Gå til innhold

Folsyremangel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk svar på blodprøve rett før legen min skulle ut i ferie. Folsyren min ligger på 5. Har tatt vitaminer og folsyre i over et halvt år. Går nå over til en annen type folsyre. Vi er veldig usikker på om vi skal fortsette prøvingen i ferien eller om vi burde hoppe over de neste to syklusene frem til jeg får tatt en ny blodprøve.

Noen som har innspill?

Anonymkode: b1800...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen ekspert overhodet , men mange vet jo ikke at de mangler det og prøver likevel. Så det kan jo ikke skade.

Anonymkode: d21b2...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville virkelig ikke blitt gravid med folsyremangel. Man skal jo helst ta ekstra folsyre fra 3 måneder før man blir gravid - og det er for kvinner med vanlige nivå. Er jo fare for ryggmargsbrokk hvis man har for lite folsyre, og det ville jeg ikke gamblet med. Og hvis du blir gravid nå såkommer du sikkert til å stresse mye pga dette.

Få opp folsyren din først, jeg anbefaler å ta den aktive formen av folsyre, som kroppen tar opp bedre. Methylfolat heter det - den er lik den som er i kroppen og kroppen må ikke omdanne den. Du kjøper den her:

https://www.bodystore.no/metylfolat-90-kapslar/A2577-55-60.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw4ri0BhAvEiwA8oo6F0pzS9tJEBnnX-lcNbNrhAKH7771GFrqP-8ef3Z-OIVFNUAhiHqUKRoCG5MQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...