Gå til innhold

Ok å bryte kontakt med min far?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke om du er klar over det, men du kan bryte kontakten med alle du ikke ønsker å ha kontakt med.

Ingen kan tvinge deg til å holde kontakt med noen.. 

Hva galt har far gjort? 

Anonymkode: c06d1...6b4

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bryte kontakten med hvem du vil. Jeg har ikke hatt kontakt med min søster på 18 år. Vi treffes noen ganger i konfirmasjoner i familien, men vi snakker ikke sammen 

Anonymkode: 7cb66...d76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan da bryte med den du vil. Jeg har ikke hatt kontakt med 2 av søsken mine på 20 år og mor og far min var kun plikt de siste 25 årene

Anonymkode: fa1e1...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er hva du ønsker.

Så lenge det er basert på tanker over tid og ikke en spontan følelsesmessig handling. 

Plutselig en dag, er det for sent. Da er det greit å ha reflektert i forkant. 

Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt ok. Jeg har gjort det samme og livet mitt er fantastisk, er så glad jeg slipper å ha noe med det menneske å gjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kuttet ut både min mor og storesøster. Har ikke snakket med de på 20 år. 

Du kan kutte ut hvem du vil hvis du mener personen ikke gjør deg noe godt 🙂

Anonymkode: af8d3...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å si opp abonnementet på folk, også familie. Ingen har rett til å skape negativitet eller være kjip med andre. Du kan bare bestemme over deg selv og sette fornuftige grenser. Om din far ikke er bra for deg så kutt han ut, 

Anonymkode: e0158...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å bryte kontakten for nå 9 mnd siden og han har ikke merket det hittil.

Anonymkode: e222d...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du. Jeg har selv vært på tanken, men har bestemt meg for å få til en slags relasjon. I mitt tilfelle har det vært diagnoser satt altfor sent i livet som antakeligvis har vært en stor årsak til at relasjonen ble som den ble. Så jeg vil gi det en ordentlig sjanse ut fra utgangspunktet som er NÅ. Ikke det skjøre og feildiagnostiserte utgangspunktet som har vært de siste 20-25 årene.

Poenget mitt er... Det kan hende det er noe som ligger i bunn som har ført til at relasjonen er som den er. Og den kan det være verdt å undersøke. Men klart, er han bare et rasshøl så fuck it. Slike mennesker trenger man ikke i livet, og den angeren på dødsleie får han ta på sin egen kappe. Også må man ha overskudd til å pleie en vanskelig relasjon. Har man ikke det er det kanskje greit å gi slipp og fokusere på livet sitt. Lykke til ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det. Beste avgjørelsen jeg har tatt. Han aner ikke at jeg har fått barn eller noe. Han har klart å støte fra seg sine to barn, så han kan like gjerne råtne. Noen mennesker er så giftige at de skulle bodd på en øde øy. 

Anonymkode: 65c84...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...