AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #1 Del Skrevet 4. juli 2024 I over 2 år har jeg hatt håravfall og kløende hodebunn. Jeg har prøvd det meste av sjampoer, både frisør og apotek. Har prøvd Cutrin +, Nisim, Fungoral, Dercos +++. Ingen hjelper. Sist nå har jeg prøvd Fungobase sjampo fra apotek. Det har hjulpet, mistet mindre hår og sluttet å klø. Og slik varte det i over 1 mnd, så kom det tilbake. Selv om jeg bruker samme sjampo. Jeg føler at håret og hodebunnen blir lei av en og samme sjampo etter en måneds bruk. Jeg bytter men det hjelper ikke. 🥺 Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 04936...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #2 Del Skrevet 4. juli 2024 Ta tur til legen og få henvisning til hudlege Her viste det seg kraftig eksem som ga kløe og håravfall. Fikk en væske jeg ska ha i hodebunnen 2 ganger om dagen og noen tabletter Anonymkode: d84ed...3bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #3 Del Skrevet 4. juli 2024 Jeg har svært sensetiv hodebunn og tåler ikke shampoo med sulfat eller MI (mange har utviklet kontakt allergi mot MI) Jeg byttet over til mer naturlige produkter og av de klør jeg ikke. Har god erfaring med Davines Natural Tech Renewing Shampoo, Biovène Hair Care Shampoo Bar, Giovanni Tea Tree Triple Treat Shampoo og Bioderma Nodé A Shampooing Soothing Shampoo. Hvorfor akkurat du klør i hodebunnen er vanskelig for oss på et forum og vite. Men for meg hjalp det og bytte til andre typer shampoo uten sulfater, MI, silikoner og gjerne med mer naturlige ingredienser. Anonymkode: 01df5...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #4 Del Skrevet 4. juli 2024 jeg ble kvitt alle problemer med hodebunnen da jeg gikk over til uparfymert shampo i fast form og eddikbasert skylletonic. Tidligere hadde jeg sår i hodebunnen, men nå er den sunn og frisk. Bruker disse produktene: https://isangs.com/da-no/collections/haarpleje/products/haarplejesaet Anonymkode: bf07d...599 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #5 Del Skrevet 5. juli 2024 Leser dere ikke hva jeg skriver? Jeg skrev at jeg bruker sjampo fra Apotek. Anonymkode: 04936...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #6 Del Skrevet 5. juli 2024 Er ikke rart hodebunnen din hater deg så mye kjemikalier du bruker.. yikes. Anonymkode: 8de85...cc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #7 Del Skrevet 5. juli 2024 Men vet du om du er rød i hodebunnen? Har du flass? Anonymkode: c5a20...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #8 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Leser dere ikke hva jeg skriver? Jeg skrev at jeg bruker sjampo fra Apotek. Anonymkode: 04936...33e Lell om du bruker sjampo fra apoteket så betyr ikke det at det er bra. Mulig du har sopp i hodebunnen å. Det kan forvekslet med allergi. Gå til hudlege og få dem til å finne ut av det. Anonymkode: 3c1eb...f90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #9 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Men vet du om du er rød i hodebunnen? Har du flass? Anonymkode: c5a20...149 Ikke rød men har lagt merke til at når jeg grer håret så er det noe hvit på taggene, sånne små runde. Anonymkode: 04936...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #10 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Lell om du bruker sjampo fra apoteket så betyr ikke det at det er bra. Mulig du har sopp i hodebunnen å. Det kan forvekslet med allergi. Gå til hudlege og få dem til å finne ut av det. Anonymkode: 3c1eb...f90 Jeg har vært hos to forskjellige hudleger, ene sa genetisk håravfall og den andre sa seboreisk eksem.🤷♀️ Anonymkode: 04936...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #11 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ta tur til legen og få henvisning til hudlege Her viste det seg kraftig eksem som ga kløe og håravfall. Fikk en væske jeg ska ha i hodebunnen 2 ganger om dagen og noen tabletter Anonymkode: d84ed...3bd Hva heter væsken du fikk? Anonymkode: 04936...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #12 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Leser dere ikke hva jeg skriver? Jeg skrev at jeg bruker sjampo fra Apotek. Anonymkode: 04936...33e Jeg leste hva du bruker, og husket da jeg brukte de samme produktene uten resultat, og så fortalte jeg hva som hjalp for meg. Beklager så mye hvis det plager deg med et tips. Trodde du var interessert. Anonymkode: bf07d...599 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #13 Del Skrevet 5. juli 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Ikke rød men har lagt merke til at når jeg grer håret så er det noe hvit på taggene, sånne små runde. Anonymkode: 04936...33e Hvordan grer du håret? Jeg gredde håret litt kraftig med en stor børste så sår hårbunn (jeg kunne ikke ta på en gang) og håravfall (håndfull hver gang) ble resultatet av det. Brukte sånne myke pastiller fra Hair Luschius (eller hva de heter) fra apotek, skiftet børste og brukte shampoo og balsam fra Maria Nila. Ikke mer problem for meg. Anonymkode: b6648...c55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #14 Del Skrevet 7. juli 2024 Jeg har slitt med det samme, muligens ikke like ekstremt som deg. For min del hjalp det med Maria Nila sin shampo og balsam i serien heal. Anonymkode: eb6cf...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #15 Del Skrevet 7. juli 2024 https://www.bangerhead.no/dr-ceuracle-scalp-dx-scaling-scampoo-500ml?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw-ai0BhDPARIsAB6hmP7qUqHYaAnySlsbSlxYx-2qI7kC8q34MoNf9am9lRY8qs9lTALnKuQaAkKKEALw_wcB Anonymkode: a622b...5e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #16 Del Skrevet 7. juli 2024 Har du prøvd ducray eller daxxin? Anonymkode: 66e9a...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 7. juli 2024 #17 Del Skrevet 7. juli 2024 Har du prøvd B vitaminkompleks eller ølgjærtablettar? Funkar for nokon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå