AnonymBruker Skrevet 8. juli #61 Del Skrevet 8. juli Mine foreldre på rundt 70 er så sterkt selvsentrerte at jeg faktisk ikke trodde at det var mulig. De var virkelig ikke SÅ ille da jeg vokste opp. Min far er verst, og han vrir hver bidige samtale og smutthull over på seg og sitt. Han er pensjonist, men jobber ganske mye, så det er nok ikke fordi han sitter og tvinner tommeltotter. Demens ligger heller ikke til familien hans, så dette er neppe noen tegn på demens (begge hans foreldre var helt klare i toppen da de gikk bort i 90-årene). Jeg har forstått for lengst at dette ikke handler om meg, for denne selvsentrerte oppførselen er kraftig tikstedeværende hos samtlige barn og barnebarn. Usikker på om de er så ille med vennene sine, kan egentlig ikke tro det? Selv om det ikke er personlig mot meg, så har jeg valgt å ta avstand. Uansett hva jeg har prøvd å åpne meg om av smått eller stort, så har det blitt bagatellisert eller oversett. Og så har det kommet en vegg av detaljerte beskrivelser av nyeste strikkeprosjekt, venners venners barn som har fått en ny jobb, eller at de skal få bygget den uteboden de har tegnet på og planlagt i 20 år. Alle verdens småsaker og dilldall er så MYE mer interessant enn hva jeg har å dele. Til og med da min sønn hadde brukket armen og var nyoperert, var mine foreldre mer opptatt av å komme og vise sin nyinnkjøpte bil til oss. De så ham med gips og greier, men akkurat DET var ikke noe som skulle prates om. Ikke forhøre seg om han hadde det bra eller ei. For meg er det bare" takk, men nei takk". Orker ikke bruke tiden og humøret mitt på å høre mer selvsentrert pjatt. Anonymkode: 1b087...88c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli #62 Del Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men er det ikke bedre det enn at hun prater om noe annet. Min kollega er mye verre. Anonymkode: eea96...b97 Nei, ingen er interessert i høre om ungene hennes i alle pauser hver eneste dag. Mye bedre at vi snakker om aktuelle hendelser som fotball-em, Tour de France, presidentvalget i USA, resultatene til det lokale fotballaget osv. Anonymkode: 83752...5e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli #63 Del Skrevet 10. juli Takk til dere andre som deler og har samme erfaring. Ja, jeg tar også litt avstand. Jeg er selvsagt veldig glad i min mor, men det er så slitsomt å prate med henne når alt bare vris om til henne og det er de samme historiene jeg har hørt tusen ganger før - hver gang. TS Anonymkode: 553dd...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå