 4. juli 2024 Det kan ta litt tid før man får kontroll som før. Hvor lenge er det siden fødsel? Kjenner du med hånda på perineum om det løfter seg noe når du kniper? Anonymkode: fd83d...d21
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #3 Skrevet 4. juli 2024 Det kan ta tid. Jeg fant det lettere etter en god del uker å ha orgasmer. Det strammer opp på sikt. Anonymkode: 5c058...7a2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #4 Skrevet 4. juli 2024 Helt i starten er det faktisk ganske vanlig å ikke kjenner at man kniper i det hele tatt. Tren så mye du orker, og du vil sannsynligvis merke ganske rask bedring. Anonymkode: 4a4ee...0d6 1
Arkana Skrevet 5. juli 2024 #5 Skrevet 5. juli 2024 (endret) På barsel sa de vi skulle begynne med knipeøvelser med en gang. Med førstemann kjente jeg ikke musklene i det hele tatt (hadde fått en stor ruptur), men etter hvert får man kontrollen tilbake igjen så bare tren så mye du klarer. Det vil bli bedre. Endret 5. juli 2024 av Arkana 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #6 Skrevet 5. juli 2024 De sier knip knip knip, ingen sa til meg at man faktisk kan få stramt bekkenbunn som gir smerter rundt i bekkenet av for mye trening! Det burde jordmødre vite og informere om. Fant øvelser, både strekkeøvelser og avspenning på nett, brukte dette som hjalp. Så knip, men også avspenn og strekk! Anonymkode: 2afa1...54b 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #7 Skrevet 6. juli 2024 On 7/4/2024 at 11:17 PM, AnonymBruker said: Det kan ta litt tid før man får kontroll som før. Hvor lenge er det siden fødsel? Kjenner du med hånda på perineum om det løfter seg noe når du kniper? Anonymkode: fd83d...d21 Litt over én uke! Synes det er vanskelig å få kontakt med musklene rundt urinrøret, lettere med muskelen rundt endetarm. Har ikke sjekka med hånda på perineum, men skal gjøre det! Anonymkode: 445db...2df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå