Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en gutt på 16 år. Prøver å ta bilder av han noen ganger for å ha som minne. Men er ikke lett å få han til å smile på bilder. Han er ett påtvunget smil ser det ut som. Men min venninne sin 16 åring sønn smiler stort på bilder ofte som hun legger ut på snap.

Hvordan er det hos dere? 

Anonymkode: 62620...77e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For det første, å sammenligne sønnen din med sønnen til din venninne har ingenting for seg og er ikke innafor.

For det andre, noen liker å bli tatt bilde av, andre synes det er kleint eller unødvendig. Begge deler er like riktig og like akseptabelt. Vår jobb som medmennesker er å respektere det de velger for seg selv. Din stiller jo tydeligvis opp på bilder, så det bør da vel være nok?

For det tredje: uten at jeg skal la meg føre av antakelser, men det er helt forskjellige dynamikker mellom foreldre og barn i forskjellige familier. Din venninne har kanskje et mer avslappet forhold med sin sønn, og dermed føler han seg mer avslappet, og ser mer naturlig ut, på bilder. Det kan være ingenting som helst, eller det kan gjelde ordentlige tilknytningsforstyrrelser fra barndom. Eller noe midt i mellom.

Anonymkode: 991e5...799

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min klarer ikke å smile naturlig på kommando, så sånne planlagte bilder blir alvorlige. Men han smiler jo masse, det gjelder bare å knipse i er ubevoktet øyeblikk.

Men jeg legger ikke ut bilder noen steder, og sender ikke til noen uten å spørre ham først. 

Anonymkode: bc28a...691

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Beste bildene blir når de ikke er satt opp er min erfaring.  Ser de bildene som blir tatt er de som er tatt spontant og når personen ikke tenker så mye over der.

Ingen av mine får til pent smil på kommando 

Anonymkode: db31d...d09

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min klarer ikke å smile naturlig på kommando, så sånne planlagte bilder blir alvorlige. Men han smiler jo masse, det gjelder bare å knipse i er ubevoktet øyeblikk.

Men jeg legger ikke ut bilder noen steder, og sender ikke til noen uten å spørre ham først. 

Anonymkode: bc28a...691

Samme her.

Hvis jeg må ta bilder (som regel typ takkebilde til oldemor for ny ullgenser eller noe) gir jeg dem en hund eller katt i hendene, da kommer smilet 😅

Skrevet

En av mine smiler naturlig når jeg tar bilder, den andre hater å bli tatt bilde av, og blir derfor som en stiv stokk. (Så han taes ikke mange bilder av etter hans ønske) 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2024 den 20.17):

Jeg har en gutt på 16 år. Prøver å ta bilder av han noen ganger for å ha som minne. Men er ikke lett å få han til å smile på bilder. Han er ett påtvunget smil ser det ut som. Men min venninne sin 16 åring sønn smiler stort på bilder ofte som hun legger ut på snap.

Hvordan er det hos dere? 

Anonymkode: 62620...77e

Har en som er fornøyd med å bli tatt bilder av og smiler av seg selv og en som gjeiper, holder hånden forann ansiktet og ikke vil bli tatt bilder av(kun en sjelden gang).

Anonymkode: ae39d...0a3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar ikke bilde av min 16-åring, respekterer at hun hater å bli tatt bilde av. 

Anonymkode: 48bf0...a05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...