AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #1 Skrevet 4. juli 2024 Finnes det noen lokale foreldre fra Fredrikstad som kunne ha svart på noen spørsmål? ☺️ Jeg er ikke så kjent, så lurer litt på hvordan det er å bo der, hvilke områder som er best, skole, osv. Anonymkode: 9ce3c...aa0
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #2 Skrevet 4. juli 2024 Fredrikstad er kjempe flott by:) hvor du vil bli Fredrikstad kommer helt an på hvor du vil flytte ..vil du bo på landet? Midt i byen. Kjørt du selv? Trenger du buss/ tog? Hvem skole som er best er vel litt forskjellig Anonymkode: 76391...ee3 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #3 Skrevet 4. juli 2024 Har bodd i Fredrikstad i lang tid nå og barnet er vokst opp her. Det er områder her som i Oslo med veldig multikulturelt områder og andre steder hvor det ikke er så multikulturelt. Enkelte områder begynner å bli veldig dyrt. Så det kommer an på hva man ønsker. Det som er dumt med byen er at det bor enormt mange nav klienter, så kommunen bruker store kostnader på det. Kommunen er foresten lut fattig, men en enorm gjeld. Det er høy eiendomskatt, mange bomringer, dyr parkering i sentrum og elendig busstilbud store deler av Fredrikstad. Anonymkode: 71c83...f1f 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #4 Skrevet 4. juli 2024 42 minutter siden, AnonymBruker said: Fredrikstad er kjempe flott by:) hvor du vil bli Fredrikstad kommer helt an på hvor du vil flytte ..vil du bo på landet? Midt i byen. Kjørt du selv? Trenger du buss/ tog? Hvem skole som er best er vel litt forskjellig Anonymkode: 76391...ee3 TS her. Det er dette vi ikke har helt bestemt oss for enda. Vi vil ikke bo midt i byen eller på landet, men i nærheten av sentrum. Tilgang på tog hadde vært fint, men vi kjører også selv. Anonymkode: 9ce3c...aa0
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #5 Skrevet 4. juli 2024 35 minutter siden, AnonymBruker said: Har bodd i Fredrikstad i lang tid nå og barnet er vokst opp her. Det er områder her som i Oslo med veldig multikulturelt områder og andre steder hvor det ikke er så multikulturelt. Enkelte områder begynner å bli veldig dyrt. Så det kommer an på hva man ønsker. Det som er dumt med byen er at det bor enormt mange nav klienter, så kommunen bruker store kostnader på det. Kommunen er foresten lut fattig, men en enorm gjeld. Det er høy eiendomskatt, mange bomringer, dyr parkering i sentrum og elendig busstilbud store deler av Fredrikstad. Anonymkode: 71c83...f1f Vi ønsker ikke multikulturelt område. Hvilke områder er dyre? Oi, det hørtes ikke bra ut. Anbefaler du ikke Fredrikstad da? TS Anonymkode: 9ce3c...aa0 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #6 Skrevet 4. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi ønsker ikke multikulturelt område. Hvilke områder er dyre? Oi, det hørtes ikke bra ut. Anbefaler du ikke Fredrikstad da? TS Anonymkode: 9ce3c...aa0 Fredrikstad trenger flere folk og hels arbeidene med eller uten barn. Det jobbes nå med å få snudd økonomien, men det tar tid. Jeg syntes byen er kjempe fin, trives bedre her enn i Oslo. Man mer litt mer imøtekommende her syntes jeg. Syns det er viktig å fortelle om det som ikke er fult så positivt også. Men man finner alltid noe å sette fingeren på over alt. Kråkerøy er veldig fint, her bygges det også mye nå og et stort kjøpesenter på øya. Anonymkode: 71c83...f1f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #7 Skrevet 4. juli 2024 Hei! Født og oppvokst Plankebyen. Dette er områdene du vil sjekke ut: Kråkerøy, Cicignon, Bydalen, Ambjørnrød, Trara, Trosvik, Begby og Gressvik. Styr unna: Lisleby, Rolvsøy (enkelte områder er bra, men veldig multikulturelle skoler), Lahellemoen, Holmen og midt i sentrum. Ja, kommunen er litt fattig, men vi klarer oss bra. Gratis parkering i alle byens parkeringshus etter kl 14, samt hele helgen. Vi har MYE å by på! Hvaler er også dødsfint, 15-20 min fra byen. Vi har gratis byferge som knytter bydelene sammen. Det bygges en helt ny bydel på det gamle Værste-området, der blir det driitfint. Sentrum har blitt superfint etter de startet med byfornyelsen. Vi er up and coming, velkommen skal dere være 🤗 Anonymkode: 324cc...a61 4 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #8 Skrevet 4. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi ønsker ikke multikulturelt område. Hvilke områder er dyre? Oi, det hørtes ikke bra ut. Anbefaler du ikke Fredrikstad da? TS Anonymkode: 9ce3c...aa0 Kråkerøy er bra område, som Oslo vest. Men, brukeren som nevner kommuneøkonomien har rett. De sliter skikkelig hvilket resulterer i dårlige kommunale tjenester. Skoletilbudet er visst helt rasert. Vi hadde egentlig tenkt å ta med oss hjemmekontorene våre og flytte nedover, men som småbarnsfamilie bestemte vi oss for å bli i Oslo etter noe research. Anonymkode: 67689...630
