Gå til innhold

Hvor er det fint å feriere i "Syden"?


pressplay

Anbefalte innlegg

Har akkurat truffet en dame og har fått i oppgave å finne et fint sted å feriere i "Syden" i sommer. Hun er av typen som mener at dette må jeg fikse for oss, men mitt problem er at jeg er helt elendig på å finne gode ferieplasser. Vanligvis henger jeg meg bare på hvor andre vil og er som regel fornøyd. 

Oppdraget er som følger. Finne et fint sted å feriere for 2 personer (begynnelsen av 30-årene) i f.eks Hellas, Italia, Kroatia etc i 1 uke. Jeg vil ha nærhet til strand og noe aktiviteter. Leilighet eller hotell er fint. Hotell med god hotellfrokost er ikke dumt. Gjerne basseng på hotellet. Er ikke på sparebluss, men heller ikke overdådig luksus. 

Hvor ville dere dratt på romantisk tur med kjæreste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fellesferie er jo et helvete å reise i, samtidig er det høye temperaturer...veldig dyrt. Sikker på dere vil dette? Hva med heller en tur til Sverige langs kysten nedover, falkenberg etc.

Anonymkode: 1e904...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pressplay skrev (9 timer siden):

Har akkurat truffet en dame og har fått i oppgave å finne et fint sted å feriere i "Syden" i sommer. Hun er av typen som mener at dette må jeg fikse for oss, men mitt problem er at jeg er helt elendig på å finne gode ferieplasser. Vanligvis henger jeg meg bare på hvor andre vil og er som regel fornøyd. 

Oppdraget er som følger. Finne et fint sted å feriere for 2 personer (begynnelsen av 30-årene) i f.eks Hellas, Italia, Kroatia etc i 1 uke. Jeg vil ha nærhet til strand og noe aktiviteter. Leilighet eller hotell er fint. Hotell med god hotellfrokost er ikke dumt. Gjerne basseng på hotellet. Er ikke på sparebluss, men heller ikke overdådig luksus. 

Hvor ville dere dratt på romantisk tur med kjæreste?

Bulgaria uten tvil! 
Billig å reise dit og billig å bo og spise er det også! 🤩

Anonymkode: 444d5...b74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotell Vritomartis på Kreta.

Vritomartis har basseng på hotellet, med bassengbar, gangavstand/shuttlebuss til strand med strandbar. Hotellet arrangerer utflukter nesten hver dag, både båtturer, museumsturer, vinsmaking og gåturer i utmark. Frokost og buffet-middag inkludert i hotellprisen. Lunsj kan kjøpes i bassengbar/strandbar. Hotellet arrangerer også aktiviteter på hotellet som morgentrim, yoga og vannpolo. Av og til også pool-party på kvelden med live-musikk/DJ. De har tennisbane og bueskyting.  Kort vei til nærmeste lille landsby med koselige butikker og restauranter. Leiebil anbefales, og det kan hotellet ordne for deg.

Anonymkode: 09ed7...b4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fellesferie er jo et helvete å reise i, samtidig er det høye temperaturer...veldig dyrt. Sikker på dere vil dette? Hva med heller en tur til Sverige langs kysten nedover, falkenberg etc.

Anonymkode: 1e904...6d3

Enig i det, men bestillingen var sydligere Europa. Vi er akkurat blitt sammen så har derfor ikke hatt tid til å planlegge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt ærlig litt merkelig ut – altså dama. Er det en test fra hennes side? Mind games? Du fikser OG betaler?🙄

Uansett:

Skiathos i Hellas er fint for en romantisk partur. Flotte strender, koselig i byen.

Mallorca, men da veldig nærme Palma. Cala Major er bra, Ses Illetes er bra men ikke livlig. Platja de Can Pastilla er bra. Fordelen her på Mallorca, siden dere ikke kjenner hverandre SÅ godt, er kombinasjonen av opplevelser. Palma by er slett ikke feil, med masse gode restauranter, natteliv, og koselig gamleby. Gode strender og flott å leie en bil og ta en dagstur opp i fjellene på vestkysten med Valdemossa, Port de Sóller etc.

Kroatia er jo heller ikke noe dårlig valg.

Anonymkode: 22ca6...8a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hotell Vritomartis på Kreta.

Takk for tips.

Ble skeptisk når de promoterer seg som et naturisthotell? Det vet jeg ikke er noe for meg (oss)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pressplay skrev (5 minutter siden):

Takk for tips.

Ble skeptisk når de promoterer seg som et naturisthotell? Det vet jeg ikke er noe for meg (oss)

Ja, Vritomartis er for de som liker bading og soling uten klær. Du kan gjerne bo der uten å kle av deg, men det er obligatorisk å være naken ved bassengområdet. Stranda ved hotellet er også naturiststrand. Forøvrig er klær valgfritt ute på dagtid. Etter solnedgang er man påkledd, og i restaurant og inne på hotellet skal man være tildekket. Man bader og soler seg naken, men ellers kan man ha klær på.

Jeg ville ikke avskrevet denne måten å feriere på sånn med en gang, selv om det å være naken virker veldig skummelt. Les deg opp på hjemmesiden deres, hvor det er mye god info for førstegangsbesøkende(men velg engelsk, for den norske oversettelsen av nettsiden er dårlig). Ta gjerne en tur til The Well og test å være naken der i badstuene, og en "skinnydip" i bassenget der. Hvis det fungerer for dere, kommer dere sannsynligvis til å trives på Vritomartis også.

Selv synes både jeg og kona det var dritskummelt å kle av seg på et slikt sted første gang, men det tok ikke mange minutter før vi var frelst. Skulle bare ønske vi tok motet til oss og prøvde det mange år tidligere. Nå har dere sjansen til å unngå samme "tabben" som oss, med å vente med å prøve. 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stellina village på Kreta, de har 3 bassenger, god mat, stranda er på andre siden av veien. Man kan ta buss eller gå inn til Chania ( turen er et lite stykke og anbefales ikke midt på dagen)

Har vært der både med og uten unger flerfoldige ganger.

Anonymkode: 2b20d...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pressplay skrev (13 timer siden):

Har akkurat truffet en dame og har fått i oppgave å finne et fint sted å feriere i "Syden" i sommer. Hun er av typen som mener at dette må jeg fikse for oss, men mitt problem er at jeg er helt elendig på å finne gode ferieplasser. Vanligvis henger jeg meg bare på hvor andre vil og er som regel fornøyd. 

Oppdraget er som følger. Finne et fint sted å feriere for 2 personer (begynnelsen av 30-årene) i f.eks Hellas, Italia, Kroatia etc i 1 uke. Jeg vil ha nærhet til strand og noe aktiviteter. Leilighet eller hotell er fint. Hotell med god hotellfrokost er ikke dumt. Gjerne basseng på hotellet. Er ikke på sparebluss, men heller ikke overdådig luksus. 

Hvor ville dere dratt på romantisk tur med kjæreste?

Palma, Mallorca. Hovedstad, koselig gamleby, strender.. 

Anonymkode: 62102...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Palma, Mallorca. Hovedstad, koselig gamleby, strender.. 

Anonymkode: 62102...252

Det er mye demonstrasjoner mot turisme der nå.

Anonymkode: d47d1...13c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pressplay skrev (13 timer siden):

Har akkurat truffet en dame og har fått i oppgave å finne et fint sted å feriere i "Syden" i sommer. Hun er av typen som mener at dette må jeg fikse for oss, men mitt problem er at jeg er helt elendig på å finne gode ferieplasser. Vanligvis henger jeg meg bare på hvor andre vil og er som regel fornøyd. 

Oppdraget er som følger. Finne et fint sted å feriere for 2 personer (begynnelsen av 30-årene) i f.eks Hellas, Italia, Kroatia etc i 1 uke. Jeg vil ha nærhet til strand og noe aktiviteter. Leilighet eller hotell er fint. Hotell med god hotellfrokost er ikke dumt. Gjerne basseng på hotellet. Er ikke på sparebluss, men heller ikke overdådig luksus. 

Hvor ville dere dratt på romantisk tur med kjæreste?

Når jeg videoer fra kaoset på mårran for å kapre seg ei solseng frister lite .. høres slitsomt ut og stressende. 
Albania er jo blitt nytt syden sted, kanskje det er noe??

Er vel folksomt over alt nå da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annapolis Inn Art Hotel i Rodos by. Små leiligheter/suiter med kjøkkenkrok, kort vei til alt, stor frokostbuffet, hyggelig betjening. De har også et lite basseng, men det brukte vi aldri siden Egeerhavet er rett i nærheten. Fra Rodos by kan dere også ta båt til Symi (anbefales) og buss eller båt til Lindos.

EDIT: Jeg skrev "stor frokostbuffet", men den er vel heller litt liten sammenlignet med de overdådige greiene du får på norske hoteller. Den var uansett stor nok for oss; etter noen dager er det litt skralt med morgenappetitten. For øvrig tviler jeg på at de har noe ledig i sommer, men dere kan alltids prøve.

Endret av Pawn Hearts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd Albania eller en litt mindre, gresk øy. Hadde styrt unna de største øyene på kjærestetur! 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Durres i Albania kan absolutt anbefales. Nydelig sted, god mat, og ikke anda overfylt av turister

Anonymkode: 4fbf2...5fe

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er mye demonstrasjoner mot turisme der nå.

Anonymkode: d47d1...13c

Nja, er ved Palma nå, og det er selvsagt null motvilje mot turister å spore på disse kanter. Storm i et vannglass.

Det blir definitivt slått større opp i nordeuropeisk presse enn det egentlig er. Det organiseres en og annen demonstrasjon, men det er virkelig ikke noe generelle negative følelser mot turister å spore. Så vidt jeg har forstått er eventuell motvilje knyttet til boligpriser grunnet turisme, samt søplete oppførsel fra turister enkelte steder som Magaluf (grøss).

Anonymkode: 22ca6...8a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør hun litt mer ut. Er det ok med alt inkludert, også mat og feks et par turer på restaurant utenom? Eller liker hun best å spise ulike steder hver dag?

En uke gir raskt et reisedøgn mindre, spesielt om flyet lander sent og går hjem tidlig. Sjekk avgangene (og tidsforskjell). Og noen plasser må man ta buss/taxi 1-2t. Selv foretrekker jeg maks 30min unna flyplass.

Split, Dubrovnik, Hvar. Reis ut på dagstur på øyer. 

Chania og områdene nær 

Spania langs kysten. Gjerne 30min unna flyplass, men lei bil/buss og se landsbyer eller andre byer et par dager.

Anonymkode: 9fa6f...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fellesferie er jo et helvete å reise i, samtidig er det høye temperaturer...veldig dyrt. Sikker på dere vil dette? Hva med heller en tur til Sverige langs kysten nedover, falkenberg etc.

Anonymkode: 1e904...6d3

Ja, med den fantastiske sommeren med null regn og strålende vær som det er i Norge og Sverige i år så er det sikkert et nydelig alternativ til varmere strøk som er det TS spurte om. 

Anonymkode: 45482...59c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...