Gå til innhold

Er dette vanlig sommervær i Oslo-området?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er «klimaflyktning» fra nord, og dette er min andre sommer på det sentrale Østlandet. 

Jeg må innrømme at jeg så for meg bedre sommervær enn de siste to årene. Det er jo ekstremt mye mer regn enn jeg hadde trudd.

Er dette vanlig? Eller har jeg vært uheldig? 

Jeg blir jo å flytte hjem igjen hvis dette er normalen😂 

Anonymkode: c668b...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sov du under en stein hele mai i år, og hele juni i fjor?😅 Det er som oftest noen knallfine og varme uker sommerstid, men ikke alltid i juli…  

Dog blir det gjerne knallvær når skole og jobb starter igjen i august, DET slår nesten aldri feil🤪

Anonymkode: 920d1...502

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flyttet tilbake om jeg var deg. Det spås at dette er ny normal. 

23 og 24 sommeren har ikke vært sommer, det er høst.

Var fint i 2022 :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er «klimaflyktning» fra nord, og dette er min andre sommer på det sentrale Østlandet. 

Jeg må innrømme at jeg så for meg bedre sommervær enn de siste to årene. Det er jo ekstremt mye mer regn enn jeg hadde trudd.

Er dette vanlig? Eller har jeg vært uheldig? 

Jeg blir jo å flytte hjem igjen hvis dette er normalen😂 

Anonymkode: c668b...677

Det var ikke sånn før, men det er vel klimaendringer som gjør at det er 🌧️⛈️🌧️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I barndommen min var det mye sol og varmt.

Anonymkode: 2b6e9...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ofte varmere på forsommeren, som det også var i år. Vi har også hatt en lang periode med nesten ingen nedbør i lange perioder, og vannmangel. Så da virker det kanskje som det regner mye når det blir mer normalt igjen. 

Anonymkode: 2ea0c...bb4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, det er det. Altså, østlandet er jo kjent for å ha kalde vintre og varme sommere, og er nok kanskje landets mest stabile sted værmessig. Men det er fortsatt Norge🤣 skjønner ikke hvorfor folk flytter hit fra nord og vest, så forventer dere hva da, et halvt år med 20 grader+?😅 

Anonymkode: f1ad7...698

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har kanskje ikke akkurat fått med deg de beste somrene, om du har bodd her i to år.

Det var jo veldig fint her da, i mai. 

Andre år har det jo vært så varmt at jeg har ligget og kokt i leililgheten, hele byen er utsolgt for vifter og aircondition, gresset er svidd og det er både grillforbud og vanningsforbud.

Men nå ser det grått ut fremover. Dette blir jo subjektivt (finnes jo lett tilgjengelig statistikk på dette, så ikke et tema å synse om egentlig), men jeg føler ikke det har pleid å være så kjølig. Jeg er vokst opp på vestlandet, og min mor ringer annenhver dag og snakker om været, og det er stort sett finere i Oslo på sommeren.

Men det er jo norsk klima - skal du ha strålende sommer-garanti, så må du nok nesten utenfor landegrensene.

Anonymkode: d38db...2ea

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oslo pleide å ha mye finere vær på sommeren, de siste årene har det vært masse regn og ustabilt sommervær. Gjetter at det er et resultat av klimaendringene. Hetebølge rundt Middelhavet og mer pissregn i Norge :(

Anonymkode: ebf40...c3d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har nok vært ganske uheldig. Jeg (bodd her 30+ år) husker sommeren i fjor som helt utrolig ræva, og det samme var juni (og er så langt også juli) i år. Det var vel fint litt tidlig på sommeren i fjor, og det var bra i mai i år, men alt i alt har det definitivt vært langt under normalen det siste drøye året. Det er aldri fire måneder med solskinn og 20+ grader uten opphold, men dette ligger utenfor normalen.

Anonymkode: d19c1...e4d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Maks uheldig eller så er dette bare den nye normalen i Oslo nå. Det ble spådd tidenes varmeste sommer, men så langt har det bare vært regn, kaldt, vått og mye vind. Vi hadde noen uker i mai som var bra, men da var dessverre alle på jobb/skole. Så har egentlig juni stort sett bare vært utrolig kjipt, med unntak av 1 uke som var bra (mot slutten). Juli ser heller ikke ut til å være noe spesielt å skryte av. 

Anonymkode: 8ff72...a0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har alltid regnet mye på sommeren i Oslo. Husker dere ikke 2011 og 2012 da regnet det mye. Og sommeren 1998. Og 2007. Mange år! 

De årene det ikke regner og er veldig tørt er heldigvis unntaksår. Jordbruket og naturen trenger regn ellers får vi ikke mat og det blir skogbranner. 

Anonymkode: 6d611...a48

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd noe på Østlandet de siste årene. Var mye bedre somre her før. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...