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #9 Skrevet 4. juli 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hei! Født og oppvokst Plankebyen. Dette er områdene du vil sjekke ut: Kråkerøy, Cicignon, Bydalen, Ambjørnrød, Trara, Trosvik, Begby og Gressvik. Styr unna: Lisleby, Rolvsøy (enkelte områder er bra, men veldig multikulturelle skoler), Lahellemoen, Holmen og midt i sentrum. Ja, kommunen er litt fattig, men vi klarer oss bra. Gratis parkering i alle byens parkeringshus etter kl 14, samt hele helgen. Vi har MYE å by på! Hvaler er også dødsfint, 15-20 min fra byen. Vi har gratis byferge som knytter bydelene sammen. Det bygges en helt ny bydel på det gamle Værste-området, der blir det driitfint. Sentrum har blitt superfint etter de startet med byfornyelsen. Vi er up and coming, velkommen skal dere være 🤗 Anonymkode: 324cc...a61 Hvordan er Gamlebyen og Kongsten? Kråkerøy har jeg hørt mest om. Anonymkode: 9ce3c...aa0
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #10 Skrevet 4. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvordan er Gamlebyen og Kongsten? Kråkerøy har jeg hørt mest om. Anonymkode: 9ce3c...aa0 Gamlebyen og Kongsten er bra!! 👍 Må over brua, da.. Evt bruke ferga. ☺️ Anonymkode: 324cc...a61
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #11 Skrevet 4. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvordan er Gamlebyen og Kongsten? Kråkerøy har jeg hørt mest om. Anonymkode: 9ce3c...aa0 Gamlebyen og Kongsten ligger på østsiden av Fredrikstad brua. Her got det alltid busser, gratis ferje til byen ,og over til andre siden og da tar det ca 15 min å gå til togstasjonen . 3 barneskoler i nærheten og flere barnehager. Maser butikker etc i nærheten Anonymkode: 76391...ee3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #12 Skrevet 5. juli 2024 Harry by med masse harrry folk. Anonymkode: 3317d...db8 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #13 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Finnes det noen lokale foreldre fra Fredrikstad som kunne ha svart på noen spørsmål? ☺️ Jeg er ikke så kjent, så lurer litt på hvordan det er å bo der, hvilke områder som er best, skole, osv. Anonymkode: 9ce3c...aa0 Kjempeflott by, kanskje norges fineste sommerby. Kråkerøy er det fineste stedet å bo men også generelt veldig dyrt. Levekårundersøkelsen fra 2022, høyere plassering (lavere indeks) jo bedre.. Bydel 12, 13 og 14 er kråkerøy. Anonymkode: 4b9e1...77d 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #14 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjempeflott by, kanskje norges fineste sommerby. Kråkerøy er det fineste stedet å bo men også generelt veldig dyrt. Levekårundersøkelsen fra 2022, høyere plassering (lavere indeks) jo bedre.. Bydel 12, 13 og 14 er kråkerøy. Anonymkode: 4b9e1...77d glemte helt at 15 - smertu også er kråkerøy Anonymkode: 4b9e1...77d
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #15 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Harry by med masse harrry folk. Anonymkode: 3317d...db8 Nei, det er jeg ikke enig i! Masse trivelige folk, i en passe stor by! Mange områder godt egnet for barnefamilier. Pettersand/Labråten/Oredalen-området er sentrumsnært, men likevel ikke i byen. Koselig område med eneboliger med hage. Litt lenger unna sentrum har du Ambjørnrød og Gressvik. Fine boområder! Anonymkode: b8313...172 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #16 Skrevet 5. juli 2024 Anbefaler Kråkerøy, trives veldig godt på Langøya. Men dyrt og sjeldent noe bra til salgs. Anonymkode: d1289...b61
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #17 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 4.7.2024 den 20.24): Finnes det noen lokale foreldre fra Fredrikstad som kunne ha svart på noen spørsmål? ☺️ Jeg er ikke så kjent, så lurer litt på hvordan det er å bo der, hvilke områder som er best, skole, osv. Anonymkode: 9ce3c...aa0 Styggeste byen i norge Anonymkode: 2b803...2ec
A-hunter Skrevet 5. juli 2024 #18 Skrevet 5. juli 2024 Det aller beste med Fredrikstad er skiltene som viser veien vekk fra stedet. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #19 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 4.7.2024 den 21.38): Hei! Født og oppvokst Plankebyen. Dette er områdene du vil sjekke ut: Kråkerøy, Cicignon, Bydalen, Ambjørnrød, Trara, Trosvik, Begby og Gressvik. Styr unna: Lisleby, Rolvsøy (enkelte områder er bra, men veldig multikulturelle skoler), Lahellemoen, Holmen og midt i sentrum. Ja, kommunen er litt fattig, men vi klarer oss bra. Gratis parkering i alle byens parkeringshus etter kl 14, samt hele helgen. Vi har MYE å by på! Hvaler er også dødsfint, 15-20 min fra byen. Vi har gratis byferge som knytter bydelene sammen. Det bygges en helt ny bydel på det gamle Værste-området, der blir det driitfint. Sentrum har blitt superfint etter de startet med byfornyelsen. Vi er up and coming, velkommen skal dere være 🤗 Anonymkode: 324cc...a61 Det er helt idiotisk for en by som er avhengig av å få inn penger.. Anonymkode: 71c83...f1f
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #20 Skrevet 5. juli 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Styggeste byen i norge Anonymkode: 2b803...2ec Hvorfor mener du det? Hvor ville du heller ha bodd i Østfold? TS Anonymkode: 9ce3c...aa0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå