Gå til innhold

Hva syns du om folk som legger ut masse bilder når de er på ferie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det ikke litt 2007 å legge ut bilder på Facebook? 

Anonymkode: e253f...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gjør det så jeg er nok gammeldags da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nok en blodharry kommentarer som gjør at jeg legger ut noe på FB bare på trass.

Men seriøst, hva skal dere med FB hvis ingen legger ut noe der? Er virkelig reklamene så viktige at dere ikke vil at de skal forstyrres av innlegg fra venner?

Anonymkode: 4e395...6ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man legger jo ut bilder på Some kun for en type bekreftelse/skryte/vise frem. Hvorfor ellers gjør man det? Det legges ut glansbilder over de fineste øyeblikkene, som man gjerne vil trykke litt opp i ansiktet på de som følger en. 

Jeg tar mange feriebilder, men har ingen lyst eller glede av å dele dem med alle og en hver. Ikke har jeg behov for type «likes» eller bekreftelse, ei heller vise verden hvor «flott» ferie vi har vært på, hvor fine barna mine er foran solnedgangen. Tenker de fleste oppegående venner jeg har rundt meg, har lite behov for å se glimt av vårt privatliv. Det som føles greit å dele, deler vi når vi møtes. 

Anonymkode: aa505...d31

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man legger jo ut bilder på Some kun for en type bekreftelse/skryte/vise frem. Hvorfor ellers gjør man det? Det legges ut glansbilder over de fineste øyeblikkene, som man gjerne vil trykke litt opp i ansiktet på de som følger en. 

Jeg tar mange feriebilder, men har ingen lyst eller glede av å dele dem med alle og en hver. Ikke har jeg behov for type «likes» eller bekreftelse, ei heller vise verden hvor «flott» ferie vi har vært på, hvor fine barna mine er foran solnedgangen. Tenker de fleste oppegående venner jeg har rundt meg, har lite behov for å se glimt av vårt privatliv. Det som føles greit å dele, deler vi når vi møtes. 

Signerer denne. Bilder i SoMe legges kun ut på grunn av bekreftelsesbehov, ellers hadde man fint klart seg med å dele med sine aller nærmeste. Det er jo et tankekors når all forskning viser at jo lavere utdanning, jo mer poster man i SoMe.

Anonymkode: 85d67...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Signerer denne. Bilder i SoMe legges kun ut på grunn av bekreftelsesbehov, ellers hadde man fint klart seg med å dele med sine aller nærmeste. Det er jo et tankekors når all forskning viser at jo lavere utdanning, jo mer poster man i SoMe.

Anonymkode: 85d67...13b

Hvorfor er dere på SoMe?

Anonymkode: 4e395...6ed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Man legger jo ut bilder på Some kun for en type bekreftelse/skryte/vise frem. Hvorfor ellers gjør man det?

Ikke døm andre ut fra egen tankegang. Jeg legger ut bilder av fine reisemål for å gi andre ideer til fine steder å dra. Og jeg har selv blitt inspirert til nye reisemål av andres bilder. 

Anonymkode: ba058...a86

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen legger jo bare ut bilder fra strand (samme strand fra forskjellige vinkler), drinker og middagsbordet, det kan bli litt kjedelig, men… det er dette som er ferie for dem og gjør dem lykkelige.

Har også en venninne som reiser rundt hvert år, kjøpt seg campingvogn nå da… kjempegøy å få bilder og følge med på henne. Det er steder jeg såvidt har hørt om, merkverdige severdigheter og artige ting. Er glad hun sender, er veldig gøy å se og tidvis inspirerende (mtp fremtidige reisemål) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Snakk for deg selv. Jeg legger ut bilder fra hytta, og den er ikke noe å skryte av eller vise fram, og vi reiser ikke på utenlandsreiser grunnet økonomi, så heller ikke der noe å skryte av. Hvis jeg var opptatt av dette, ville jeg latt være å poste noe i det hele tatt, for indirekte viser jeg jo at vi ikke gjør noe skryteverdig. Men jeg liker å ta bilder, det kan være av natur, arkitektur, hverdagsglimt, en sommerstemning, en aktivitet, en hobby, og jeg poster dem virkelig ikke for å skryte (som sagt ingenting skryteverdig), men for å være en av dem som poster den type bilder jeg selv setter pris på i Some.

Anonymkode: 65dd4...8b5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fjugur skrev (29 minutter siden):

Noen legger jo bare ut bilder fra strand (samme strand fra forskjellige vinkler), drinker og middagsbordet, det kan bli litt kjedelig, men… det er dette som er ferie for dem og gjør dem lykkelige.

Har også en venninne som reiser rundt hvert år, kjøpt seg campingvogn nå da… kjempegøy å få bilder og følge med på henne. Det er steder jeg såvidt har hørt om, merkverdige severdigheter og artige ting. Er glad hun sender, er veldig gøy å se og tidvis inspirerende (mtp fremtidige reisemål) 

Enig. Sånne bilder som du beskriver i det siste avsnittet er jo veldig interessante. Har en venninne som legger ut bilder av den samme utsikten fra hytta i vekslende vær - det liker jeg. De som klarer å poste bilder av kaffekoppen eller strikketøyet eller boka de leser på en måte som formidler sommerstemning, og ikke bare ren «livet mitt minutt for minutt»-informasjon, de liker jeg. De som presenterer alt de gjør i form av en selfie - nei. Bare nei!!!

Anonymkode: 65dd4...8b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig synes jeg, 

Det jeg ikke gidder se, scroller jeg forbi

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan i mine øyne bare beskrives med to ord: utrolig uinteressant. Skjer stort sett aldri at jeg gidder å se haugevis av andres feriebilder. Kan fint trykke liker under innlegg på face med bilder, men det stopper stort sett der. Skal sies at jeg ikke deler feriebilder selv. Og yderst sjelden andre bilder.

Anonymkode: eff9a...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er fint å bla igjennom andres feriebilder, om bildene er varierte og fine å se på. 

Pass deg bare for ensformhet. At du ikke legger ut selfier eller bilde av barna hver gang, men krydre litt med natur, omgivelser, stemning osv. Litt av alt, foran alt av litt. :) 

Men altså, hvis jeg har et problem med dine feriebilder så er det vennskapet/følgingen som er problemet. Da er tydeligvis ikke relasjonen vår god nok for å være en relasjon i det hele tatt, og man burde slutte å følge hverandre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det synes jeg er helt i orden. Sosiale medier er til for å dele ting. «Alle» er på sosiale medier og jeg legger merke til at mange bare er der som kikkere og for å kritisere andre som deler. Hvorfor er man på sosiale medier, da? Har man ikke misforstått noe eller liker man å være kikker?

Anonymkode: 29b28...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.7.2024 den 15.29):

Posting på Facebook er ganske blodharry uavhengig av hva man poster egentlig 

Anonymkode: 36c18...547

Har du Facebook og i tilfelle, hvorfor?

Anonymkode: 29b28...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...