AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #1 Del Skrevet 4. juli 2024 Jeg tok blodprøve tidligere denne uken etter IVF-forsøk. HCG-verdien var kun på 28, altfor lang ifølge sykehuset. I dag tok jeg ny blodprøve. Vet ikke hva verdien var, men fikk vite at den ikke har steget som normalt. Skjønner jo at dette ikke går veien, men ved SA burde vel verdien synke raskt? Lurer på om det kan være graviditet utenfor livmoren eller andre årsaker til at verdien ikke stiger. Noen som har erfaring? (p.s: før noen kommenterer; jeg vet at det kun er legen som vil kunne gi svar etter ny prøve/undersøkelse, men vil ikke få kontakt med dem før i morgen formiddag og prøver derfor her) Anonymkode: 336b8...c0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #2 Del Skrevet 4. juli 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg tok blodprøve tidligere denne uken etter IVF-forsøk. HCG-verdien var kun på 28, altfor lang ifølge sykehuset. I dag tok jeg ny blodprøve. Vet ikke hva verdien var, men fikk vite at den ikke har steget som normalt. Skjønner jo at dette ikke går veien, men ved SA burde vel verdien synke raskt? Lurer på om det kan være graviditet utenfor livmoren eller andre årsaker til at verdien ikke stiger. Noen som har erfaring? (p.s: før noen kommenterer; jeg vet at det kun er legen som vil kunne gi svar etter ny prøve/undersøkelse, men vil ikke få kontakt med dem før i morgen formiddag og prøver derfor her) Anonymkode: 336b8...c0b Det er dessverre ingen fasit på dette. Ved svangerskap utenfor livmor stiger gjerne HCG neeeesten som normalt, eller som normalt en stund. Min steg litt sakte i starten, men steg normalt etterpå ved svangerskap utenfor livmor. Med en SA kan den synke fort, men først når en blødning har skjedd. Det kan ta tid - altså at det er en Missed Abortion. Men siden det er så tidlig for deg vil jeg tro at det vil gå ganske raskt og er en "vanlig" SA. Anonymkode: ebd60...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #3 Del Skrevet 5. juli 2024 Det kan være en vanlig spontanabort. Embryoet deler seg, men ikke fort nok. Også kommer det til et punkt hvor det slutter å dele seg og aborten begynner Anonymkode: 0392f...92d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #4 Del Skrevet 8. juli 2024 Ts her. Takk for svar. HCG hadde steget da jeg tok 2. blodprøve, dog litt dårlig. Har hatt litt blødninger og var overbevist om at 3. prøve ville vise synkende HCG, men neida.. den hadde steget «veldig fint» til over 200 i dag. Det er jo positivt, men samtidig har jeg fremdeles en del blødninger, men ikke like mye som ved tidligere SAer… blir gal av at det er så tvetydig 😔 Noen som har vært på en like forvirrende «reise»? Anonymkode: 336b8...c0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #5 Del Skrevet 9. juli 2024 Ved så treg/lav stigning har jeg kun opplevd at det går galt til slutt dessverre. Anonymkode: ebd60...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #6 Del Skrevet 11. juli 2024 Ts her, det endte i SA 😔 Anonymkode: 336b8...c0b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #7 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 21.37): Ts her, det endte i SA 😔 Anonymkode: 336b8...c0b Stor klem. Jeg vet hvor vondt det er. Anonymkode: 15f9a...6af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå