Gå til innhold

Hvilket tidspunkt ville du fått nr 2?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på alder på første barn når nummer to kom. Hvis du kunne valgt fritt.

Hvilke fordeler og ulemper mener du det er med 3 år vs 6 år mellom barna?

Datteren vår er snart 2 år og jeg tenker vi burde begynne snart, mannen mener at det er bedre å vente til hun er 4-5 år.

Anonymkode: 3b969...e13

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så tett som mulig. 

Anonymkode: 8ef5b...d78

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?Hvis du er gammel start nå om du er ung vent.

Anonymkode: 707c4...189

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min er nå 7 mnd, jeg har ikke fått mensen ennå men jeg hadde nok prøvde på neste når den kommer hvis jeg kunne. Jeg skal begynne på masterutdanning (2 år) så jeg må nok vente

Anonymkode: 387a6...860

AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid samme måned som eldste var 2 år. Så rett under 3 år mellom barna. Fin aldersforskjell og praktisk med bare ett bleiebarn om gangen. Nå er de tenåringer og det har vært passe stor forskjell hele veien. Min søster har seks år mellom barna og de har slitt med å finne hverdags- og ferieaktiviteter som fenger begge samtidig.

Anonymkode: cbfe9...651

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker på alder på første barn når nummer to kom. Hvis du kunne valgt fritt.

Hvilke fordeler og ulemper mener du det er med 3 år vs 6 år mellom barna?

Datteren vår er snart 2 år og jeg tenker vi burde begynne snart, mannen mener at det er bedre å vente til hun er 4-5 år.

Det skiller 2.5 år mellom mine eldste, kunne gjerne ha ventet 1 år til mellom de. Har en på vei nå og blir 4 år mellom mellomste og yngste der. Syns kroppen er mer klar og at ting er lettere med nummer to nå enn den gangen med to så tette. 

Anonymkode: cc3b7...5f6

Skrevet

Hvis jeg kunne valgt fritt ville jeg valgt det samme som vi valgte, dvs to år mellom hver. Synes det er herlig med tette barn og den yngste blir raskere gammel nok til at de har glede av hverandre. Selv om man aldri er garantert noe godt søskenforhold ser jeg at tette søsken i større grad har nærere forhold enn søsken med mer avstand (og ja da, folk trenger ikke komme med eksempler på det motsatte, vi vet det finnes). Også veldig praktisk i forhold til å finne felles familieaktiviteter. Jeg ser at de med større aldersforskjell alltid må dele seg fordi de yngste ikke kan gjøre det samme som de eldste. Når det er sagt må jo du og mannen din bli enige. Det er fordeler og ulemper med alt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har erfaring med 2 år mellom og 4 år mellom. Ville valgt 2 år - det er slitsomt de første månedene, men gir fordeler senere. 

Anonymkode: e79f8...c1e

AnonymBruker
Skrevet

Vi valgte å få de så tett vi klarte. Brukte ikke prevensjon etter fødsel, og fikk positiv test på ettårsdagen til eldste.

Ville ha gjort det samme igjen, har nå to tenåringer som henger sammen som erterris. Veldig greit at barna er i samme fase samtidig. De likte de samme lekene og aktivitetene, og hadde samme leggetid i årevis. Enkelt å hente og bringe i samme barnehage og samme skole osv. 

Eneste som var slitsomt var jo å være alene med dem og de skulle sove dupper på ulike tidspunkt. Sett i ettertid kunne vi nok ha gjort mer for å samkjøre det litt bedre.

Anonymkode: a750c...c9d

AnonymBruker
Skrevet

Ett til to år..☺️ har erfaring som liten og ned egne barn 

Anonymkode: 39e85...889

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor gammel er du?Hvis du er gammel start nå om du er ung vent.

Anonymkode: 707c4...189

Er 33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...