Gå til innhold

Barn 22 mnd viser interesse for do

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en gutt på 22 mnd som er veldig interessert i å gå på do. Han tisset på do 1 gang da han pekte på do og sa «tiss». Jeg satte han der og han tisset. Jeg gjorde selvfølgelig et kjempenummer av det og nå vil han på do hele tiden.

Problemet er at han ikke skjønte at det var selve tissingen som utløste feiringen. Nå prøver jeg å være positiv. Setter han på do og gleder meg med han over at det er stas, men han prøver ikke tisse. Vil tørke seg og styrer med papiret.

Litt redd jeg har ødelagt pottetrening nå? Hvordan utnytter jeg dette ønsket og kan jeg evt gå for bleieslutt?

Anonymkode: 07d7c...cff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gi det tid. Barnet er ikke 2 år enda en gang 

Anonymkode: 231d5...412

• Liker 1
Skrevet

Mine sluttet med bleier på den alderen, så det er absolutt mulig å forsterke denne starten. Det er helt naturlig at de kan sitte lenge uten å levere også når de øver. (Mine begynte å øve når de var rundt halvannen etter eget ønske) De fikk skryt for å sitte på potta, og så danset vi "tissesang" når de leverte, da ble det ekstra stas, og det tok kort tid før de ble helt klare for å slutte med bleier

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi slutta på den alderen. Hadde det litt som dere, så passa det å gå mye uten bleie, hadde ett uhell(der vi bar raskt til do og hun tissa ferdig der). Da knakk hun koden og skjønte hvordan hun tissa «på kommando». Vi fikk aldri bleia på igjen utenom ved soving… også der slutta hun fort å ville tisse i bleia, då den forsvant like etterpå. 

Vi har også vært med på det motsatte og strevde med bleieslutt hos yngste, så dersom gutten viser interesse ville jeg absolutt fulgt opp! 

Anonymkode: 51570...316

AnonymBruker
Skrevet

Les boka "pottetrening på tre dager". Den var egentlig ikke så mye til hjelp da jeg leste den fordi vi var forbi det stadiet de fokuserer på, men de har ganske mange gode tips. De fokuserer mye på at så små barn som ditt, og også yngre, kan klare å slutte med bleie!

Anonymkode: ef627...fa7

AnonymBruker
Skrevet

Bare fortsett, begge mine sluttet like etter toårsdagen, det kan gå kjempefint :) 

Anonymkode: 8ce39...b04

AnonymBruker
Skrevet

Sånn startet min og rundt 2 år. 2 år og 4 mnd nå og nå tisser hun ofte på do og sier ofte ifra selv og. Men vil ikke bæsje. Her tar vi det bare i litt rolig tempo og tenkte at interessen for å sitte på do var en fin start :)

Anonymkode: d2161...4b7

AnonymBruker
Skrevet

Våt er 20mnd. Interesse for potte, men forstår ikke helt enda. Ser vi at han må på do så spør vi om han må på potte. Da setter han seg og sitter litt. Men sjeldent det kommer noe. Men klarer å svare ja og nei om han må tisse/bæsje (såvidt vi forstår). Men gjør ikke mer utav det nå. Begynner ordentlig neste vår. Vil gjøre det ordentlig og bli ferdig med bleie da. Nå har neppe barnehagen tid å øve så mye. Og ville blitt masse skift.

Anonymkode: 6d559...631

AnonymBruker
Skrevet

Prøv evt å skru på vannet, eller ta litt kaldt vann nederst på magen, da hender det det kommer en skvett likevel 😀

Anonymkode: c3618...51c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...